ختم ده وقف آیة الکرسی به 12 نیت و حاجت + شیوه ختم

گروه اخلاق و عرفان ضیاءالصالحین؛
ختم ده وقف آیة الکرسی
ختم ده وقف آیة الکرسی یکی از مجرب ترین شیوه های گرفتن حوائج می باشد که به نقل برخی از اهل سلوک حتی شنیده شده که به شاه کلید ختومات تعبیر کرده اند.

ختم ده وقف آیة الکرسی

ختم ده وقف آیة الکرسی یکی از مجرب ترین شیوه های گرفتن حوائج می باشد که به نقل برخی از اهل سلوک حتی شنیده شده که به شاه کلید ختومات تعبیر کرده اند. در این پست از منابع مختلف سعی کردیم شیوه و روش های مختلف این ختومات را بررسی کرده و از بین آنها معروفترین شیوه ها را خدمت شما طالبان و همراهان گرامی تقدیم نماییم. دعا برای ظهور و سلامتی صاحب امر و ولی عصرمان ارواحنا له الفداه را فراموش نکنید. اللهم عجل لولیک الفرج

مطالب مرتبط:
فیلم / فضیلت آیه الکرسی - حجت الاسلام فرحزاد
فضیلت خوندن آیه الکرسی بعد از هر نماز واجب

ختم ده وقف آیة الکرسی

هرکه بدین عمل نماید هر مراد که داشته باشد میسر گردد. بدان که در آیة الکرسی ده وقف قاعده آن است که ابتدا از خنضر دست راست (انگشت کوچک دست راست) شروع نموده و به هر وقفی انگشتی عقد نماید (گره کند) و ختم به انگشت ابهام دست چپ کند و در میان دو عین « یَشْفَعُ (ذکر حاجت و نیت) عِنْدَهُ » هر حاجت خیری که بخواهد از خداوند متعال طلب نماید. و در میان دو میم « یَعْلَمُ (ذکر حاجت دفع شر) مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ » آنچه رفع شر باشد طلب نماید و چون ده عقد تمام شود و بعد از آن سوره الم نشرح لک 3 بار و سه بار سوره توحید (قل هو الله احد) را و 3 بار صلوات بفرستد و سر به سوی آسمان گرفته بدمد (فوت کند) و حاجت بخواهد بعد از آن ابتداء فتح (باز کردن انگشتان) از ابهام دست چپ نماید و هر عقدی (گرهی) را به سوره حمد (فاتحه) بگشاید و ختم به خنضر درست راست کند (انگشت کوچک دست راست) که به غایت مجرب است.

[در بعضی از کتابها طریقه عمل را چهل روز ذکر کرده اند و به جهت قضاء حاجات تخلف ندارد.]

در کتاب منتخب الختوم نقل شده است:

در آیات آیة الکرسی ده وقف وجود دارد که هر شخصی در وقت قرائت، آن ده وقف را رعایت نماید و آن گاه دعا برای مسلمین جهان کند، دعای او در نزد خداوند مستجاب می گردد مواضع این وقت به شرح زیر است:

۱ – اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُو

۲- الْحَیُّ الْقَیُّومُ

۳ – لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ

۴ – لَّهُ مَا فِی السَّمَوَاتِ وَ مَا فِی الأَرْضِ

۵ – مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ

۶ – یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ مَا خَلْفَهُمْ

۷ – وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء

۸ – وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَوَاتِ وَ الأَرْضَ

۹ – وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا

۱۰ – وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ

ختم ده وقف آیة الکرسی

1. ختم ده وقف آیة الکرسی ، برای قبولی حاجات 

دستورات اجرای ختم:

برای اجرای ختم که مهمترین و مشهورترین ختم آیة الکرسی می باشد، ابتدا غسل کرده و سپس رو به قبله می نشینیم و حاجات خود را در نظر می گیریم و با آرامش کامل این ختم عظیم را بر می داریم توجه داشته باشید که ترتیب می بایست حتما رعایت شود. ابتدا از انگشت کوچک دست راست شروع می کنیم و به هر وقفی که می رسیم انگشتی را عقد می کنیم و (جمع می کنیم) به گونه ای که ده وقف در انگشت ابهام (شصت) تمام شود.

مثلا ابتدا می گوییم «الله لا اله الا هو» و آن گاه انگشت کوچک دست راست را جمع می کنیم و به همین ترتیب آنقدر ادامه می دهیم تا به انگشت شصت دست چپ برسیم.

روایت است که مومن هنگام این ختم در بین دو «ع» (یشفع عنده) هر آن چه که عمل خیر می خواهد طلب کند و در بین دو «م» (یعلم ما بین ایدیهم) هر چه از مقوله دفع شر باشد از خداوند بخواهد، پس از پایان ده وقف نیز باید سه مرتبه سوره «الم نشرح» و سه مرتبه سوره «قل هو الله احد» را خوانده و سه بار صلوات می فرستیم و سر به طرف آسمان کنیم و حاجت خود را بخواهیم آن گاه ده مرتبه سوره حمد را خوانده به این صورت که پس از اتمام هر «حمد» یک انگشت از انگشتانی که قبلا جمع نموده بودیم راباز نمایی که قاعده به این صورت است که هنگام باز کردن انگشتان، از آخرین انگشت بسته شده (انگشت ابهام چپ) شروع کنیم و به طوری که بعد از قرائت دهمین حمد، انگشت کوچک دست راست باز شود. آن گاه دست به طرف آسمان بلند کنیم و هر چه از خداوند بزرگ می خواهیم، طلب کنیم. انشاءالله خداوند توجه خاصی به ما دارد.

ختم ده وقف آیة الکرسی

2.  ختم ده وقف آیة الکرسی برای سعادتمند شدن در دنیا و آخرت

ابتدا غسل کرده سپس رو به قبله بنشیند و صلوات بفرستد سپس آیة الکرسی را به عدد نام خود بخواند (برای جمع حروف نام خود از حروف ابجد آیة الکرسی بخواند ابواب فتوحات و پیروزی به روی او گشوده می گردد و سعادت به روی آورده و فقرا از او دور می گردد.

ا1 ب2 ج3 د4 ه5 و6 ز7 ح8 ط9 ی10 ک20 ل30 م40 ن50 س60 ع70 ف80 ص90 ق 100 ر200 ش300 ت400 ث500 خ600 ز700 ض800 ظ900 غ 1000

مثلا اگر نام شخصی که می خواهد این ختم را بردارد فاطمه باشد عدد اسمی او برحسب جمع حروف ابجد می شود:

1355409180

بنابراین می بایستی 135 آیة الکرسی بخواند.

ختم ده وقف آیة الکرسی

3.  ختم ده وقف آیة الکرسی برای قبولی حاجات شرعی

مرحوم علامه مجلسی (قدس سره) در کتاب بحارالانوار نوشته است که جهت حاجت های مشروعه از اول ماه شروع نموده و هر روز غسل نماید و وضو بگیرد و در حین وضو گرفتن صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد و بعد از نماز ظهر بین دو نماز (اول وقت) صلوات فرستد و یک بار آیة الکرسی را بخواند. روز دوم دوبار، روز سوم سه بار، تا روز آخر که بعد از نماز ظهر ذکر صلوات 30 بار آیة الکرسی بخواند ان شاء الله حوایج او برآورده می شود.

ختم ده وقف آیة الکرسی

4. ختم ده وقف آیة الکرسی برای تعجیل در حاجت

در کتاب منتخب الختوم آمده است: اگر برای شخصی مسئله مهمی پیش آمد و تعجیل در بدست آوردن آن مراد بود به بیابانی خلوت و بدن رفت و آمد برود و دور خود خطی بکشد و در مرکز آن با غسل و وضو بنشیند و 70 بار آیة الکرسی را بخواند و این عمل را تا 40 روز ادامه دهد ان شاء الله خداوند درخواسته او توجه خاصی می کند.

ختم ده وقف آیة الکرسی

5.  ختم ده وقف آیة الکرسی برای رسیدن به مقصود

در کتاب منتخب الختوم نقل شده است که: اگر برای کسی امر مهمی پیش آید و بخواهد که زودتر به مراد برسد به بیابانی خلوت برود که در آن جا هیچ آدمی نباشد سپس خطی برگرد خود بکشد و میان آن خط با وضو و در صورت امکان با غسل رو به قبله بنشیند و هفتاد بار (و به قولی 290 بار) آیة الکرسی را بخواند که البته و قطعا به مقصود خواهد رسید.

1- در حروف ابجد هر حرف نماینده یک عدد می باشد که شما می توانید جمع هر حروفی را با عدد نام خود را پیدا کنید حالا توجه کنید. ا1 ب2 ج3 د4 ه5 و6 ز7 ح8 ط9 ی10 ک20 ل30 م40 ن50 س60 ع70 ف80 ص90 ق 100 ر200 ش300 ت400 ث500 خ600 ز700 ض800 ظ900 غ 1000

مثلا اگر نام فاطمه علیرضا باشد عدد اسمی او برحسب جمع حروف ابجد می شود: 1355409180

ختم ده وقف آیة الکرسی

6.  ختم ده وقف آیة الکرسی برای قبولی حاجت مشروع

هشت روز از طلوع آفتاب ابتدا غسل کرده سپس به نیت پنج تن آل عبا پنج صلوات بفرستد و در این هفت روز، روزه بگیرد و هر روز دو رکعت نماز حاجت به جای آورد به این صورت که در رکعت اول بعد از حمد سه بار سوره مبارکه «الطارق» و در رکعت دوم بعد از حمد ده بار سوره مبارکه «توحید» را بخواند و بعد از سلام به سجده رود و هفت بار بگوید: سبوح قدوس رب الملائکة و الروح و سر بردارد و آن گاه 91 بار آیة الکرسی بخواند، محال است که حاجت او اگر مشروع باشد برآورده نگردد.

ختم ده وقف آیة الکرسی

7. ختم ده وقف آیة الکرسی برای حفظ سلامت

ابتدا غسل کنید سپس وضو بگیرید و به نیت 14 معصوم 14 صلوات بفرستید برای بقای اولاد و سلامتی از بلاها و بیماری ها، چهل بار آیة الکرسی را بخوانید و آن گاه آیة الکرسی را نوشته و بر بازوی کودک ببندد تا ان شاءالله سالم بماند.

ختم ده وقف آیة الکرسی

8.  ختم ده وقف آیة الکرسی برای دفع دشمن صعب

از امیرالمومنین علی -علیه السلام- روایت است که هر که را مهمی پیش آید و در آن عاجز ماند باید غسل کند به نیت آن مهم و آیة الکرسی را بخواند «دستورات ختم شماره 1 را اجرا کنید» و در میان دو عین «یشفع عنده» آن مهم را بگذارند، آن مهم به موجب دلخواه او برآید و هر دعایی که در آن دم کند مستجاب است و اگر دشمن صعب داشته باشد به نیت مغلوب شدن او شروع در ختم نماید تا چند روز که می تواند بخواند و در میان این دو میم «یعلم ما بین ایدیهم» دشمن را به نظر آورد البته آن دشمن بی شک مغلوب گردد.

ختم ده وقف آیة الکرسی

9.  ختم وقف آیة الکرسی برای جلب محبت

برای اینکه محبت کسی جلب شود و برای تحبیب شرعی ابتدا غسل می کنیم سپس رو به قبل می ایستیم و صلوات می فرستیم و سپس عدد اسم طالب و مطلوب از جمع حروف ابجد به عدد بدست آمده است آیة الکرسی بخواند مثلا اگر اسم طالب شما فاطمه باشد 135 مرتبه آیه الکرسی خوانده شود که اثراتی عجیب دارد.[یادداشت سردبیر: این روش برای مثال میان زن و شوهر خوبه و برای ازدواج توصیه نمی کنیم.]

ختم ده وقف آیة الکرسی

10.  ختم ده وقف آیة الکرسی برای رها شدن از گرانی

در این ختم (دستورات ختم شماره 1 را اجرا کنید) با این تفاوت که پس از اتمام وقف ها و هنگام قرائت سوره فاتحه (حمد)، بعد از قرائت هر فاتحه و گشودن یک انگشت، به هر دو کف دست باید بدمد و بر تمام اعضاء بمالد. این عمل موجب می شود خداوند همه گرانی ها را بر او سبک می کند و قرض هایش را ادا می کند و از شر دشمنان باز داشته و به او یقین کرامت می کند (ان شاءالله)

ختم ده وقف آیة الکرسی

11. ختم ده وقف آیة الکرسی برای رزق و روزی زیاد

ابتدا غسل کنید سپس صلوات بفرستید و رو به قبله بنشینید و بعد از ختم به روش زیر ثواب آن را به روح چهار پیغمبر آدم صفی الله، ابراهیم خلیل الله، موسی کلیم الله و محمد حبیب الله - صلی الله علیه و آله و سلم -بفرستید.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم و آن گاه آیة الکرسی را بخواند و سپس بگوید: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم و سوره حمد را بخواند.

پس از آن 5 مرتبه سوره اخلاص را از بسم الله الرحمن الرحیم بخواند و آن گاه 11 مرتبه سوره کوثر را قرائت نموده و صد صلوات بفرستد که انشاءالله ظرف سه روز حاجت او روا گردد.

ختم ده وقف آیة الکرسی

12.  ختم ده وقف آیة الکرسی برای رزق و روزی فراوان

ابتدا غسل می کنیم و وضو میگیریم و به نیت 14 معصوم 14 بار صلوات می فرستیم و با خلوص نیت در هنگام سحر نزدیک صبح دو رکعت نماز به جای آورده در رکعت اول بعد از حمد هفده مرتبه سوره «قل یا ایها الکافرون» و در رکعت دوم بعد از حمد 17 مرتبه سوره «قل هوالله احد» قرائت شود. در رکوع هر یک از این دو رکعت 17 مرتبه «سبحان ربی العظیم و بحمده» و در هر دو سجده هر دو رکعت 17 مرتبه «سبحان ربی الاعلی و بحمده» گفته می شود و پس از فراغت از نماز نیز 17 مرتبه آیة الکرسی خوانده شود که گفته شد این عمل از گنج های مخفی پروردگار است. نیز توصیه شده است هنگام طلوع فجر هنگام این عمل، سوره طه نیز قرائت شود.

ان شاء الله خداوند تبارک و تعالی برای رزق و روزی و توسعه روزی به بندگان خود توجه خاص می نماید سعی کنید هنگام دعا برای تمامی مسلمین دعا کنید.

ختم ده وقف آیة الکرسی

منابع:
1. ادویه و ادعیه، حاج میرزا سقازاده واعظ، انتشارات اسلامیه (جلد دوم کتاب گلهای ارغوان)
2. آیة الکرسی کلید حل مشکلات، نویسنده : محمدرضا وفایی

Share