شکست رژیم صهیونیستی را چه کسانی نمی پذیرند؟!

موضوع: 
سید حسین سیدی
سران شکست خورده رژیم صهیونیستی
نزدیک دو هفته از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ دو روزه غزه می گذرد و هر روز ابعاد این شکست خفت بار، بیشتر برای رژیم صهیونیستی و جهانیان مشخص می شود.

شکست رژیم صهیونیستی و اما و اگرها :

نزدیک دو هفته از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ دو روزه غزه می گذرد و هر روز ابعاد این شکست خفت بار، بیشتر برای رژیم صهیونیستی[1] و جهانیان مشخص می شود. اما در این میان برخی روزنامه های وطنی گویا کاسه داغ تر از آش شده واعتقاد به شکست صهیونیست ها ندارند[2] «روزنامه سازندگی به عملیات افسران رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرده ولی شلیک 470 موشک مقاومت به سرزمین های اشغالی را سانسور کرده است[2] در حالی که «خود رژیم صهیونیستی شلیک موشک ها را تائید کرده و شرایط این رژیم را بسیار شکننده دانسته است»[3]

هر چند آوردن دلیل برای کسی (روزنامه سازندگی) که اعتقاد به موضوعی ( شکست رژیم صهیونیستی ) ندارد، بی فایده است، اما به دو دلیل مهم اشاره خواهیم کرد:

دلیل اول : شاید نویسندگان و مخاطبان روزنامه سازندگی یادشان باشد که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 33 روزه و شکست خفت بارش، تا مدت ها این شکست را کتمان می کرد و یا سعی در کمرنگ جلوه دادن آن می کرد، اما هر چه زمان می گذشت ابعاد فاجعه بار آن شکست برای خود و جهانیان روشن تر می شد؛ تا جایی که اکنون به صراحت اعلام می کند توانایی رویارویی با حزب الله را ندارد، و این آیه قرآن را قبل از قیامت، فراروی صهیونیست ها قرار داده است: « کافران مى‏ گویند: «امروز روز سخت و دردناکى است!»[4] در مورد مقابله رژیم صهیونیستی با حماس نیز باید منتظر باشیم که آب ها بیشتر از آسیاب بیفتد. هر چند «چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است»

دلیل دوم : حتی  اگر ما قائل به شکست رژیم سفاک صهیونیستی نباشیم و آن را به توقف این رژیم و مانند آن، در برابر حماس تعبیر کنیم،  بازهم تفاوتی نمی کند. برای جا افتادن بحث یک مثالی بزنیم؛ یک تیم قدرتمند ورزشی را در نظر بگیریم که چندین سال در مقابل حریفان متوقف می شود (مساوی می کند) و پیروز میدان نیست؛ آیا کسی این تیم را تقدیر می کند؟ آیا او را شکست خورده تلقی نمی کنند (با فرض نتیجه مساوی او با حریفان در چندین بازی)؟ قطعا همینطور است. زیرا نتیجه لازم را نگرفته است. شاید نتیجه مساوی برای تیم های مقابل، ارزشمند باشد، ولی برای او نیست. اینک نیز قضیه همین است؛ رژیم منفور صهیونیستی با قدرت پوشالی خود که روزی سه کشور عرب را در هفت روز شکست داد، حالا در دو روز در مقابل یک گروه کوچک، به نتیجه ای دست نیافته است. آیا این شکست نیست؟ «اعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصارِ؛ پس اى صاحبان بینش و بصیرت! عبرت گیرید.»[5]

شکست رژیم صهیونیستی

پی  نوشت ها :
1ــ کلیک کنید
2ــ کلیک کنید
3ــ پیشین
4ــ قمر/8.
5ــ حشر/2.

Share