14 اقدام دشمن برای نابودی اسلام

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی؛
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با اشاره به تلاش های مداوم و همه جانبه دشمنان برای محو و نابودی اسلام و امام حسین علیه السلام، به آیه ۸ سوره صف اشاره کرده و فرمودند: خداوند می فرماید من روز به روز دینم را افزایش می دهم گرچه برای کافرین ناخوشایند باشد.

14 اقدام دشمن برای نابودی اسلام

14 اقدام دشمن برای نابودی اسلام بر اساس آموزه های دینی در بیان حجت الاسلام والمسلمین استاد محسن قرائتی در مسجد امام خمینی رحمه الله کرمان ...

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با اشاره به تلاش های مداوم و همه جانبه دشمنان برای محو و نابودی اسلام و امام حسین علیه السلام، به آیه ۸ سوره صف اشاره کرده و فرمودند: خداوند می فرماید من روز به روز دینم را افزایش می دهم گرچه برای کافرین ناخوشایند باشد.

14 اقدام دشمن برای نابودی اسلام

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در ادامه سلسله مباحث خود در مسجد امام خمینی رحمه الله کرمان، به موضوع انتخاب الگو پرداخت و گفت: در قرآن افرادی به دلیل عملکردشان اسوه هستند؛ حضرت ابراهیم علیه السلام با عموی بت پرست خود قطع رابطه کرد و در قرآن داریم که حضرت ابراهیم به عموی خود می گفت یَا أَبَتِ لِمَ تَعْبُدُ مَا لَا یَسْمَعُ وَلَا یُبْصِرُ وَلَا یُغْنِی عَنْکَ شَیْئًا [1] و خداوند به ابراهیم علیه السلام می گوید حال به واسطه ترک شرک و بت پرستی (به دلیل جدا شدن از عموی بت پرست خود) برو و خادم کعبه باش، و “فَوَهَبَ” خداوند اسحاق و اسماعیل علیهما السلام را در سنین پیری به او اعطا کرد. به بیان قرآن حضرت ابراهیم علیه السلام در ترک شرک الگوست.

وی افزود: قرآن می فرماید ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امرَأَتَ فِرعَونَ [2] زن فرعون هم برای زنان و هم برای مردان الگوست چون تسلیم فرعون نشد با اینکه نان و نمک فرعون را خورده بود، آسیه شکنجه و شهید شد اما زیر بار ظلم نرفت زیرا فکر پلید فرعون را قبول نداشت. و در جای دیگر قرآن پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله را نیز اسوه قرار داده است لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَهٌ حَسَنَهٌ [3]

- کلمه اسوه هم برای حضرت ابراهیم علیه السلام، هم رسول خدا، حضرت محمد صلی الله علیه وآله و هم برای زن فرعون آمده است. اما امام حسین علیه السلام هم درخصوص اسوه فرمودند فَلَکُم فِیَّ أُسْوَه [4] من برای شما الگو هستم. چراکه امام حسین علیه السلام نیز زیر بار ظلم نرفتند و تسلیم نشدند. و این مجالس سخنرانی و عزای حسینی هم به این خاطر است که ما ببینیم و بدانیم که چرا امام حسین علیه السلام اسوه است.

این مفسر قرآن در ادامه با اشاره به خواسته و تلاش دشمنان اسلام در نابودی دین و اعتقاد به خدا افزود: در قرآن آمده است یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ [5] قرآن می گوید می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند، اما نمی شود.

ایشان اظهار کرد: در طول تاریخ برنامه های زیادی برای خاموش کردن نور اسلام طراحی شد. برنامه معاویه هم این بوده است، همان طور که می گوید من اسلام را زیر خاک می کنم دَفْناً دَفْنا [6] شعارش بود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: کارهایی که در طول تاریخ برای محو اسلام انجام شده است [از زبان قرآن] به این ترتیب است:

1. گفتند قران حرف های کهنه می زند. أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِینَ [7]
2. گفتند حرف های قرآن خیال و اوهام است و واقعیت ندارد.
3. گفتند پیامبر صلی الله علیه وآله دروغ می گوید. یَقُولُونَ افْتَرَاهُ [8]
4. گفتند حرف های پیغمبر چیزی نیست که ما نتوانیم بزنیم؛ ما هم می توانیم مثل قران را بیاوریم.
5. برای خداوند رقیب تراشیدند. جَعَلُوا لِلَّهِ أَندَادًا. [9]
6. به مردم امر کردند تا به قرآن گوش ندهند. لَا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ. [10]
7. دین خدا را مسخره کردند. اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُوًا. [11]
8. مساجد را تخریب کردند. سَعی فی خَرابِها. [12]
9. در قرآن تحریف به وجود آوردند. یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ. [13]
10. در دین بدعت گذاشتند. ابْتَدَعُوهَا. [14]
11. حقایقی را کتمان کردند. یَکْتُمُونَ. [15]
12. به بعضی دستورات عمل کردند و از بعضی دستورات روی برگرداندند. أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتابِ وَ تَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ. [16]
13. حق و باطل را با هم خلط کردند. لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَکْتُمُوا الْحَقَّ. [17]
14. در دین خدا غلو کردند. لَا تَغْلُوا فِی دِینِکُمْ. [18]

پس هر کار که در توانشان بود انجام دادند. حتی در دعای ندبه می خوانیم فَقُتِلَ مَنْ قُتِلَ، وَ سُبِیَ مَنْ سُبِی‏، پس کشته شدند آن کسانی که کشته شدند و اسیر شدند آنان که اسیر شدند. اما خداوند می فرماید وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ. [19] و من روز به روز دینم را افزایش می دهم گرچه مخالفین ناراحت باشند.

استاد قرائتی با اشاره به انقلاب اسلامی ادامه داد: به کوری چشم دشمنان، اسلام روز به روز گسترده تر می شود و همین هم برای انقلاب ما صدق می کند. شاه می خواست انقلاب را سرکوب کند، اما نتوانست و روز به روز بر عزت ملت افزوده شد. الان نگاه کنید و ببینید عزت ما بیشتر است یا اسرائیل؟ شاه دستور داد عکس امام خمینی رحمه الله را چاپ نکنند، اما هیچ مرجعی به اندازه امام خمینی رحمه الله عکسش چاپ نشد.

وی با بیان مجدد “می خواهند نور خدا را خاموش کنند اما نمی شود” افزود: در طول تاریخ قبر مطهر امام حسین علیه السلام را چندین مرتبه نابود کردند و زمینش را شخم زدند و بر روی آن کشاورزی کردند تا نام و یاد حسین علیه السلام محو بشود و از ایشان خبری نباشد. اما ببینید الان عزت ایشان چگونه است؟ با خدا نمی شود کشتی گرفت. کمک خداوند در لحظات حساس و به موقع می رسد. ببینید خداوند در دقیقه های ۹۰ چه کارهایی انجام می دهد؛ مصداق این کمک تار عنکبوت تنیده شده بر در غاری بود که پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله در آنجا مخفی شده بودند. خداوند گاهی از جان پیامبر با تار عنکبوت محافظت می کند و گاهی هم از ما در مقابل تهدیدهای آمریکا با شن های طبس.

بیشتر بخوانید: شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس به علت طوفان شن + احادیث

14 اقدام دشمن برای نابودی اسلام

پی نوشت:
1. 
[آیه ۴۲ سوره مریم]
2. [آیه ۱۱سوره تحریم]
3. [آیه ۲۱ سوره احزاب]
4. [مکاتیب الأئمه علیهم السلام . ج ‏۳ . ص : ۱۴۱]
5. [آیه ۸ سوره صف]
6. [المسترشد فی إمامه علی بن أبی طالب علیه السلام . ص : ۶۰۳]
7. [آیه ۲۴ سوره نحل]
8. [آیه ۳۸ سوره یونس]
9. [آیه۳۰ سوره ابراهیم]
10. [آیه ۲۶ سوره فصلت]
11. [آیه ۵۷ سوره مائده]
12. [آیه ۱۱۴ سوره بقره]
13. [آیه ۴۶ سوره نساء]
14. [آیه ۲۷ سوره حدید]
15. [آیه۱۵۹ سوره بقره]
16. [آیه ۸۵ سوره بقره]
17. [آیه ۴۲ سوره بقره]
18. [آیه ۷۷ سوره مائده]
19. [آیه ۸ سوره الصف]

Share