دلنوشته ای برای حضرت فاطمه سلام الله علیها

تعداد کلمات 3370 / تخمین زمان مطالعه ۷ دقیقه
دلنوشته ای برای حضرت فاطمه سلام الله علیها
در این بخش با مجموعه دلنوشته  و درد و دل های زیبا برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همراه ما باشید.

دلنوشته ای برای حضرت فاطمه سلام الله علیها

در این بخش با مجموعه دلنوشته  و درد و دل های زیبا برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همراه ما باشید. در ادامه دلنوشته ای برای حضرت فاطمه سلام الله علیها را باهم می خوانیم.

دلنوشته ای برای حضرت فاطمه سلام الله علیها

مجموعه دلنوشته زیبا درباره حضرت فاطمه سلام الله علیها

✓ بانوی نور و برکت، می دانم از آن چه تو می پسندی باشم، فرسنگ ها فاصله دارم. می دانم نمی توانم در مقابل تو سربلند بایستم، اما وجود پاک تو، گناهان مرا تاب می آورد. بانوی روشنایی و دوستی، دست پرمهرت را بر زخم های وجودم بکش، تا خنکای بخشش و رحمت شامل حالم شود. این روزها حال خوبی ندارم و به هر سویی رو کرده ام، ناامید و مایوس بازگشته و حال ناگواری بر زندگی من حکمفرماست. نمی دانم چطور می خواهی وساطت کنی تا بساط رنج و سختی از زندگی من برچیده شود، اما می دانم که مرا از پناهی که به دامانت آورده ام، ناامید بازنمی گردانی. تو بانوی مهربانی و شفقت، بنده های پروردگارمان را دوست داری و راضی به اندوه و رنج ما نیستی.

✓ مادر مهربان هستی، فاطمه زهرا سلام الله علیها، کاش می توانستم رو در رو و مقابل تو نشسته و چشم در چشم با تو سخن بگویم. هزاران ساعت حرف داشتم که با تو بگویم و هزاران بار می خواستم از وجود پربرکت تو، به سهم خویش مستفیض شوم. آرزو داشتم که می توانستم سر بر زانوانت گذاشته و غم های وجودم را با تو بازگو می کردم. خسته ام از هر آن چه بدی و تلخی در این دنیاست، خسته ام از تلاش های بی پایانی که هرگز به ثمر نمی رسند. کاش می توانستم به تو بگویم که چه قدر از آدم ها خسته ام. در این دنیا دیگر هیچ چیزی سر جای خود نیست و به هر جا بنگری، ظلم و ستم بیداد می کند. کاش تو الگوی تمام ما بودی. فرزندان بشر به جان یکدیگر افتاده و رحمی میان ما انسان ها باقی نمانده است. کی می شود که نواده بزرگ تو، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کرده و ما را از این رنج دائمی نجات بخشد؟

✓ ای فاطمه که مظهر پاکی و محبت هستی، به نام مقدس تو و نام پدر بزرگوارت، محمد صلی الله علیه وآله وسلم، بر من نظری بیفکن تا شاید جانم از نفس حقت، تازه شود. به من نگاه کن که چطور در میان شلوغی زندگی، پیچ و تاب می خورم و نمی توانم راه خود را پیدا کنم. بانوی من، سرگشته و پریشانم… دست یاری مرا که به نیاز به سمتت دراز شده، بگیر و از گمراهی نجاتم بخش! کارنامه اعمال من سخت خط خطی شده و نمی توانم از لابه لای خطوط آن، سیاهی یا سپیدی اش را کشف کنم. امید به آن بسته ام که دستان مبارک خود را بر آن کشیده و نزد خداوند شفاعتم کنی. امید به آن بسته ام که یک شب دعایی در حق من کرده و نوری از آسمان بر زندگی ام بتابانی. این وعده خداوند است که محبان اهل بیت، در پناهی ابدی باشند و من از دوستداران همیشگی تو بوده ام… نظری به حال بی قرارم بیفکن، مادر خوبی ها!…

✓ دنیا بر سر من آوار شده، اما چراغ امیدی در تاریکی آن، سوسو می زند. آن چراغ، امیدواری به میانجی گری تو، فاطمه زهرا سلام الله علیها در درگاه خداوند است. می دانم که مرا از محضر خود نا امید نکرده و از خداوند برایم رحمت خواهی گرفت. من گرفتار و درمانده هستم و تمام امید خود را به یاری تو مادر مهربان بشریت بسته ام. به لحظه ای که آفریده شدی قسم، با نفس پاک خود، مرا از این گرفتاری نجات ببخش. هر چه پیش تر می روم، بیشتر در باتلاقی که در آن گیر افتاده ام، دست و پا می زنم و گویی همه چیز دست به دست هم داده تا مرا به مرز نابودی برساند. اما می دانم که در یک لحظه نور مهربانی تو بر زندگی زخم خورده ام می تابد و تمام مشکلات را از میان برمی دارد. تو نزد پروردگار منان، شفاعت کرده و از او حکم نجات مرا خواهی گرفت.

✓ من می دانم در مقابل دخت گرامی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، نمی توانم چیزی بگویم که سربلندم کند، اما خوب می دانم که بزرگی تو، کوچکی مرا سامان می بخشد. من می دانم هر آن چه بگویم در مقابل تو بی ارزش می نماید، اما ارزش و بهای تو، به تمام من قدر می گذارد. دختر والاقدر پیامبر اسلام، به من نظری بیفکن و از خداوند سبحان که به تو نزدیکتر است، بخواه که حال را به نیکی دگرگون سازد. چطور می توانم با تو سخن بگویم با چیزی که هستم و چطور می توانم از سخن گفتن و پناه آوردن به درگاه تو صرف نظر کنم، با چیزی که تو هستی. می دانم تو نسبت به من مهربانی داری و درد و دل های من را با لطف خود، می شنوی. ای فاطمه مطهر، می دانم که اگر چه در بهشت جای داری، اما در این نزدیکی جایی، حریر محبت خود را برای دوستداران خاندانت گشوده و ما را که دور افتاده دوست هستیم، تیمار می کنی.

✓ دلم شکسته و آسمان دنیایم پر از ابرهای سیاه و غمگین است. می دانم که این بار راه نجاتی نیست و تسلیم مشکلاتی هستم که از زمین و آسمان بر من نازل شده اند. فاطمه زهرا، بانوی پاکدامن بهشت، تو تنها امیدی هستی که دست دعا به سمتش دراز کرده و از او طلب یاری دارم. می گویند خداوند تو را بسیار دوست دارد، از محبوب خود بخواه که من را یاری کند. بارها به درگاه خداوند دعا و لابه کرده ام، اما گویا دعاهای من از سقف این خانه بالاتر نمی رود. امشب با خودم گفتم نامه ای برای تو بنویسم و مادر جهانیان را به واسطه، میان خود و پروردگار قرار دهم. خداوند چیزی که تو از او بخواهی را رد نخواهد کرد؛ بخواه که تقدیر تلخ من عوض شود و از این گرفتاری رهایی یابم. اگر تو دستی بر سر من کشیده و قدمی برداری، به لحظه ای خداوند دنیایم را چنان متحول می سازد که دیگر نشانی از غم باقی نماند.

✓ می نویسم بدون آن که بدانم تا چه اندازه نوشته هایم می توانند برای بانوی بهشت، خواندنی باشند. ای فاطمه زهرا، ای که هر آن چه خوبی است در تو جمع شده و هر آن چه بدی ست از تو دور مانده، لطف و محبت خود را شامل حال من کن. اگر دست های پاک تو میان من و پروردگار، پلی شود؛ لطف و رحمت خداوند بهتر شامل حالم خواهد شد. مرا از این موهبت دریغ نکن. اگر تو نگاهی به زندگی من بیفکنی، حال و هوای زندگی ام خوش می شود و نسیم خنک بهشتی بر دنیایم می وزد. من طفل دردمندی هستم که به مادر بزرگوار خویش پناه آورده و امید دارم که دست نوازشگر مادر، غم های وجودم را برطرف سازد.

✓ فاطمه زهرا، می خواهم نیلوفرهای جهان را دسته دسته، گرد هم آورده و به پیشگاهت تقدیم کنم. فاطمه زهرا، می خواهم هر آن چه واژه زیباست، تقدیم تو کرده و با آن ها، احترام قلبی ام را نثارت نمایم. می دانم حضور تو باعث شده که خداوند لطف بیشتری بر زمین و زمینی ها داشته باشد و از این که جزء دوستداران تو هستم و تو را الگوی خود قرار داده ام، بر خود می بالم. بهشت از قدم های تو بر خود می بالد و فرشتگان آسمانی با دیدن تو، عظمت انسان را باور می کنند. تو مایه فخر زمین و زمینی ها هستی و نام تو ما را به انسانیت مان امیدوار می سازد. می دانم که ما فرزندان خویش را در چتر حمایتی ات قرار داده و همیشه جانبداری مان خواهی کرد.

✓ قایق من شکسته و تمام آن چه داشته ام به آب سپرده شده است. زندگی ام در دردناک ترین نقطه خود قرار داشته و امیدهایم به نقطه کور رسیده اند. در میان این همهمه به درگاه تو فاطمه زهرا سلام الله علیها، چنگ می زنم و امید دارم که آبرویم را خریده و مرا از چنگال مشکلات رهایی بخشی. اگر چه از دست داده های زیادی دارم، اما امیدم از دست نرفته و می دانم تو مانند پروردگارمان، کسی را ناامید نمی کنی. هنوز دستانم را دارم و می توانم آن ها را به سمت پروردگاری که ما را آفریده دراز کرده و تو بانوی هر دو جهان را نیز واسطه قرار دهم.

✓ می توان زیبا زیست، می توان آن قدر خوب بود که خوبی ها در برابرت به مفهوم دیگری پیدا کنند. می توان گرم بود و پر از امید … اگر فاطمه زهرا سلام الله علیها، امیدواری یاری ات باشد، می توان ستاره بود و چون ستاره به زندگی خود و دیگران نور تاباند. زندگی می تواند به موسیقی شادی آوری بماند، وقتی فاطمه زهرا سلام الله علیها پشتیبان تو باشد. می توان هیچ غمی نداشت، در حالی که دختر پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم، ضمانت آبروی تو در درگاه پروردگاری باشد. سلام بر مظلومیت زهرا و خاندان پاک و مطهر وی …

دلنوشته ای برای حضرت فاطمه سلام الله علیها

متن و جملات غم انگیز تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها

حضرت زهرا سلام الله علیها برترین بانوی دو عالم، تنها با 19 سال سن در حالی به شهادت رسیدند که همسر حضرت علی علیه السلام بودند و دو فرزند پسر به نام های حسن و حسین علیهم السلام و همچنین دو فرزند دختر به نام های زینب و کلثوم سلام الله علیها حاصل عمر کوتاه ایشان بود.

حضرت فاطمه سلام الله علیها محکم ترین پشتیبان ولایت بود و لحظه ای از دفاع از حق خلافت حضرت علی از پای ننشست تا اینکه در فاصله بسیار کوتاهی از وفات پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به دست غاصبان خلافت به شهادت رسید. غاصبان به خوبی متوجه جایگاه حضرت زهرا بودند و بارها از زبان پیامبر توصیه به تکریم بانوی دوعالم را شنیده بودند اما با اینحال عدالتخواهی حضرت را هیچگاه نپذیرفتند.

ایشان هیچگاه بهانه ها و استدلال های غاصبان را تاب نیاورد و هرگاه مجال یافت با روشنگری های خود به آگاه سازی مردم اقدام کرد اما متاسفانه حوادث به دست غاصبان به گونه ای رقم خورد که حضرت زهرا سلام الله علیها پس از تحمل بیماری و دردهای بسیار، خلیفه و امام برحق مسلمانان، حضرت علی را وداع گفتند و با شهادتشان رهسپار دیدار پدر شدند. علمای اهل سنت حیات ایشان پس از پدر را 75 روز و شیعیان 95 روز گزارش کرده اند.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه پیامک و متن های تسلیت پرسوز و گداز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها در این بخش از نوشتار گردآوری شده است و شما محبان اهل بیت علیهم السلام می توانید برای عرض تسلیت از این متن های زیبای ادبی در وصف حضرت فاطمه سلام الله علیها استفاده نمایید.

ای وای مادرم، دوباره دست به بازویت گرفتی و مرا پریشان کردی، ای وای مادرم، دوباره پهلویت درد گرفت و مرا در هول و ولا انداختی. بمیرم برای تو مادر خوبم. ای وای مادرم، حال تو به اضطرار و ناله رسیده است و من ضجه می زنم، ای وای مادرم، حیدر کرار پس از تو در این شهر غریب تر از پیش می شود و من بر مظلومیت علی گریانم، کاش فدایتان می شدم با این جگر خون شده ام.

۞ ۞ ۞

فاطمیه آمده است، یکی به من بگوید مونس، غمخوار و همدم شیعیان کجاست؟ تا کی انتظار بکشیم تا گل نرگس برگردد و بر داغ دل ما مرهم گذارد؟ یا بن الحسن در عزای مادرت برگرد. مردم سراغ صاحب عزا را می گیرند.

۞ ۞ ۞

خیلی ها فکر می کنند حضرت زهرا جان خود را فدا کرد به خاطر همسرش علی اما این جماعت غافلند و نمی دانند که هدف حضرت زهرا دفاع از چیز با ارزش تری بود. آری او جانش را فدای امام زمانش کرد. ولی ما برای برد تیم فوتبالمان صادقه تر از فرج دعا می کنیم. به امید روزی که همه ما سرباز مخلص امام زمانمان باشیم.

۞ ۞ ۞

بانو جان! یا فاطمه سلام الله علیها! هرچه چشم چشم می گردانم مزار تو را نمی یابم ، اما قلبم همواره عشق و مهر تو را فریاد می زند. مگر می توان پهلوی تو بود و شکسته نبود؟

۞ ۞ ۞

ای وای مادرم، دوباره دست به بازویت گرفتی و مرا پریشان کردی، ای وای مادرم، دوباره پهلویت درد گرفت و مرا در هول و ولا انداختی. بمیرم برای تو مادر خوبم. ای وای مادرم، حال تو به اضطرار و ناله رسیده است و من ضجه می زنم، ای وای مادرم، حیدر کرار پس از تو در این شهر غریب تر از پیش می شود و من بر مظلومیت علی گریانم، کاش فدایتان می شدم با این جگر خون شده ام.

۞ ۞ ۞

امشب امام حسن علیه السلام اول شب یتیمی را با گریه می گذراند؛ حسین علیه السلام عزا گرفته است؛ بعد از زهرا سلام الله علیها زینب سلام الله علیها خانم خانه است... امشب مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شب زنده دار است... و همه منتظر ظهور او هستند تا بیاید و لااقل یک دانه شمع بر سر قبر زهرا بسوزاند...

۞ ۞ ۞

مگر بانوی دو عالم چه گناهی داشت که این گونه او را آزار دادند و شهید کردند؟ مگر ناموس خدا جز حق و حقیقت چیزی می فرمود؟ کور باشند و دستشان شکسته باد آنان که پهلوی او را شکستند و فرزندش را سقط کردند.

۞ ۞ ۞

یا زهرا ببین آنهایی که برای تو عزاداری می کنند و حاضرند برای تو جان شان را بر کف دست بگذارند، آنها که از مصیبت تو اشک از چشمانشان جاری است؛ همه و همه به تو و یک نیم نگاه تو محتاج هستند. آنها را در شب شهادتت دست خالی برنگردان.

۞ ۞ ۞

بس که در زمین، غربت خود را با آسمان تقسیم کرد فاطمه، نامش، نامی شد که تکرارش، آسمان را به گریه انداخت؛ آه ای بانو! زمین حرمت نامت را نگه نداشت؛ تو به حرمت نامت مارا ببخش.

گرچه زمین تاب کشیدن این همه عظمت را نداشت، وجود آسمانی ات ای بانو! چه جای زمینیان را تنگ کرده بود که این وسعت عُظمی را با سیلی، سپاس گفتند. آه ای بانو! زمین حرمت نامت را نگه نداشت؛ تو به حرمت نامت مارا ببخش.

از همان روز که ای بانو! سفر کردی، به دنبال غروب غمگین نبودنت، اشک در پلک به خون خفته اسلام خشکید و غمت هیزم دل ها شد.

۞ ۞ ۞

عالم فدای چادر خاکی تو، عالم فدای ناله های شب و روز تو... و جان من فدای مهربانی تو که بی شک به من ناقابل هم خواهد رسید. مرا دریاب که بی مهر تو هیچ هستم. السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها...

۞ ۞ ۞

هر قلبی که دوستدار زهرا سلام الله علیها و آشفته و بی قرار برای بانو است؛ گویا گنجینه هفت آسمان ها را در سینه دارد. نه مگر عالم امکان همه هستی و حیاتش را وامدار زهراست؟ مگر نه اینکه خلقت ما از صدقه سر زهرای مرضیه سلام الله علیها بوده است؟

۞ ۞ ۞

حضرت فاطمه سلام الله علیها را نمی توان با شعر یا نوشته توصیف کرد. فاطمه را باید حس کرد. دلت، رفتارت و گفتارت که مورد پسند فاطمه شد؛ قبر مخفی بانوی دو عالم آشکار می شود. دلتان که مملو از محبت فاطمه شد، قبر او را در دل مصفای خود می یابید.

۞ ۞ ۞

فاطمه سلام الله علیها یک زن بود، آنچنان که اسلام می خواهد. مظهر یک دختر در برابر پدرش، مظهر یک همسر برابر شویش، مظهر یک مادر برابر فرزندانش و مظهر یک «زن مبارز و مسئول» در برابر زمان و سرنوشت جامعه اش./ علی شریعتی

۞ ۞ ۞

یا زهرا سلام الله علیها، ای مادر معنوی تمام شیعیان جهان، در روز شهادت شما دلم مانند پهلویتان شده است. می خواهم دستِ دلم را بگیرید و دعایش کنید. آخر می گویند دعای مادر، معجزه می کند. برای فرزند کوچک روسیاه تان معجزه کنید.

۞ ۞ ۞

یا علی علیه السلام شما با باز کردنِ دروازه ی بزرگی واردِ قلعه خیبر شدید؛ اما فاطمه سلام الله علیها با بسته شدنِ دری کوچک و چوبی و شکسته شدن ِ پهلوی نازنینشان وارد ِ قلب های تمام ِ مومنین شدند. و چقدر دوست دارم شما را... علی علیه السلام و فاطمه سلام الله علیها را از پدر و مادرم بیشتر دوست دارم...

۞ ۞ ۞

یار پهلو شکسته علی به سوی پدر کوچ می کند. یار و یاوری که رونق خانه علی و قوت زانوان اوست، دارد پر می کشد. اجرک الله فی مصیبتها...

۞ ۞ ۞

فاطمه علیهاالسلام ، صبر لایزال نبوی بود که در هیأت عفتی سر به فلک کشیده، چادر به سر می‏ کشید و در کوچه‏ های مدینه، در تمام رهگذرهای هستی، حضور خدا را به کائنات، یادآور می‏شد.

سیلی ستم و تازیانه کینه را به جان خرید تا هجوم تندبادِ انکار، شمع یک‏تنه حقیقت را خاموش نکند.

افسوس از سوره کوثر که در آن خانه گِلین، همسایه اهالی غفلت و سنگدلی شد! آه از زمزمه ‏های شرحه شرحه بتول که در نیمه‏ شبِ سجاده و تسبیح، ارکان عرش را به لرزه می ‏افکند! آه از ریحانه رسول خدا صلی‏ الله‏ علیه ‏و‏ آله که در مشام حسادتِ زمین، به هدر می‏رفت و چشمانِ حقیقت‏ ستیز زمانه، رخساره طهارتش را طاقت نداشت.

۞ ۞ ۞

در تاریخ ملت های مسلمان و توده های محروم در امت اسلامی، فاطمه منبع الهام آزادی و حق خواهی و عدالت طلبی و مبارزه با ستم و قساوت و تبعیض بوده است./ علی شریعتی

۞ ۞ ۞

فاطمه جان، سنگ‏ها بر سوگ تو ندبه می‏خوانند؛ در غروبی که شاخه‏ات را شکسته بودند.

امشب، جای پای دوست، در خانه خالی است و ترنم مهربانی، بی‏حدیث حضور او، خاموش است.

... علی، شبانه یاس می‏کارد! شبانه، داغ دلش را به خاک می‏گوید؛ اگرچه فردا صبح، از سمت خانه همسایه بوی نان آید.

دوباره بغض حسن با حسین می‏گیرد.

و جای خالیِ مادر به خانه می‏پیچد.

کجاست فاطمه امشب؟ کجاست بانوی نور؟

۞ ۞ ۞

بر گلستان ولایت تاختن، غنچه را با لاله پرپر ساختن، غنچه زیر خار و خس افتاده بود، باغبان هم از نفس افتاده بود، کاش از قلبم به قبرش راه داشت، کاش زهرا هم زیارتگاه داشت.

۞ ۞ ۞

فاطمه جان نخستین ستاره ای بودی که در عرش به خورشید نبوت رسیدی؛ ستاره ای نیلی به رنگ جراحت آسمان و زخم زمان. ای ام ابیها! ای مهربان ترین مادر، حبیبه حق و شفیعه ی حشر، پدر و مادرم فدای دست های مهربانت باد. تو محور آسمان ایثاری و اولین علت خلقت. ای مادر رسالت و همتای ولایت؛ به روزهایی می اندیشیم که پس از واقعه ی عظیم غدیر، همراه با حسنین به خانه های اهل مدینه می رفتی و با بیان وحیانی خویش حجت الهی را بر غافلان، تمام می کردی و بدین سان از آغاز، حمایت از ولایت، سرلوحه خصایل آسمانی ات بود.

غبار غم از سیمای زیبای علی می زدودی و بر زخم های فزون از ستاره ی پیکرش که نشان از رزم با باطل داشت، مرهم می نهادی. فتوحات مولا، رهین مهربانی توست. هنوز خطابه های رسایت سراج راه مجاهدان است و بر آفاق تاریخ می تابد. پاره تن رسول یار بودی و یگانه یاور یکتا ،امیر عاشقان. تلألؤ ذوالفقارعلی، وامدار عزم و عزت تو بود. آنگاه که بر بی بصیرتان و دنیا پرستان غضب می کردی، غضبناکی آفریدگار قادر، آشکار می شد. رضای تو رضای حق بود و با خرسندی ات، تمامت اهل عرش و ساکنان قدس، قرین شعف می شدند.یا زهرا سلام الله علیها در ایام شهادتت دلهایمان را به سوی بقیع پر داده ایم...

۞ ۞ ۞

این روزها که عزای زهرای اطهر است، صاحب عزای فاطمه سلام الله علیها را می جویم. دلم به روضه مادر عادت کرده است و قلبم با هر نوحه دلتنگ آن غایب از نظر می شود. مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف جان! فدای پهلوی شکسته مادرتان، بیایید تا مصیبت مادرتان را به خودتان تسلیت عرض کنم.

۞ ۞ ۞

خیلی ها فکر می کنند حضرت زهرا جان خود را فدا کرد به خاطر همسرش علی اما این جماعت غافلند و نمی دانند که هدف حضرت زهرا دفاع از چیز با ارزش تری بود.آری او جانش را فدای امام زمانش کرد. ولی ما برای برد تیم فوتبالمان صادقه تر از فرج دعا می کنیم. به امید روزی که همه ما سرباز مخلص امام زمانمان باشیم.

دلنوشته ای برای حضرت فاطمه سلام الله علیها

مطالب پیشنهادی: شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها - ویژه نامه ایام فاطمیه

Share