ترتیل صفحه 7 قرآن - استاد شهریار پرهیزگار (آیات 38 تا 48 سوره بقره)

دریافت ویدئو
روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه 7 آیات 38 تا 48 سوره مبارکه بقره با صدای استاد شهریار پرهیزگار

ترتیل صفحه 7 قرآن - استاد شهریار پرهیزگار (آیات 38 تا 48 سوره بقره)

هر روز با قرآن (آیات 38 تا 48 سوره بقره)، ترتیل تصویری صفحه 7 قرآن کریم به خط عثمان طه و با نوای دلنشین استاد شهریار پرهیزگار همراه با متن ترجمه فارسی آیت الله مکارم شیرازی و نیز متن ترجمه انگلیسی آیات؛

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

برای دسترسی به سایر بخش «هر روز با قرآن» استاد پرهیزگار به این بخش مراجعه نمایید

۩ پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) می‌فرمایند: «اَشرافُ اُمَّتی حَمَلةُ القُرآنِ»؛ شریفان امت من حاملان قرآنند. (خصال صدوق، ۱/۷)

۩ امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛ حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد. (نهج‌البلاغه، حکمة ۳۹۹)

در ادامه تلاوت ترتیل صفحه 7 قرآن کریم ﴿آیات 38 تا 48 سوره بقره به همراه متن، ترجمه و مفاهیم آیات با صدای شهریار پرهیزکار تقدیم می‌شود.

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

تصویر صفحه 7 قرآن کریم :

014-Quran-www.ziaossalehin.ir-Matn-P007.jpg

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

متن صفحه 7 قرآن کریم :

قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِیعًا ۖ فَإِمَّا یَأْتِیَنَّكُمْ مِنِّی هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَایَ فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ (38)

وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ (39) 

یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْكُمْ وَأَوْفُوا بِعَهْدِی أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَإِیَّایَ فَارْهَبُونِ (40) 

وَآمِنُوا بِمَا أَنْزَلْتُ مُصَدِّقًا لِمَا مَعَكُمْ وَلَا تَكُونُوا أَوَّلَ كَافِرٍ بِهِ ۖ وَلَا تَشْتَرُوا بِآیَاتِی ثَمَنًا قَلِیلًا وَإِیَّایَ فَاتَّقُونِ (41) 

وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (42) 

وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِینَ (43) 

 أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ (44) 

وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ وَإِنَّهَا لَكَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِینَ (45)

الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو رَبِّهِمْ وَأَنَّهُمْ إِلَیْهِ رَاجِعُونَ (46)

یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْكُمْ وَأَنِّی فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِینَ (47)

وَاتَّقُوا یَوْمًا لَا تَجْزِی نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَیْئًا وَلَا یُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَلَا یُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا هُمْ یُنْصَرُونَ (48)
 

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

ترجمه صفحه 7 قرآن کریم :

38) گفتیم: همگی از آن، فرود آیید! هرگاه هدایتی از طرف من برای شما آمد، کسانی که از آن پیروی کنند، نه ترسی بر آنهاست، و نه غمگین شوند.

39) و کسانی که کافر شدند، و آیات ما را دروغ پنداشتند اهل دوزخند، و همیشه در آن خواهند بود.

40) ای فرزندان اسرائیل! نعمتهایی را که به شما ارزانی داشتم به یاد آورید! و به پیمانی که با من بسته اید وفا کنید، تا من نیز به پیمان شما وفا کنم. و در راه انجام وظیفه، و عمل به پیمانها تنها از من بترسید!

41) و به آنچه نازل کرده ام [قرآن] ایمان بیاورید! که نشانه های آن، با آنچه در کتابهای شماست، مطابقت دارد، و نخستین کافر به آن نباشید! و آیات مرا به بهای ناچیزی نفروشید! و به خاطر درآمد مختصری، نشانه های قرآن و پیامبر اسلام را، که در کتب شما موجود است، پنهان نکنید! و تنها از من  و مخالفت دستورهایم بترسید نه از مردم!

42) و حق را با باطل نیامیزید! و حقیقت را با اینکه میدانید کتمان نکنید! 

43) و نماز را بپا دارید، و زکات را بپردازید، و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید و نماز را با جماعت بگزارید!

44) آیا مردم را به نیکی و ایمان به پیامبری که صفات او آشکارا در تورات آمده دعوت میکنید، اما خودتان را فراموش مینمایید، با اینکه شما کتاب آسمانی را میخوانید! آیا نمی اندیشید؟! 

45) از صبر و نماز یاری جوئید، و با استقامت و مهار هوسهای درونی و توجه به پروردگار، نیرو بگیرید، و این کار، جز برای خاشعان، گران است. 

46) آنها کسانی هستند که میدانند دیدارکننده پروردگار خویشند، و به سوی او بازمیگردند. 

47) ای بنی اسرائیل! نعمتهایی را که به شما ارزانی داشتم به خاطر بیاورید، و نیز به یاد آورید که من، شما را بر جهانیان، برتری بخشیدم. 

48) و از آن روز بترسید که کسی مجازات دیگری را نمیپذیرد و نه از او شفاعت پذیرفته میشود، و نه غرامت از او قبول خواهد شد، و نه یاری میشوند. 

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

مفاهیم صفحه 7 قرآن کریم :

014-Quran-www.ziaossalehin.ir-Tozihat-P007.jpg

پدیدآورنده: 
Share