همدردی جهانی با فلسطین، نمونه ای از نصرت الهی

موضوع: 
سید حسین سیدی
دفاع از فلسطین
ملت فلسطین در صورت پایداری در مسیر حق، نصرت خداوند را دریافت خواهند کرد. بدون شک حمایت های جهانی، گوشه ای از نصرت های خداست.

روز قدس هر سال، باشکوهتر از سال های دیگر در اقصی نقاط جهان برگزار می گردد. اما روز قدس امسال و مسائل بعد از آن، از جهاتی خاص تر بود. مثلا صفحه اینستاگرام اطلاع رسانی مسائل لبنان (لیبانیران) نوشت که نتیجه مرگ بر اسراییل و پایداری بر حق در کمتر از یک ماه نتیجه داد. این پایگاه در ادامه به تحرک شخصیت های جهانی نسبت به این قضیه پرداخت که یکی از مهم ترین آنها بازی نکردن تیم ملی آرژانتین با رژیم صهیونیستی بود.[1]
 حقیقت این است که پایداری و مقاومت در مسیر حق و تلاش برای مبارزه با دشمنان خدا(صهیونیست ها)، باعث جلب یاری خدا خواهد شد. «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ‏ أَقْدامَكُمْ؛ اى مؤمنان! اگر خدا را يارى كنيد، خدا هم شما را يارى مى ‏كند و گام هايتان را محكم و استوار مى‏ سازد.»[2] یکی از راههای یاری دادن خدا این است که دیگران، به حمایت انسان برمی خیزند و شرایطی را پدید می آورند که انسان با روحیه بهتری به اهداف خود فکر کند و برای آنها تلاش نماید.
نکته مهم: هر چند انگیزه ملت ها و شخصیت های جهانی در دفاع از فلسطین، ممکن است با هم متفاوت باشد و انتظار چندانی هم از آنها نیست؛ ولی همینکه یک کشور و شخصیت غیرمسلمان از قضیه فلسطین دفاع می کند، مساله ای با اهمیت است و می توان آن را از الطاف باری تعالی دانست. حمایت هایی که سابقه نداشته است و حاوی این پیام است که اگر ملت فلسطین بر مقاومت و پایداری(و نه سازش) تاکید کنند؛ خدا نصرت خود را شامل حال آنان کرده و چه به طور خاص(پیروزی نظامی بر دشمن) و چه به طور عام(حمایت های جهانی)، آنها را یاری می نماید.

پی نوشت:
1ــ کلیک کنید
2ــ محمد/7

Share