ترتیل سوره عصر با صدای یوسف کالو+ متن و ترجمه

موضوع: 
هرکس این سوره را بخواند عاقبت کار او به صبر و شکیبایی ختم خواهد شد و در روز قیامت همراه با یاران حق محشور خواهد شد.

ترتیل سوره عصر با صدای یوسف کالو+ متن و ترجمه

سوره عصر یا وَالْعَصْر 103مین سوره و از سوره های مکی قرآن است که در جزء سی ام قرآن جای دارد. نام سوره از آیه اول آن گرفته شده است. در این سوره خداوند به عصر سوگند یاد می کند که انسان ها در زیان اند، مگر کسانی که اهل ايمان و عمل صالح باشند و یکدیگر را به حق و صبر سفارش کنند. در روایات آمده است مراد از اهل ایمان، کسانی اند که به ولایت امام علی(علیه السلام) ایمان دارند. از پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلّم) نقل شده است هر كس این سوره را بخواند عاقبت كار او به صبر و شكیبایی ختم خواهد شد و در روز قیامت همراه با یاران حق محشور خواهد شد.

ترتیل سوره عادیات با صدای یوسف کالو + متن و ترجمه

❖ فضیلت تلاوت سوره عصر

سوره عصر در میان یاران پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلّم) به قدری مهم بود که بر اساس برخی منابع هرگاه آنان با یکدیگر دیدار می کردند تا سوره عصر را برای هم نمی خواندند، از هم جدا نمی شدند. از امام صادق(علیه السلام) نقل شده هر کس سوره عصر را در نمازهای مستحبی قرائت کند، خداوند در روز قیامت، چهره اش را نورانی، خندان و چشمش را روشن می کند تا او را وارد بهشت کند. در روایتی از پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلّم) نقل شده است: هرکس این سوره را بخواند عاقبت کار او به صبر و شکیبایی ختم خواهد شد و در روز قیامت همراه با یاران حق محشور خواهد شد.

ترتیل سوره عادیات با صدای یوسف کالو + متن و ترجمه

❖ متن و ترجمه سوره عصر

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ حْمَـٰنِ الرَّ حِيمِ
وَالْعَصْرِ ﴿١﴾ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿٢﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣﴾  

 به نام خداوند رحمتگر مهربان
سوگند به عصر [غلبه حق بر باطل]، (۱) كه واقعاً انسان دستخوش زيان است؛ (۲) مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده اند.(۳)

Share