مهمترین دستور العمل ماه مبارک رمضان/ استاد فروغی

آیت الله فروغی دام ظله؛
آیت الله فروغی اردبیلی, آیت الله فروغی, استاد فروغی, علی فروغی, شیخ علی فروغی
«خدایا بدون امام زمان اگردنیا را هم به من بدهی به دردم نمی خورد و دنیا بدون آن حضرت برای من معنایی ندارد!»

مهمترین دستور العمل ماه مبارک رمضان/ استاد فروغی

مهمترین دستور العمل ماه مبارک رمضان در بیانات استاد معظم حضرت آیت الله علی فروغی دام ظله به منظور استفاده و بهره مندی بیشتر از این ماه بازنشر داده میشود...

مهمترین دستور العمل ماه مبارک رمضان, استاد فروغی

مهمترین دستور العمل ماه مبارک رمضان

شایسته است در تمام ایام ماه مبارک رمضان توجه ویژه ای به امام زمان علیه السلام داشته باشیم و در رأس همه دعاهایمان به یاد آن حضرت بوده و از خدای متعال بخواهیم راهی به سویش برای ما بگشاید جهت حصول این مطلب باید خود و تمام خواسته های دنیوی خویش را فراموش کرده و به محضر ربوبی بگوییم:

«خدایا بدون امام زمان اگردنیا را هم به من بدهی به دردم نمی خورد و دنیا بدون آن حضرت برای من معنایی ندارد!»

دنیا و عقبی بدون امام معنا ندارد اصلا بهشت انسان امام اوست! روزی امیر المؤمنین علی علیه السلام بهشت را به سلمان نشان داد و به او گفت داخل شو! سلمان گفت: آقا بدون شما، بهشت به دردم نمی خورد، هر کجا تو باشی بهشت من همان جاست!

همه چیز در وجود امام زمان علیه السلام نقداً حاضر است، اگر حضرت دستی به سر ما بکشد، عالم ما عوض می شود و اگر دستی به دل ما بکشد دلمان دل می شود.

برای ورود به امام زمان علیه السلام صدق در عبودیت نیاز است و برای دست یابی به صدق در عبودیت باید تمرین و تلاش کرد! حتی اگر سال ها طول کشید نباید خسته شد! وقتی می دانیم حقیقتی در پیش است اما بهره ای از آن نداریم، باید بفهمیم مانع از ماست، لذا باید بکوشیم تا آن مانع را از میان برداریم، ولو این که ده یا بیست سال طول بکشد. نگویید یک ماه یا یک سال و دو سال تلاش کردم اما چیزی نشد! باید با تمام وجود تلاش نمود و نا امید نشد تا پرده را بردارند و انسان را راه دهند.

آقای بزرگواری نقل می کرد که :

«شانزده سال به مسجد مقدس جمکران رفتم و در بیابان و خیابان؛ خانه و مسجد و حضر و سفر نالیدم و گفتم یابن الحسن کجایی! تا این که بعد از شانزده سال در مسجد جمکران پرده را کنار زدند و در حرم وصل به زیارت روی محبوب و مولا و آقایم راهم دادند. چون چشمانم به جمال دل آرای محبوب منور شد لب به سخن گشودم از طولانی بودن زمان فراق گلایه کردم و گفتم آقا جان شانزده سال در فراقت سوختم، چرا این همه هجر و دوری؟ حضرت فرمود: اگر شانزده سال طول نمی کشید و فورا در را به رویت باز می کردیم نمی دانستی که چه بخواهی وقتی به من میرسیدی می گفتی که دنیایم خراب است خانه ندارم، ماشین ندارم، کفش و پیراهنم پاره است و از اینگونه امور می خواستی! اما الان فهمیده ای که به کجا رسیده ای!»

مهمترین دستور العمل ماه مبارک رمضان, استاد فروغی
مطالب مرتبط و پیشنهادی :
پدیدآورنده: 
Share