مباحث حال خوب (24) | آثار حال خوب - استاد پناهیان (فیلم، صوت، متن)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل آثار حال خوب - استاد پناهیان134.48 مگابایت
دانلود بیست و چهارمین قسمت از سلسله مباحث اخلاقی «حال خوب» استاد پناهیان؛ این بخش: آثار حال خوب

مباحث حال خوب (24) | آثار حال خوب - استاد پناهیان (فیلم، صوت، متن)

در این بخش از ضیاءالصالحین، بیست و چهارمین قسمت از سلسله مباحث اخلاقی "حال خوب" حجت الاسلام علیرضا پناهیان را با موضوع "آثار حال خوب" به مدت 47 دقیقه با دوستداران طریق معرفت به اشتراک می گذاریم.

مباحث حال خوب - استاد پناهیان

خلاصه جلسه 24 : آثار حال خوب / حجت الاسلام پناهیان

حال خوب داشتن دارای مراتبی است. انسان برای یک حال خوب کم آفریده نشده است. حال بسیار خوب ناشی از یک محبت بسیار عمیق و برخوردار از یک هیجان بسیار سنگین و انرژی بسیار بالاست. امیر مومنان می گوید در خیبر را با قدرت نیت از جا کنده است که ما از آن به عنوان قدرت هیجان و ارزی روحی نام می بریم. مومن انرژی خود را از آب و غذا نمی گیرد. حداقل غذا و آب برای مومن انگار یک رفع تکلیف است که باید برای بدن خود محیا کند ولی انرژی مومن که به اندازه غذا خوردن انیست. مومن انرژی خود را از نیت می گیرد. آنقدر حال مومن خوب است که این حال به مومن قدرت می دهد.
عصبانیت در انسان یک انرژی و جسارت و قدرت کاذب منفی زودگذر ایجاد می کند. برای به دست آوردن برق باید مقدار زیادی مثلا نفت و گازوئیل سوزانده شود یا از انرژی اتمی استفاده کنند که مثلا این انرژی ها اتمی می تواند در جهت تخریب استفاده شود یا در جهت تولید و فن آوری. با اراده قوی در کنار مقدرات و امتحان های الهی خیلی از مشکلات حل می شود. اگر دنبال حال بد نباشیم ضرر کرده ایم و دشمن بر ما غلبه می کند. اصحاب امام زمان علیه السلام کسانی هستند که قدرت روحی بالایی دارند و رعب آنها در دل دشمن می افتد. اگر حال خوب پیدا کنید مشکلات برای شما کوچک و ریز است.

مباحث حال خوب - استاد پناهیان

جهت دسترسی به مجموعه بیانات استاد علیرضا پناهیان کلیک کنید. 

 جهت دسترسی به سایر جلسات «مباحث حال خوب» استاد پناهیان کلیک کنید

Share