دانلود سریال مختارخانه - داوود میرباقری

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود سریال مختارنامه - داوود میرباقری636.57 مگابایت
داستان این مجموعه تلویزیونی از زخمی شدن حسن بن علی و رفتن امام به مدائن كه حاكم آن عموی مختار است شروع می‌شود. مختاراز طرف عمو فرا خواند می‌شود تا از حسن بن علی محافظت كند.

سریال مختارخانه (مجموعه تلویزیونی)

سریال مختارخانه یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی مکنی به ابواسحاق، که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی برمی خیزد، می پردازد. این سریال در ۴۲ قسمت ۶۰ دقیقه ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید و قسمت آخر آن در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۰ به پایان رسید.

پخش آنلاین و دانلود: سریال مختارنامـه با کیفیت بالا (کامل)

فیلمبرداری سریال مختارخانه از سال ۱۳۸۲ آغاز شده بود و در سال ۱۳۸۸ به پایان رسید. فیلمبرداری این مجموعه در تهران، قزوین، تاکستان،ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، کویر سفیدشهر و شاهرود انجام شده است. این سریال دارای ۷۰۰ سکانس است که ۱۰۰ سکانس آن مربوط به ۵ جنگ بزرگ این سریال هستند.

اولین قسمت این سریال در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما پخش شد. همچنین شبکه آی فیلم پخش این مجموعه را برای مخاطبان عرب زبان پخش کرده است. معمولاً این سریال هرساله (به ویژه در ماه محرم) از شبکه های مختلف بازپخش می شود.

 

سریال مختارخانه

داستان سریال مختارخانه 

داستان این مجموعه تلویزیونی از زخمی شدن حسن بن علی و رفتن امام به مدائن كه حاكم آن عموی مختار است شروع می شود. مختاراز طرف عمو فرا خواند می شود تا از حسن بن علی محافظت كند. بعد از شهادت امام حسن توسط همسرش جعده در ادامه، داستان به وقایع سال ۶۰ هجری و مرگ معاویه و حکومت یزید و جریان بیعت گرفتن از حسین بن علی رفته و در نهایت پنج سال بعد از حادثه عاشورا، مختار به عنوان رهبر چهارمین قیام پس از عاشورا با متحد کردن شیعیان با شعار «یا لثارات الحسین» به خونخواهی حسین بن علی و شهدای کربلا قیام می کند.

سریال مختارخانه

عوامل

کارگردان این سریال داود میرباقری و به تهیه کنندگی محمود فلاح ساخته شده، محمود اردلان به عنوان طراحی و اجرای صحنه های جنگ،حمیدرضا آشتیانی پور سرپرست گویندگان و همچنین پرویز بهرام گویندهٔ پیشکسوت در مقام راوی و گویندگانی از جمله علی همت مومیوند، ژرژ پطرسی، اکبر منانی، بیژن علیمحمدی، امیر حکیمی، حسین عرفانی، ایرج رضایی، تورج مهرزادیان، منوچهر زنده دل، مریم شیرزاد و شوکت حجت حضور داشتند. در این سریال ۱۱۰ بازیگر اصلی و ۴۰۰ بازیگر فرعی بازی می کنند.

مسعود ولدبیگی و عبدالله اسکندری طراحان چهره پردازی سریال مختارخانه بوده اند.

طراحی صحنه، لباس و جلوه های ویژه میدانی این سریال بر عهده محسن شاه ابراهیمی بوده است.

آهنگساز این سریال امیر توسلی بوده و موسیقی تیتراژ این سریال با خوانندگی اکبر سلطانعلی (بازیگر نقش رستم، غلام شمر) بود،و هم نوایی لالایی صدیقه بحرانی، نوحه خوان بوشهری همراه بود. مسعود پاکدل نیز عکاس سریال است.

✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄

Share