هشدار به صدا و سیما و برخی کانالهای انقلابی

 هشدار به صدا و سیما و برخی کانالهای انقلابی

 به این مثال دقت کنید:

فردی می خواهد به پسر نوجوان خود قرآن و بالاترین معارف اسلامی را آموزش دهد به او می گویند یک مربی خانم هست که حرفه ای و باسواد است و عالی آموزش می دهد ولی این خانم، لباس بدن نما، زننده و محرّکی دارد و او پسر نوجوانش را برای کلاس خصوصی با این خانم معلمِ کاربلد بخاطر اهمیت قرآن ثبت نام می کند.

در مثال بالا اسلام اجازه نمی دهد حتی قرآن و معارف دین به این شکل به جوان ما آموزش داده شود. خط قرمز برای اسلام، گناه است ولو با آن گناه، ارزشمندترین کار انجام گیرد.

 حال سوال این است چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی و برخی کانالهای انقلابی در این چند روز با توجیه اهمیت محتوا و اینکه باید مخاطب بداند دشمن چه می کند تصاویری را به نمایش می گذارند که هزاران نوجوان و جوانی که مخاطب آنها هستند با این تصاویر به گناه کشیده شوند؟

 حتی دیدن تصاویر محرّک برای افراد خاص که قصد سانسور کردن یا آموزش دارند طبق فتوای مراجع عظام اگر با ریبه و لذت همراه باشد حرام است.

هشدار به صدا و سیما و برخی کانالهای انقلابی

هدف وسیله را توجیه نمی کند!

 اما بدتر از همه ی اینها اشاعه ی فحشاست که نتیجه اش عادی سازی و صدور مجوز و مهر تایید زدن به دیدن تصاویر مبتذل برای جوانان ما با توجیهات سیاسی و غیره است.

 لطفاً محتواها را مثل آب زلالی که در ظرف کثیف می ریزیم آلوده نکنیم که هم شرعاً و هم عقلاً جایز نیست.

 بله در مقام اضطرار اگر جان فردی در خطر باشد حتی خوردن گوشت مرده که حرمت دارد جایز می شود آن هم در حد اضطرار.

ولی چه اضطراری وجود دارد که صدا و سیمای ما و کانالهای انقلابی پر شود از کلیپ خانمی که خودش را عریان کرده و جملات زننده و زشتی بر زبان می آورد و آن را مثل نقل و نبات در معرض دید نوجوانان و جوانان پاک و معصومی قرار دهند که به گناه آلوده شوند.

 اگر توجیهاتی که برای پخش امثال این فیلم و تصاویر توسط برخی افراد بیان می شود صحیح باشد پس با کمال عذرخواهی اگر فردا روزی در یک آشوب دیگر، زنان کامل عریان شوند و مشغول عمل منافی عفت گردند باز باید با همان توجیهات و ملاکی که برخی افراد دارند آن را کمی شطرنجی کرده و اشاعه دهیم تا مردم بدانند که دشمن چه ها می کند.

 هشدار به صدا و سیما و برخی کانالهای انقلابی

 خط کش مدیریت در اسلام، تقوا و عدالت است.

امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه ۲۱۰ نهج البلاغه می فرمایند:

 "به خدا سوگند ... معاویه از من زیرک تر نیست. او دغل باز و فاسد است. من نمی خواهم دغل بازی بکنم و از جادّه ی حقیقت منحرف شوم و فسق و جور مرتکب شوم."

 صدا و سیمای ما و کانالهای انقلابی خواهشاً ملاک علوی را گم نکنیم وقتی علی علیه السلام حاضر نیست برای رسیدن به بالاترین هدفش که تشکیل نظام دینی است کوچکترین ظلمی را که گرفتن پوست جو از دهان مورچه است مرتکب شود پس تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

 امیرالمومنین علیه السلام حاضر نیست پوست جو از دهان مورچه بگیرد اما ما به راحتی با توجیهات بی پایه، گوهر ایمان و معنویت را از قلب جوانان خود می گیریم و این ظلم، هزاران برابر بزرگ تر از ظلم به یک مورچه است.

Share