کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 36) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۶

دانلود سی و ششمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۶»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 36)

در این بخش، سی و ششمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۶» را به مدت 8 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ باعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ...⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ از کربلا و شخصیت اباعبدالله (علیه‌السلام) هم باید درس تشکیلات‌سازی و کادرسازی گرفت و هم باید الگوی این کاروان را اخذ نمود و برای ظهور برنامه‌ریزی کرد.
 
◈ نگاه والا و منظومه‌ای به دین باعث می‌شود تمام بعثت انبیا و اوصیای ایشان را و بعثت نبی ختمی (صلوات الله علیهم اجمعین) و وصایت اوصیای ایشان، غدیر، عاشورا و ظهور را در یک تصویر و پازل واحد ببینیم. تصویری که خداوند برای تکامل بشریت ترسیم نموده است تا نظاره‌گران عبرت گیرند و بر این اساس رشد کنند.

◈ باید از آسیب‌هایی که موجب حد زدن به اربعین و قیام اباعبدالله (علیه‌السلام) می‌شود جلوگیری کنیم. ممات عاشورا به مثابه بستر یک حرکت کاروانی، جایی است که محدود شود. چنانچه می‌بینیم در اربعین هر رنگ و ملیت و قومیتی در زیر یک پرچم واحد قرار می‌گیرد و این همان نقطه‌ای است که موجب انقلاب‌های عظیم و تحرکات پویا می‌شود.

⫸ باید بکوشیم این نگاه جامع در تشکیلات فهم شود. نگاهی که به موجب آن رسالت‌های سنگینی متوجه افراد یک تشکیلات خواهد شد و این امر نیز تکلیف‌مداری و دغدغه‌مندی در یک تشکیلات را نیاز دارد. افراد دغدغه‌مند کسانی هستند که در تشکیلات به دنبال یک هدف واحد و مشخص حرکت می‌کنند و دچار تشتت در کارها نیستند؛ تکلیف‌مداری نیز با این مفهوم درهم تنیده است. تکلیف‌مدار اهل اهمال‌کاری و شانه خالی‌کردن از زیربار مسئولیت نیست. این‌ها و بسیاری دیگر از مفاهیم تشکیلاتی همگی از درس‌های عاشورا هستند.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 36) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۶

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share