کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 34) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۴

دانلود سی و چهارمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۴»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 34)

در این بخش، سی و چهارمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۴» را به مدت 10 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ واَجْتَبَیْتَهُ بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ...⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ شعار پرچم ظهور «یا لثارات الحسین (علیه‌السلام)»‌ است. این مطلب یعنی در آن برهه، جریان عاشورا برای همگان در عالم شناخته شده است. زیرا اگر شعاری قصد جهانی شدن داشته باشد باید در اذهان عموم، معنا و مفهوم داشته باشد. لذا باید گفت عاشورا در عصر ظهور برای همگان شناخته شده است.
 
◈ پیاده‌روی اربعین بارقه‌هایی از این جهانی شدن است. بنابراین وظیفه ما و هیئات، این است که گفتمان کربلا را جهت زمینه‌سازی زمان ظهور رواج دهیم.

◈ حرکت کاروانی به سمت امام و محو شدن منیت‌ها در جریان اربعین، می‌تواند الگویی برای رسیدن به ظهور باشد. محور در تمام امور همین فهم جایگاه ظهور و امام است. تمام آنچه بر این هدف خدشه وارد نماید برای تشکیلات ما مضر و مهلک است.

◈ کوشیم با ایجاد محوریت ظهور در اذهان اعضای یک تشکیلات، هرچه منیت وجود دارد محو شود. منیت‌ها همیشه وجهه فردی ندارند، گاه یک منیت بصورت جمعی رخ عیان می‌کند. برای مثال همیشه منیت اینگونه نیست که فردی بخواهد برای رسیدن به هدف شخصی خود، تشکیلات را فدا نماید. این مرتبه از اسخف مراحل منیت است.

⫸ محل بحث ما جایی است که یک تشکیلات بدون در نظر گرفتن سایر اجزاء ظهور و سایر ملاحظات، برای عصبیتی که بر نام و عنوان تشکیلاتی خود دارد اقدام کند. این یعنی منیت پنهانی که باعث می‌شود اعضای این تشکیلات نگاهی منظومه‌ای و جامع به مسیر ظهور نداشته باشند.

 کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 34) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۴

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share