کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 32) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۲

دانلود سی و دومین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۲»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 32)

در این بخش، سی و دومین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۲» را به مدت 10 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ السَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ هرکس که خواهان لطمه زدن به جامعه ایمانی و تشکیلات دینی باشد باید مورد غضب جمعی واقع شود. باید تلاش کرد تا تمام حب و بغض اعضای یک تشکیلات معطوف به یک حقیقت واحد باشد. اگر در تشکیلات قاعده و اصول مشخص نباشد و به تبع آن حب و بغض‌ها شکل نگیرد، دشمن و اغیار به راحتی در تشکیلات دینی نفوذ خواهد کرد.
 
◈ حب جمعی و غضب جمعی سرعت سیر در سلوک را نیز به طرز عجیبی افزایش می‌دهد. سپاه اباعبدالله (علیه‌السلام) در جهت توحیدی و با حب الهی خالص شده و سلوکی بی‌نظیر یافت و سپاه یزیدیان نیز در جهت بغض الهی حرکت کردند و جنایتی تاریخی رقم زدند. حب و بغض سرعت سیر را نه تنها افزایش می‌دهد بلکه تشکیلات را در برابر دشمن حفظ میکند.

◈ بکوشیم برای مشخص شدن چارچوب‌ها و شکل‌گیری حب و بغض‌های تشکیلاتی قدم برداریم. احساس‌گرایی در تشکیلات دینی و تشکیلات هیئت مهم است؛ اصلا یکی از قالب‌های جذب همین طریق است.

⫸ امام کاظم (علیه‌السلام) به موسی بن بکر فرمودند: «انما شیعة علی علیه السلام من صدق قوله فعله» یعنی شیعه امیرالمومنین (علیه‌السلام) کسی است که فعلش، کلامش را تایید کند. اگر در تشکیلات خود از برخی اصول و خطوط قرمز مبنایی سخن می‌گوییم این مبانی چه در جهت جذب و ایجاب (حب) باشند و چه در جهت دفع و سلب (بغض) باید در فعل تشکیلات خودنمایی کند.

 کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 32) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۲

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share