کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 27) / آسیب شناسی اربعین ۲

دانلود بیست و هفتمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «آسیب شناسی اربعین ۲»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 27)

در این بخش، بیست و هفتمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «آسیب شناسی اربعین ۲» را به مدت 9 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ در واقعه عاشورا، دشمن به جهت احساس قدرتی که داشت، خود را بصورت کامل آشکار کرده بود و گمان می‌کرد کار یکسره می‌شود و نیازی به پنهان‌کاری ندارد! اما راهبرد دشمن همیشه این‌مقدار آشکار نیست. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ توسعه من یکی از ظرفیت‌های وجودی انسان است. منِ وجودیِ انسان در ابتدا و از بدو انعقاد نطفه مُضیّق و محدود است؛ او ابتدا تنها خودش را و در مراتب بعد خانواده و دوستانش را می‌بیند. مرحله مرحله از خودخواهی و تن‌محوری جدا می‌شود و نگاهش توسعه می‌یابد؛‌ تا جایی که ازدواج می‌کند و تشکیل خانواده می‌دهد و تمام فرزندان و نوادگان خود را نیز بخشی از منِ خودش تعریف می‌کند.
 
◈ نهایت توسعه من، انبیا (علیهم‌السلام) هستند که همواره دلسوز همگان هستند و تمام امت خود را دستگیری می‌کنند؛ تا جایی که قرآن درباره نبی اکرم (صلوات‌الله علیه) می‌فرماید: «لَعَلّکَ باخِعٌ‌ نَفْسَکَ» یعنی تو چنان در اندیشه هدایت خلق هستی که جانت را هلاک خواهی ساخت! این مطلب حاکی از آن است که نهایت توسعه من جایی ست که پیامبرگونه در اندیشه‌ی دستگیری دیگران باشیم و از هیچ چیز فروگزار نکنیم.

◈ با الگوگیری از کربلا و محوریت امام در توسعه من، باید بکوشیم درس توسعه من از کربلا بیاموزیم و خیرخواهانه گام برداریم. البته این نگاه با تسامح و خوش‌بینی ساده‌لوحانه تفاوت دارد. چنانچه رحماء بینهم لازم است، اشداء علی الکفار نیز لازم می‌آید.

⫸ با این بیان باید تمام حب و بغض ما و تمام دستگیری‌ها و عتاب‌ها در راستای محبت امام و هدایت الهی باشد. در تشکیلات باید تلاش نمود تا یک مدینه فاضله جمعی محقق شود و همگان درصدد یاری و دستگیری یکدیگر باشند.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 27) / آسیب شناسی اربعین ۲

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share