خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

آیت الله سید حسن : بزرگترین جوک تاریخ این است که نتانیاهو می‌گوید به خانه ما حمله شده است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

بیانات آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه در 21 مهر 1402

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پرشور و گسترده نمازگزاران برگزار گردید اظهار داشت: حماسه بزرگ طوفان الاقصی را به تمام مسلمانان جهان و ملت بزرگ ایران و تمام انسان‌های آزاد، حق طلب، عدالت جو و صاحب کرامت تبریک می‌گویم در این خصوص توجه به چند مطلب شایسته است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

یک؛ این قیام ظهور اسم قهاریت خداوند بود و لذا از ایام الله هست چون قهاریت خداوند کاملاً آشکار شد تمام اسباب ظاهری اعم از سلاح، تجهیزات استخباراتی، همکاری سرویس های بزرگ جاسوسی دنیا، حمایت‌های بین‌المللی و توان عظیم مالی همه در اختیار اسرائیل بود ولی در یک لحظه تمام هیمنه این رژیم سفاک و جنایت کار فرو ریخت.

وی گفت: نتانیاهو گفت بعد از هولوکاست این حادثه بزرگترین ضربه بر ما بود این درس بزرگی برای همه ماست که برای اسباب ظاهری حساب استغلالی باز نکنیم حادثه فلسطین اثبات کرد که پیروزی با سلاح نیست اسرائیل پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را دارد اما همه این سلاح‌ها به همراه حاملین سلاح ذلیل شدند در این حمله‌‌‌‌ تانک پیشرفته میر کاوا اهمیت خود را از دست داد چهارمین ارتش قدرتمند جهان در برابر شبه نظامیان خوار و ذلیل شد و معلوم شد که فقط به درد مانور می‌خورد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: از اینجا به نتانیاهو می‌گوییم تو که حریف شبه نظامیان حماس و جهاد اسلامی نمی‌شوی برای تو برازنده نیست که از حمله به ایران صحبت بکنی.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

دو، حماس در این اقدام خود کاملاً به حق است این اقدام حماس هم قانونی است و هم شرعی، هم شرع و هم قوانین بین‌المللی حق دفاع از نفس را به انسان مظلوم تصویب کرده‌اند.

وی افزود: اهالی فلسطین کاملاً به مرگ تدریجی و نسل کشی تدریجی و به تعبیر عرب‌ها به “اباده جمعی” مبتلا شده بودند روزی نبود که اسرائیل از فلسطینی‌ها نکشد و از کشتن لذت نبرد هر روز، هر هفته، هر ماه و سالانه عدد وحشتناک و هولناک درست می‌شد از سال ۲۰۰۸ تاکنون ۱۵۰ هزار غیرنظامی فلسطینی در غزه و کرانه باختری کشته و زخمی شده اند اگر تلفات را از سال ۱۹۴۸ میلادی حساب کنید باید خون گریسته شود.

آیت الله عاملی تصریح کرد: در چنین حالتی اگر انسان مظلوم تماشا کند معنایش این است که گردن خود را جلوی دشمن گذاشته که او را بر ضرب گردن متمکن کند یک نویسنده می‌نویسد ملتی که به مرگ تدریجی مبتلا شده اگر قیام نکند قطعاً در عقلانیت خود مشکل دارد بنابراین واجب بود که فلسطینی‌ها بر طغیان دشمن صهیونیستی حدی و انتهایی و نقطه پایانی بگذارند ولو مستلزم هزینه سنگینی بود آنها به این نتیجه رسیده بودند که هزینه مقاومت کمتر از تماشای قتل عام تدریجی است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

خطیب جمعه اردبیل گفت: امام حسین علیه السلام نیز می‌دانستند اگر بیعت نکنند هزینه بسیار سنگینی را پرداخت خواهند کرد و می‌دانست اگر بیعت کند ذلیل خواهد شد در این اقدام حداقل فلسطین و فلسطینی‌ها متهم به جبن ترس، ذلت،خواری و هوان نشدند و افتضاح عظیمی نیز برای اسرائیل مخصوصاً برای اروپا و آمریکا و دولت‌های اسلامی که با اسرائیل عادی‌سازی کرده‌اند درست کردند و برای دنیا ثابت نمودند که جز برای خدا رکوع نمی‌کنند.

وی افزود: در اینجا امر عجیب این است که ظالم و غاصب می‌گفت من حق دفاع از نفس دارم! هم آمریکا و هم اروپایی‌ها در این چند روز به طور مدام برای توجیه حمایت خود از جنایت کار و برای فریب افکار عمومی تکرار می‌کردند که اسرائیل حق دفاع از نفس دارد! و ما برای رسیدن اسرائیل به این حق به او سلاح می‌فرستیم! اگر از عقلای عالم بپرسند دزدی وارد خانه شده و می‌خواهد صاحب خانه را بکشد در اینجا آیا دزد حق دفاع از نفس دارد یا صاحب خانه؟ جواب کاملاً روشن است در طول تاریخ کشوری به نام اسرائیل نبوده و این از جنایت بزرگ انگلیس است که بعد از جنگ جهانی دوم یهودی‌ها را به فلسطین آورده و آنجا را غصب کردند.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در این اواخر یکی از سیاست مداران انگلیس گفته ما از اول اشتباه کردیم اسرائیل را درست کردیم! اخیراً یکی از سیاست مداران اروپایی خطاب به فلسطینی‌ها گفته چرا از آمدن اسرائیل به فلسطین ناراحت هستید؟ سرزمین شما تماماً بیابان بود اسرائیل آمد آنجا را به بهشت تبدیل کرد! یعنی ناخواسته کاملاً تصریح می‌کند که اسرائیل غاصب کامل است.

بنابراین بزرگترین جوک تاریخ این است که نتانیاهو می‌گوید به خانه ما حمله شده است! به وی باید گفت  شما خانه ندارید خانه شما همان جاست که ۷۵ سال پیش از آنجا آمدید و روزی حتماً و قطعاً به همان جا بر خواهید گشت.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

آیت الله عاملی در ادامه خطبه ها تصریح کرد: سه، عکس العمل آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در برابر حمله حماس نشان از تعطیلی تمام موازین بین‌المللی و انسانی است آنها با تمام وجود به میدان آمدند هم از جهت تنظیم افکار عمومی جهان مرتکب دجل و تسویل عظیمی شدند یعنی در جابه جایی حق و باطل به شدت کار کردند و هم از جهت تامین تجهیزات پیشرفته برای اسرائیل هیچ کوتاهی نکردند در قسم اول وقتی فلسطین از حق خود دفاع می‌کرد می‌گفتند ارهاب و تروریسم است و وقتی اسرائیل به مردم بی‌پناه حمله می‌کرد می‌گفتند حق دفاع از نفس دارد!

وی گفت: فلسطینی‌ها را تروریست نامیدند و گفتند اسرائیل حق دفاع از خود را دارد ما او را کمک خواهیم کرد آنها توضیح نمی‌دهند که چرا فلسطینی‌ها در خاک مادری خود حق دفاع از خود را ندارند ؟! در قسم دوم آمریکا بزرگترین ناو جنگی خود را به جنگ حماس فرستاد انگار حماس یک ارتش هسته‌ای است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ناوی که آمریکا به جنگ حماس فرستاده قابلیت شلیک بمب اتمی را دارد و ۷۵ هواپیما در عرشه آن مستقر شده است و حدود ۴۴۰۰ نظامی در آن مستقر است آمریکا این ناو را به تایوان یا اوکراین نمی‌فرستد چون از دولت‌های بزرگ می‌ترسند زور او به دولت‌ها و ملت‌های فقیر و گرسنه و محاصره شده مثل اهالی غزه می‌رسد و این عار بزرگ برای آمریکا و شکست بالفعل است. آمریکا با فرستادن این ناو عظیم الجثه و ناو اتمی به جنگ حماس در واقع شأن حماس و فلسطینی‌ها را فوق العاده بالا برد و شأن خود را به صورت فاحشی ضایع کرد و این از عنایات خداوند است که عقل دشمن را گاهی تعطیل می‌کند.

وی با بیان اینکه پیروزی برای فلسطینی‌ها بالاتر از این نمی‌شود که آمریکا بزرگترین ناو جنگی خود را با تجهیزات و هواپیماهای مستقر در عرشه این ناو به جنگ فلسطینی‌ها برای ورود به ساحل فلسطین فرستاده است گفت: تا حال دیده نشده است که با یک ناو به جنگ یک مجموعه شبه نظامی با سلاح‌های بسیار ساده بروند این افتضاح در تاریخ آمریکا ماندگار خواهد ماند.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطر نشان کرد: دولت آلمان و انگلیس نیز سریعاً چند کشتی جنگی و ده‌ها پهباد جنگی به اسرائیل فرستادند یعنی حماس در واقع با اسرائیل نمی‌جنگد بلکه با قدرت‌های بزرگ جهان درگیر است و این ظلم بزرگ بر اهالی فلسطین و بلکه بر تمام مسلمان‌هاست همچنان که در جنگ تحمیلی نیز همه آنها شرق و غرب، اروپا و ارتجاع در برابر ما صف کشیدند.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه اگر دولت های بزرگ از جهت معنوی و لجستیکی به داد اسرائیل نمی رسیدند قطعاً حماس کار را تمام کرده بود تصریح کرد: در روز اول در عرض ۲۴ ساعت نتانیاهو دو بار به بایدن زنگ زد چندین بار با ماکرون تماس گرفت و لذا باید گفت حماس پیروز این جنگ است و اسرائیل نباید ذره ای احساس پیروزی بکند.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

وی افزود: چهار، عکس العمل اسرائیل بعد از شکست فاحش افتضاح بزرگی برای اسرائیل بود عکس العمل اسرائیل ذره‌ای ارزش نظامی ندارد بلکه تماماً نقض قوانین بین‌المللی جنگ و نقض حقوق بشر و جنایت در حق انسانیت و نشان از نهایت توحش و بربریت در نتیجه شکست محض است؛ اسرائیل با عجز در برابر حماس فشار را به روی مردم عادی، زن‌ها، بچه‌ها و اطفال متمرکز کرده و آنها را اهرم فشار بر حماس کرده است و در نتیجه نهایت روسیاهی در دنیا برای اسرائیل درست شده است و این رو سیاهی به تعبیر مقام معظم رهبری هیچ وقت ترمیم نخواهد شد.

خطیب جمعه اردبیل گفت: اسرائیل برای خروج از این مخمصه خیلی تلاش کرده خود را مظلوم و حماس را وحشی نشان دهد حتی به دروغ به بایدن گفت که حماس بچه‌های اسرائیلی را سر می‌برد ولی کاخ سفید با صراحت این کار را انکار کرد و این ضربه فاحشی بر پیکره ی رژیم خونخوار اسرائیل شد حمله به مردم عادی هیچ وقت هیمنه از دست رفته اسرائیل را جبران نخواهد کرد بلکه بیشترین بی‌آبرویی برای اسرائیل درست شده است کشتن مردم عادی و بی‌گناه با پیشرفته‌ترین سلاح جنایت غیر قابل توصیف است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

آیت الله عاملی عنوان کرد: بمباران بیمارستان، بمباران ماشین‌های اورژانس، بمباران مامورین اورژانس، بمباران راه‌های بیمارستان، بمباران گذرگاه‌های مساعدات انسانی به اهالی محاصره شده، استفاده از سلاح‌های ممنوعه مثل بمب‌های فسفری هم هنر نیست و هم جزو جرایم جنگی است که طبق قوانین بین‌المللی ممنوع اعلام شده است کشتن انسان‌های بی‌گناه زنان و اطفال و اهرم قرار دادن کشتار آنها پست ترین اقدام در جنگ است هر چقدر از زنان و اطفال و پیرمردها و کلاً بی‌گناهان و انسان‌های عادی کشته شود گناه آن قبل از اسرائیل بر دوش آن دسته  از دولت‌های اسلامی است که با اسرائیل رابطه برقرار کرده سفارت در اسرائیل باز کرده و سفارت شوم اسرائیل را به کشور خود راه داده‌اند الان شب است صبر کنید آفتاب قیامت طلوع کند آن زمان حکام این کشورها خواهند فهمید که چگونه ابدیت خود را ویران و چه آتشی برای خود فراهم کرده اند.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: یک مطلب مهم این است که اسرائیل می‌داند هر چقدر از اهالی غزه را بکشد آنها باز تسلیم نمی‌شوند و لذا دست به یک جنایت تکان دهنده زد و آب و گاز و برق و آذوقه غزه را قطع کرد و همچنین آب را از زندانیان فلسطین قطع کرد با قطع برق تمام بیمارستان‌ها از کار می افتند و تمام بیماران جان خود را از دست می دهند در حالی که قانون بین المللی جنگ حمله به مجروحین را اجازه نمی دهد این  یک جنایت وحشتناک است اما اروپا و آمریکا و سازمان ملل همه تماشا و تشویق می‌کنند تا به طور کامل از مسلمان‌ها انتقام بگیرند.

وی با تشریح محاصره های شدیدی که غزه دچار آن می باشد گفت: در غزه بیش از دو میلیون مسلمان زندگی می‌کنند این منطقه از سال ۲۰۰۶ میلادی در محاصره اسرائیل است این حصار در جنگ اخیر تشدید شد و به آب و برق و گاز هم رسید و از همه بدتر اینکه اسرائیل به مصر هشدار داد که اگر کمک‌های غذایی و دارویی از طریق معبر رفح به غزه ارسال کنید همه اتوبوس‌ها را بمباران خواهیم کرد و چند بار هم در روزهای اخیر از باب احتیاط به گذرگاه رفح حمله کرد.

وی گفت: یک نکته بسیار مهم در منطق اسرائیل این است که همان زورگویی که ما در مذاکره هسته ای می بینیم همان زورگویی و تحکم در منطق اسرائیل دیده می شود ما به تمام بندهای برجام عمل کردیم و وقتی از طرف مقابل خواستیم به تعهد خود عمل کند آنها اظهار داشتند که شما حق چنین مطالبه ای را ندارید اسرائیل می گوید تا اسرای ما آزاد نشود غزه را می زنیم حماس می گوید اسرای ما را آزاد کنید تا اسرای شما را آزاد کنیم ولی اسرائیل عملاً می گوید ما می توانیم آزادی اسرا را مطالبه کنیم ولی شما چنین حقی ندارید.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه اسرائیل با هماهنگی اروپا و آمریکا با جنایت وحشتناک خود در غزه دو مطلب را دنبال می‌کند گفت: اسرائیل با کشتار شدید بی‌گناهان می‌خواهد کاری کند که فلسطینی‌ها در آینده دیگر جرات عملیات نداشته باشند اما نمی‌دانند که خون هزاران انسان بی‌گناه ریشه او را خواهد کند دوم اینکه آنها می‌خواهند برای همیشه از غزه و از حماس خلاص شوند و لذا با بمباران، محاصره و تشدید جنایت می‌خواهند همه اهالی غزه (یعنی دو میلیون نفر) از معبر رفح به مصر بروند و غائله برای همیشه تمام شود!

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

وی گفت: پنج، یک نکته بسیار تاسف برانگیز در این ماجرا که باید بر آن خون گریست این است که دولت‌های اسلامی جرات محکوم کردن اسرائیل را ندارند این حادثه ضمیر و اندرون بسیاری از دولت‌های اسلامی را آشکار کرد غالب دولت‌های اسلامی اعم از عرب و غیر عرب از محکوم کردن اسرائیل می‌ترسیدند هیچ کدام نتوانستند با صراحت جنایت اسرائیل را محکوم و اسرائیل را مسئول این حوادث تلخ و وحشتناک معرفی کنند. اگر به بیانیه آنها نگاه کنید تماماً با احتیاط و با تحفظ کامل حرف می‌زنند مثل اینکه می‌گویند فوری آتش بس برقرار شود مردم عادی کشته نشوند اوضاع به حد انفجار نرسد هر دو طرف را دعوت می‌کنیم تنش را متوقف کند نگران بالا رفتن تنش در فلسطین هستیم. طرفین ضبط  نفس و حلم و خویشتن داری داشته باشند و تنش را تشدید نکنند طرفین مواظب باشند انسان‌های بی‌گناه جان خود را از دست ندهند رئیس جمهور یک کشور بزرگ اسلامی به نتانیاهو زنگ می‌زند و می‌گوید اگر در غزه فلسطینی‌ها را به طور دسته جمعی بکشی رنج و زحمت منطقه بیشتر خواهد شد! یعنی ترس از تمام کلمات او می‌ریزد و عار و ننگ بزرگ است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

آیت الله عاملی با بیان اینکه در حوادث مهم، استقلال یک کشور معلوم می‌گردد گفت: حادثه اخیر فلسطین کاملاً روشن ساخت که چه کشورهایی استقلال و حاکمیت ملی دارند وقتی کشوری از ترس آمریکا و اروپا نمی‌تواند یک کلمه در دفاع از مظلوم و در دفاع از امت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم حرف بزند او ذره ای استقلال ندارد آمریکا عملاً می گوید که ملت و دولت ها باید از استقلال و حاکمیت ملی خداحافظی کنند وقتی وزیر خارجه آمریکا می‌گوید دنیا به مثابه قطاری است که ما مشخص می‌کنیم که به کدام سمت برود معنایش لغو تمام استقلال‌ها و اراده‌های ملت‌هاست عجیب این است که بعضی از دولت‌های منطقه با تحمس و وقاحت فراوان ادعا می‌کنند که ما مستقل هستیم ولی در این حادثه دو آتشه  از اسرائیل دفاع کردند! این نشان می‌دهد که در این کشورها استقلال کامل وجود ندارد و ترس از آمریکا تمام وجود آنها را گرفته است.

آیت الله عاملی ادامه داد: البته قطر، کویت و عمان خوب حرف زدند عجیب‌تر این است که تمام کشورهای اسلامی یا دعوت به توقف جنگ و توقف کشتار کردند جز یک کشور اسلامی که با کمال تعجب از اسرائیل حمایت کرد پیام تسلیت فرستاد حماس را تروریست و فلسطینی‌ها را غاصب معرفی کرد و در پیام خود به نتانیاهو برای او آرزوی موفقیت کرد یعنی هر چقدر می‌توانی بیشتر مسلمانان مظلوم و بی‌پناه در غزه و کرانه باختری را بکش.

این کشور اسلامی نه تنها از فلسطین حمایت نکرد بلکه رسماً اعلام کردند در کنار اسرائیل هستیم و اقدامات حماس را شدیداً محکوم می‌کنیم آنها اعلام کردند در این زمان سخت با مردم اسرائیل هستیم و حماس را یک سازمان تروریستی می‌دانیم در تمام اخبار خود فلسطین را تروریست می‌گویند و اقدام فلسطینی‌ها را حملات جنایتکارانه معرفی می‌کنند به طور مدام می‌گویند برای اسرائیل آرزوی موفقیت داریم آنها برای توجیه همکاری خود با اسرائیل از تاویل قرآن نیز مدد می گیرند و می گویند قرآن گفته که فلسطین مال اسرائیل است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: این کشور و حاکمیت آن با این موضع‌گیری به جنگ خدا، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و مسلمانان آمد و ثابت کرد هیچ اعتقادی به آیات قرآن و احکام اسلام ندارد روزگار می‌گذرد ولی این ننگ از پیشانی آنها و از پرونده آنها هیچ وقت پاک نخواهد شد و صد البته تمام ملت ها در عالم اسلام قلبشان با ملت مظلوم فلسطین است تمام جنایاتی که اسرائیل در این هفته در حق مردم عادی، زنان و اطفال در غزه انجام داد گناه آن قبل از اسرائیل به عهده آن دسته از دولت‌های اسلامی است که با اسرائیل عادی سازی روابط کرده و در اسرائیل سفارت باز کرده و اجازه دادند اسرائیل در کشور آنها سفارت باز کند توجه شود اسرائیل در فقه اسلامی کافر حربی است و هر دولت از دولت‌های اروپایی و آمریکا هم که سلاح دست اسرائیل دهد تا مسلمان‌ها را قتل عام کند آن دولت نیز کافر حربی است و دین ما اصلاً اجازه نمی‌دهد که مسلمان‌ها با کافر حربی ارتباط داشته باشد و با آنها همکاری کند و برای سلامتی او دعا کند و الا خودش نیز در ردیف کفار حربی قرار خواهد گرفت.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

وی افزود: کشورهای عربی و اسلامی فلسطین و مسجد اقصی را تنها گذاشتند این برای آنها ننگ بزرگی است بالاتر از حکام این کشورها مفتی اعظم الازهر است که یک کلمه تا حال حرف نزده است علماء وهابی و علماء سلف هم در این امتحان بزرگ مردود شدند هیچ خبری از آخوندهای درباری نیست این‌ها همه قطاع الطریق و خطباء فتنه هستند از جناب پاپ هم هیچ صدای اعتراضی بلند نیست من از سر تحقیق عرض می کنم اگر چند کشور اسلامی دارای نفت اعلام می کردند اگر اسرائیل کشتار بی گناهان در غزه را متوقف نکند یک ماه لوله نفت را به بازار جهانی خواهیم بست به محض اعلام این مطلب نه تنها اسرائیل جنایت خود را متوقف می کرد بلکه قطعاً و قطعاً بایدن در اسرع وقت خودش را به خاورمیانه می رساند یعنی خداوند ما ملت مسلمان را بی پناه نگذاشته است این سوء مدیریت حکام اسلامی است که امت حضرت مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را اینگونه ذلیل ساخته است.

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

آیت الله عاملی گفت: شش، آمریکا، اروپا و اسرائیل در یک سال گذشته تمام توان خود را به میدان آوردند تا داخل ایران را متشنج کنند من از روی تحقیق عرض می‌کنم که دیوانه وار و جنون آمیز در این خصوص کار کردند اما از قضا سکنجبین صفرا فزود و اوضاع داخلی اسرائیل کاملاً به هم ریخت به حدی که بالای هزار کشته داد و هنوز هم خودش را پیدا نکرده است اروپا آمریکا بودجه هنگفت برای به هم ریختن داخل ایران صرف کردند حتی به نام آن خانم قانون تصویب کردند! حتی در کشورهای اروپایی هواپیماها در آسمان به چند زبان اسم آن خانم را نوشتند! هر چقدر توانستند دروغ بافتند و هنوز هم می‌بافند اما خداوند قهاریت خود را نشان داد و عملاً به آنها گفت که فرمان در نزد من است.

امام جمعه اردبیل در پایان گفت: در تاریخ آمده که به عمر المختار قهرمان ملّی لیبی که بیست سال با ایتالیایی‌های اشغالگر جنگ کرد گفتند ایتالیا هواپیما دارد که در هوا پرواز می‌کند عمر مختار گفت این پرنده‌ها آیا بالای عرش پرواز می‌کنند یا پایین عرش گفتند پایین عرش گفت ما برای خدای صاحب عرش جنگ می‌کنیم!

خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل | آیت الله عاملی (21 مهر 1402) + متن

جهت دسترسی به مجموعه بیانات آیت الله سید حسن عاملی کلیک کنید.

Share