رفتن به محتوای اصلی

شدت و ضعف انتظار فرج - استاد پناهیان (بخش اول) + متن

تاریخ انتشار:
بیانات ارزشمند حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مورد «شدت و ضعف انتظار فرج» (بخش اول)
شدت و ضعف انتظار فرج / استاد پناهیان

پخش

شدت و ضعف انتظار فرج - استاد پناهیان (بخش اول) + متن

جلسه اول بیانات ارزشمند حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مورد «شدت و ضعف انتظار فرج» / مدت زمان : 43 دقیقه

شدت و ضعف انتظار فرج - استاد پناهیان (بخش اول) + متن

متن سخنرانی بخش اول : شدت و ضعف انتظار فرج / استاد پناهیان

ما در خیلی مواقع به دنبال انگیزه برای خودسازی، تهذیب نفس و تزکیه می‌گردیم. دنبال انگیزه می‌گردیم که همت ما را بالا ببرد تا بتوانیم به خودسازی و وضعیت معنوی خود بپردازیم. خود را سامان داده و به خدا مقرب‌تر شویم.
انگیزه خیلی مهم است. انسان هم باید یک انگیزه قوی و هم انگیزه مخلصانه داشته باشد که هر دو آنها سخت گیر می‌آید. انگیزه داریم اما معمولاً این انگیزه کافی نیست و ضعیف است. گاهی هم آن انگیزه ناب مخلصانه کم گیر می‌آید.
انگیزه برای تهذیب نفس اگر قوی باشد تقریباً تمام است. معرفت آن حاصل می‌شود، توفیق عمل آن هم حاصل می‌شود. آن عطش اگر ایجاد شد از همه جا آب شروع به جوشیدن خواهد کرد و چشمه‌های مختلف معرفت راهگشایی خواهد شد.
ما باید واقع بین باشیم و از سیر در خیالات بپرهیزیم. انسان با کتاب اخلاق به این سادگی نمی‌تواند اخلاقی بشود. انسان با کتاب عقاید به این آسانی دارای عقیده محکم نمی‌شود و به قول معروف با حلوا حلوا دهن شیرین نمی‌شود. واقع بین که باشیم اهل بیت علیهم السلام و محبت اولیای خدا که به میان بیاید می‌تواند قوی‌ترین انگیزه را در انسان ایجاد کند. مخصوصاً برای ما محبت آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و به ویژه انتظار حضرت، انتظار فرج و ظهور. هر کسی که می‌خواهد وضع خود را از نظر معنوی بررسی کند باید دارای این شاخص باشد. من چقدر شدیداً منتظر، مشتاق و ملتمس ظهور هستم.

شدت و ضعف انتظار فرج - استاد پناهیان (بخش اول) + متن

ویژه نامه های مرتبط :

ویژه نامه چند رسانه ای مهدویت​

ویژه نامه نرم افزاری معارف مهدویت

میلاد امام زمان علیه السلام - ویژه نامه منجی موجود

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا