چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی (بخش 11) + متن

یازدهمین جلسه از سلسله مباحث «چگونه عبادت کنم؟» حجت الاسلام استاد محمد شجاعی

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی (بخش 11) + متن

در این بخش از ضیاءالصالحین، قسمت یازدهم از سلسله مباحث "چگونه عبادت کنم؟" حجت الاسلام استاد محمد شجاعی را به مدت 19 دقیقه با علاقه مندان به اشتراک می گذاریم.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

خلاصه متن بخش یازدهم : چگونه عبادت کنم / استاد شجاعی

زیبایی صلوات این است که انسان را از دعا کردن برای خود باز می دارد و نیابت دعا کردن را به پیامبر صلی الله علیه و آل او می دهد و اثر آن به خود کسی که صلوات را می فرستد باز می گردد. در جذب ذکر، دعا و صلوات و خوراک معنوی باید دقت کنیم که طاهر باشد و متناسب با شرایط زیستی بهشت باشد. خوراک معنوی باید توسط خداوند و معصومین علیهم السلام مشخص شود. باید قلب و نفس خود را توسعه بدهیم و ظرفیت خودمان را افزایش دهیم. هرچه ظرفیت بیشتر شود،‌ آرامش هم بیشتر می شود.
عبادت باید با لذت انجام بشود. کمیت در عبادت اهمیت ندارد. کراهت در عبادت مانع جذب غذای معنوی به قلب می شود. حضور در جمع های معنوی و دعا برای افزایش ظرفیت نفس ضروری است. فکر، اندیشه و معرفت نیز برای ظرفیت نفس را بالا می برد.
ما زمان زیادی نداریم و در هنگام مرگ باید خودمان را با شرایط زیستی آخرت آماده کرده باشیم. بایستی در حرکت خودمان به سوی ابدیت هر روزمان بهتر از دیروز باشد و دائما تغذیه معنوی داشته باشیم.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

جهت دسترسی به مجموعه مباحث استاد شجاعی اینجا کلیک کنید

جهت دسترسی به سایر جلسات «چگونه عبادت کنم؟» استاد شجاعی کلیک کنید.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

Share