رفتن به محتوای اصلی

آموزش اسکرچ (جلسه 15) | طراحی رابط گرافیکی در اسکرچ

تاریخ انتشار:
فیلم آموزشی برنامه نویسی با اسکرچ (جلسه پانزدهم) - این قسمت: «طراحی رابط گرافیکی در اسکرچ»
❖ دریافت فیلم

آموزش اسکرچ (جلسه 15) | طراحی رابط گرافیکی در اسکرچ

در جلسه 15 از آموزش مبانی اسکرچ با کمک مثال های آشپزی میخواهیم در مورد رابط کاربری گرافیکی صحبت کنیم که تو دنیای برنامه نویسی بهش میگن یوزر اینترفیس.

دنیای برنامه نویسی و گرافیک رایانه ای بسیار به هم ارتباط دارند، به خاطر اینکه وقتی یک برنامه نویس بازی یا اپلیکیشن یا نرم افزاری رو برنامه نویسی میکنه و کدهاش رو مینویسه، برای ارائه اش نیاز به یک رابط گرافیکی داره. بدون وجود رابط گرافیکی برنامه نویسی کاربردی نداره. پس باید در کنار برنامه نویسی کامپیوتری، یک رابط کاربری گرافیکی هم برای بازی ها و نرم افزارها ساخته بشه تا کاربران به جای مشاهده هزاران هزار خط کد، با یک محیط گرافیکی ارتباط بگیرن. تو دنیای گرافیک دو سبک مختلف طراحی گرافیک داریم. به یکیش گفته میشه بیت مپ و به دیگری گفته میشه وکتور. تو این جلسه اولش فرق بیت مپ و وکتور رو متوجه میشیم و بعدش میریم سراغ اسکرچ که یک زبان برنامه نویسی تصویری هست و جالب اینکه یک محیط نقاشی بسیار خوب داخلش قرار داده شده تا ما بتونیم در کنار کد نویسی تصویری که انجام میدیم یک رابط گرافیکی هم برای پروژه مون درست کنیم. مثلا میتونیم کلی شکلک جدید و تصویرهای پس زمینه مختلف رو بسازیم و با استفاده از بلوک های دستوری اسکرچ بینشون ارتباط برقرار کنیم. نکته جالب دیگه در مورد اسکرچ اینه که هر دو سبک طراحی گرافیک یعنی بیت مپ و وکتور توی این نرم افزار خوب قرار داده شده که ما با توجه به محیط گرافیکی مورد نظر خودمون میتونیم از وکتور یا بیت مپ استفاده کنیم.

آموزش اسکرچ (جلسه 15) | طراحی رابط گرافیکی در اسکرچ

جهت دسترسی به سایر جلسات آموزش تصویری اسکرچ کلیک کنید.

موضوع فیلم

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا