رفتن به محتوای اصلی

آموزش اسکرچ (جلسه 7) | متغیرها

تاریخ انتشار:
فیلم آموزشی برنامه نویسی با اسکرچ (جلسه هفتم) - این قسمت: متغیرها

پخش فیلم

آموزش اسکرچ (جلسه 7) | متغیرها

در جلسه هفتم آموزش اسکرچ به مفهوم بسیار مهم در دنیای برنامه نویسی کامپیوترها می رسیم: یعنی متغیرها.

متغیرها جعبه ها یا ظرف هایی هستند که فقط یک محتوی داخل اونها جا میشه. مثلا یک عدد یا یک کلمه. اما نکته مهم این است که این ظرف ها یا جعبه ها اینه که برنامه نویس میتونه محتویات اون جعبه یا ظرف رو در روند مراحل برنامه بارها و بارها تغییر بده. برای درک بهتر متغیرها از مثال آشپزی کمک گرفتیم : مثلا مقدار نمک میتونه متغیری باشه که سرآشپز متناسب طعم غذا میتونه تغییرش بده یا تعداد مهمان هم میتونه یک متغیر باشه که روی مواد لازم برای تهیه یک غذا تاثیر میزاره اگر بخوایم نمونه برنامه نویسی از متغیر ها مثال بزنیم میتونیم یاد متغیر امتیاز بیوفتیم که تو همه بازی ها هست که متناسب با کارهایی که بازی کننده انجام میده میتونه محتویات ظرف امتیاز بارها و بارها تغییر کنه تو این جلسه با متغیر های عدد آشنا میشیم و توی جلسات آینده انواع دیگه ای از متغیرها رو یاد میگیریم.

آموزش اسکرچ (جلسه 7) | متغیر ها

جهت دسترسی به سایر جلسات آموزش تصویری اسکرچ کلیک کنید.

موضوع فیلم

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا