بیانیه مجلس خبرگان در حمایت از امام خامنه ای در فتنه 88

تعداد کلمات 1007 / زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
بیانیه مجلس خبرگان در حمایت از رهبری بی نظیر آیت الله خامنه ای
اکثریت خبرگان منتخب ملت در بیانیه ای با تجلیل از حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات 22 خرداد از رهبری بی نظیر آیت الله امام خامنه ای اعلام حمایت کردند.

بیانیه مجلس خبرگان در حمایت از امام خامنه ای در فتنه 88

اکثریت نمایندگان خبرگان رهبری با انتشار بیانیه ای تصریح کردند: بعد از ارتحال امام خمینی (ره) و تعیین حضرت آیت الله خامنه ای از سوی خبرگان منتخب ملت، بعنوان رهبری، معظم له، با اقتدار و صلابت، راه امام را در این دو دهه تداوم بخشیدند و رهبری شایسته و بی نظیری را در جهان ارائه دادند. این رهبری والا، در سایه تعالیم اسلام و باورهای دینی مردم تحقق یافته است.

بیانیه مجلس خبرگان در حمایت از رهبری بی نظیر آیت الله خامنه ای

 
متن کامل این بیانیه به این شرح است:
 
سلام علیکم

با حمد و سپاس بیکران به درگاه ایزد منان ما جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری حضور چهل میلیونی شما مردم فهیم و انقلابی و ولایتمدار را در صحنه انتخابات بیست و دوم خرداد ماه هشتاد و هشت که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و یک همه پرسی در تایید نظام جمهوری اسلامی ایران بود ، ارج می نهیم و مواردی را با شما مردم خوب و فهیم در میان می گذاریم.

1: لازم می دانیم که مراتب قدردانی و تجلیل و تکریم و تشکر خویش را از این همه شور و شعور و حضور و وظیفه شناسی اعلام داریم.

2: ولایت مطلقه فقیه، استمرار راه انبیا و امامان است و ریشه در تفکر قرآنی و معارف اهل بیت علیهم السلام و سابقه ممتد تاریخی از آغاز عصر غیبت کبرا تاکنون دارد ولایت الهی فقیه عادل، بطور ویژه بنیان نظری نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) است. اعتبار همه مناصب و مقامات حکومتی و مشروعیت تصرفات و تصمیم ها و اقدامات آنها در قلمرو مسائل عمومی و وظایف قانونی، ناشی از نصب مستقیم و یا غیرمستقیم و تایید ولی فقیه است. در خصوص ریاست جمهوری هم به تصریح امام راحل و صریح اصول قانون اساسی، اگر تنفیذ انتخاب مردم از سوی ولی فقیه صورت نگیرد ریاست جمهوری، طاغوت است و مشروعیت ندارد . رئیس جمهوری با اعتماد و انتخاب مردم و تنفیذ رای ملت از سوی رهبری، مشروعیت و اعتبار کسب می کند و به مثابه بازوی اجرایی ولی فقیه است . او موظف است سیاست ها و خط مشی دولت را بر اساس سیاست ها و رهنمودهای رهبری، ترسیم و اجرا کند در غیر این صورت اعتبار شرعی و قانونی ندارد.

3: در این سه دهه، ملت ولایت مدار و شهید پرور، همواره، وفاداری و پیروی از ولی فقیه واجب الاطاعه را در همه صحنه ها به نمایش گذاشته است. با تحقق گفتمان امام و رهبری، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پایدار گردید. بعد از ارتحال امام و تعیین حضرت آیت الله خامنه ای از سوی خبرگان منتخب ملت، بعنوان رهبری، معظم له، با اقتدار و صلابت، راه امام را در این دو دهه تداوم بخشیدند و رهبری شایسته و بی نظیری را در جهان ارائه دادند. این رهبری والا، در سایه تعالیم اسلام و باورهای دینی مردم تحقق یافته است.

4: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جریان انتخابات دهم با فضاسازی رسانه ای و تشکیک زودهنگام در سلامت انتخابات و ایجاد التهاب سیاسی و اجتماعی و بالا بردن هیجانات و مطالبات از طریق استفاده ابزاری از انتخابات، و استفاده از غفلت بعضی از نامزدان ریاست جمهوری با یک جنگ روانی تمام عیار، وارد عمل شدند و با ادعای موهوم و شبیه به افسانه "تقلب بزرگ در انتخابات " که برگرفته از سناریوی انقلاب های مخملین بود، سعی در تخریب اذهان عمومی و ایجاد یاس و تردید در مردم کردند. با خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در نماز جمعه بیست و نهم خرداد ماه و اعتماد به نهادهای قانونی، توطئه دشمنان مثل گذشته نقش بر آب شد. امت خداجو، با استحکام و اقتدار، پشت سر رهبر خویش، برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه خود ادامه خواهند داد.

5- بسیاری از علما و نخبگان و شخصیت ها و دلسوزان نظام انتظار دارند که رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام که همواره با تدبیر و فراست در کنار امام و رهبری به حل مشکلات و معضلات کمک کرده اند در شرایط کنونی نیز با پشتیبانی بیش تر و شفاف تر از ولایت فقیه و بیانات رهبری، در این شرایط حساس دشمنان اسلام و نظام و کینه توزان و بدخواهان و فرصت طلبان را در نقشه شیطانی برای آسیب به وحدت و همدلی، ناکام گذارند.

6: از رئیس جمهوری محترم جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد که با اعتماد مجدد مردم و با اکثریت قاطع بیش از بیست وچهار میلیون رای دوباره انتخاب شدند- می خواهیم که با تبعیت از اوامر رهبری و توجه به نصایح خیرخواهانه بزرگان دینی - اولا بیش از گذشته با تمام توان، در ترویج دین و اخلاق و خدمت به ملت و حل مشکلات معیشتی و پیشرفت و عدالت تلاش کنند.

ثانیا از تمامی ظرفیت و توانمندی نیروهای متعهد و ولایی و متخصص و انقلابی، در شرایط فعلی استفاده کنند و در جهت هماهنگی وانسجام و همکاری دولت و ملت و قوای سه گانه و سایر نهادهای عمومی و دستگاه های گوناگون و شخصیت های تاثیرگذار با جدیت بیشتر از گذشته تلاش کنند و از به کارگیری افرادی که موجب لطمه زدن به یکپارچگی دولت وحساسیت ویژه نخبگان و مردم ولایتمدار و دلسوزان نظام می شود قاطعانه پرهیز کنند.

7: در پایان بار دیگر تاکید می کنیم که نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، میراث گران سنگ امام خمینی است . تنها شیوه برای حفظ و حراست از راه امام، حمایت از ولایت فقیه است. تداوم انقلاب اسلامی، بر پایه تمسک به ولایت فقیه و ولی فقیه واجب الاطاعه است . نیز اعلام می کنیم خط امام را باید در اندیشه و سلوک رهبری یافت. فصل الخطاب رهبری است و هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبری انحراف از آرمان های انقلاب و خط اصیل امام خمینی است.

امیدواریم نخبگان جامعه، در این امتحان الهی همراه صفوف یکپارچه ملت، در کنار رهبری، همواره در پاسداری از این ودیعه الهی و دفاع از حریم شرع مقدس و حقوق ملت و نعمت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، مشمول تفضلات الهی و لطف و عنایت بقیه الله الاعظم ارواحنا له والفدا قرار گیرند.

بیانیه مجلس خبرگان در حمایت از رهبری بی نظیر آیت الله خامنه ای

«والعاقبة لاهل التقوی و الیقین»

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری

Share