مخوف ترین سازمان امنیتی خاورمیانه (قسمت دوم)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل مخوف ترین سازمان امنیتی خاورمیانه (قسمت دوم)8.28 مگابایت
اما موساد چگونه سازمانی است و چرا در میان تمام سرویس‌های امنیتی ر.ص از همه معروف‌تر است؟

مخوف ترین سازمان امنیتی خاورمیانه (قسمت دوم)

اما موساد چگونه سازمانی است و چرا در میان تمام سرویس های امنیتی ر.ص از همه معروف تر است؟

فعالیت های سیاسی و همکاری با سرویس های اطلاعات خارجی کشورهای دوست ر.ص و نیز کشورهایی که روابط دیپلماتیک عادی با اسرائیل ندارد را انجام می دهد. در دفاتر بزرگتر خود در کشورهایی مانند فرانسه، موساد دو کنترل کننده منطقه ای تحت پوشش کارکنان سفارت خود در پاریس دارد. یکی ازآنها برای بخش جمع آوری کار می کند و دیگری برای بخش همکاری و اقدام سیاسی.

بخش عملیات ویژه، با عنوان متساوا ترورهای بسیار حساس، خرابکاری ها و اقدامات شبه نظامی دقیق و پروژه های جنگ روانی را انجام می دهد. این بخش مسئولیت ترور شخصیت های ویژه و نظامی فلسطینی را برعهده دارد.

بخش LAP مسئول اجرای جنگ روانی، تبلیغات و عملیات فریب می باشد که تهاجمات فرهنگی و اخبار دروغ نشر شده در مطبوعات جزء اقدامات این بخش است.

بخش تحقیقات، مسئول تولید اطلاعات نظیر گزارش های روزانه، خلاصه وضعیت های هفتگی و گزارش های مشروح ماهانه. این بخش در قالب 15 بخش ویژه جغرافیایی یا دفاتر منطقه ای سازماندهی شده است که شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا و اروپای غربی، آمریکای لاتین، کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی، چین، آفریقا، مغرب (مراکش)، الجزایر، تونس، لیبی، عراق، اردن، سوریه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ایران می باشد.

بخش هسته ای نیز متمرکز بر موضوعات خاص و مرتبط با تسلیحات هسته ای تشکیل شده است. که جزو سری ترین بخش ها است.

بخش تکنولوژی مسئول توسعه فناوری های پیشرفته برای پشتیبانی فنی ازعملیات موساد است. در آوریل 2001 موساد یک آگهی استخدام در رسانه های اسرائیلی درج کرد مبنی بر اینکه به تعدادی مهندس الکترونیک و متخصص کامپیوتر برای واحد تکنولوژی موساد نیاز دارد.

در سال 1996 در یک نشریه چاپ آمریکا مطلبی درج شد که بخش اطلاعات عملیات موساد ادعا کرده است بزرگترین ترورهای دنیا را 10 دقیقه قبل از وقوع شناسایی می کند، در حالی که قبلاً CIA فاش کرده بود این اقدامات را 8 دقیقه قبل از وقوع ترور شناسایی می کند.

مطالب پیشنهادی:

مخوف ترین سازمان امنیتی خاورمیانه (قسمت اول)

موشن گرافیک شمشیر داموکلس/ ترور دانشمندان دنیا

Share