خوشنویسی دعای روز سی ام ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز سی ام ماه رمضان

خوشنویسی دعای روز سی ام ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان به خط مهدی پورعسکری

دعای روز سی ام ماه رمضان، متضمن معارفی همچون درخواست قبولی روزه یک ماه رمضان و مورد خشنودی و قبول خدا و رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلّم) قرار گرفتن می باشد.. در این بخش از سایت ضیاءالصالحین یکی از زیباترین دعاهای ماه مبارک رمضان را با هم بخوانیم:

متن و ترجمه دعای روز سی ام ماه رمضان :

اللهمّ اجْعَلْ صیامی فیهِ بالشّکْرِ و القَبولِ علی ما تَرْضاهُ و یَرْضاهُ الرّسولُ مُحْکَمَةً فُروعُهُ بالاصُولِ بحقّ سَیّدِنا محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین والحمدُ للهِ ربّ العالمین.

خدایا قرار بده روزه مرا در این ماه مورد قدردانی و قبول بر طبق خشنودی تو و پسند رسول تو باشد و استوار اشد فرعش بر اصل، به حق مولای ما حضرت محمد (صلی الله علیه و آله وسلّم) و خاندان پاکش و ستایش خاص پروردگار جهانیان است.

برای دسترسی به ادامه «خوشنویسی دعاهای روزانه ماه رمضان» اینجا کلیک کنید

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

خوشنویسی دعای روز سی ام ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

ویژه نامه شب و روز سی ام ماه مبارک رمضان

تفسیر دعای روز سی ام ماه رمضان

امام باقر علیه السلام فرمود: «بُنِیَ الاِسلَامُ عَلَی خَمسِ دَعَائِمَ: اَلوِلَایَۀُ وَ اَلصَّلَاۀُ وَ اَلزَّکَاۀُ وَ صَومُ شَهرِ رَمضَانَ وَ الحَجُّ؛ اسلام بر پنج چیز بنا شده است: ولایت و نماز و زکات و روزۀ ماه رمضان و حج.»[کافی، ج2، ص21.]

در روایت دیگری از امام علی علیه السلام، ولایت اهل بیت معصومین علیهم السلام نگاه دارندۀ این فرایض برشمرده شده است: «اَلوِلَایَۀُ اَلحافِظَۀُ لِهذِهِ اَلفَرَائِضِ الاَربَعَةِ؛ ولایت، حفظ کننده این چهار فریضه است.»[بحار الانوار، ج65، ص387.]

نوشته اند: «پیامبر صلی الله علیه وآله در حال سرور و شادمانی به خانة علی علیه السلام آمد. حضرت پرسید: یا رسول الله! هرگز شما را به این شادی و خوشحالی ندیده بودم. فرمود: یا علی! بشارت باد بر تو! الآن جبرئیل بر من نازل شد و گفت: خداوند به تو سلام می رساند و می فرماید که علی علیه السلام را بشارت بده که شیعیان او را اهل بهشت می گردانم. امام علی علیه السلام با شنیدن این سخن به سجده افتاد و سپس دستهایش را به طرف آسمان بلند کرد و گفت: خدا را شاهد می گیرم که نصف حسناتم را به شیعیانم بخشیدم. سپس حسنین علیه السلام نیز همین سخن را تکرار کردند. آن گاه پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: شما کریم تر از من نیستید، من تمام حسناتم را به شیعیان راستین علی علیه السلام بخشیدم.»[منتخب التواریخ، محمد هاشم خراسانی، انتشارات جاویدان، تهران، بی تا، ص 802] منظور از قبول اعمال شیعیان و این جایگاه رفیع که رسول خدا و اهل بیت گرامی او حسنات خود را به شیعیان می بخشند، به دلیل ولایت پذیری ایشان است؛ چه اینکه ولایت رمز قبول همه اعمال است.

پدیدآورنده: 
Share