خوشنویسی دعای روز بیست و نهم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز بیست و نهم ماه رمضان

خوشنویسی دعای روز بیست و نهم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان به خط مهدی پورعسکری

دعای روز بیست و نهم ماه رمضان، متضمن معارفی همچون پوشش رحمت خدا، توفیق و حفظ از گناه و پاکی دل از تاریکی های شک ها و اوهام باطل می باشد. در این بخش از سایت ضیاءالصالحین یکی از زیباترین دعاهای ماه مبارک رمضان را با هم بخوانیم:

متن و ترجمه دعای روز بیست و نهم ماه رمضان :

اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَةِ یَا رَحِیماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِین.

ای خدا در این روز مرا به رحمت خود درپوشان و هم توفیق و حفظ از گناهان روزی فرما و دلم را از تاریکی های شک ها و اوهام باطل پاک دار ، ای خدای مهربان بر اهل ایمان.

برای دسترسی به ادامه «خوشنویسی دعاهای روزانه ماه رمضان» اینجا کلیک کنید

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

خوشنویسی دعای روز بیست و نهم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

ویژه نامه شب و روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان

تفسیر دعای روز بیست و نهم ماه رمضان

تهمت هایی که ظلمت و تاریکی می آورد، 2 نوع است:

1) تهمت به خداوند
ظلمت و تاريكی تهمت،  گاهی ممكن است ـ العیاذ بالله ـ  به سبب اتهام زدن به خداوند ايجاد شود كه درواقع، نتيجۀ نارضايتی به تقدير و مشيت الهی است.

در روايت آمده كه خداوند خطاب به موسی(علیه السلام) فرمود: «دشمن ترين افراد به من، كسی است كه به من تهمت می زند! حضرت موسی(علیه السلام) گفت: پروردگارا چه كسی بر تو تهمت می زند؟ خداوند فرمود: آن كسی كه به مصلحتش، اموری را تقدير كرده ام و گمان می كند كه اگر چنين نبود، بهتر بود و راضی به تقدير من نيست.» [مجلسی، بحار الأنوار، ج 68، ص 142]

2) تهمت به مردم
گاهی ظلمت و تاريكی قلب، به سبب اتهام واردكردن به بندگان خدا ايجاد می شود كه در زمرۀ گناهان كبيره است. تهمت به مردم، خود بر دو نوع است که شامل عمومی و شخصی می شود. تهمت به مردم از حیث عمومی، آن است که انسان قوم، نژاد، ملیت یا باورمندان دینی را متهم کند و از حیث شخصی، این است که شخص خاص در نظر گرفته شود. همۀ این تهمت ها (تهمت به خداوند و مردم) باعث تیرگی قلب می شود.[محمدی ری شهری، محمد، ميزان الحكمه، ج 1، ص 538]

پدیدآورنده: 
Share