موشن گرافیک تفسیر رضوان/ تفکر در امر خدا

دریافت ویدئو
موشن گرافیک تفسیر رضوان (تفسیر آیات قرآن) به صورت موضوعی تقدیم حضورتان میگردد، عنوان این بخش:تفکر در امر خدا

موشن گرافیک تفسیر رضوان/ تفکر در امر خدا

موشن گرافیک تفسیر رضوان (تفسیر آیات قرآن) به صورت موضوعی تقدیم حضورتان میگردد، عنوان این بخش:تفکر در امر خدا

برای دسترسی به سایر قسمتهای «موشن گرافیک تفسیر رضوان» اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید که کیفیت 480 برای موبایل و کیفیت 1080 برای سیستمهای با صفحه نمایش بزرگ می باشند.

ꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥꕤꕥ
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِأُولِي الْأَلْبَابِ؛ محققا در خلقت آسمانها و زمین و رفت و آمد شب و روز دلائل روشنی است برای خردمندان عالم. (سوره مبارکه آل عمران، آیه 190)

بعد از قرائت آیه فوق شاید اولین پرسشی که به ذهن خطور میکند این است که تفکر در نظم جهان، چه منفعتی برای انسان دارد که این همه در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است؟!

در پاسخ به این پرسش آیت الله مکارم شیرازی در کتاب آفریدگار جهان نکاتی جالبی را بیان می کنند:

ایشان در این کتاب اینگونه می نویسند «آیا دانشمندان علم نجوم در گذشته، که جهان را در کره ای به نام فلک الافلاک گنجانیده بودند معرفتشان نسبت به مبدا این جهان بیشتر بوده یا دانشمندان امروز که با تجهیزات پیشرفته جهان را مطالعه می کنند؟! آیا بطلمیوس قایل بود ستارگان مانند میخ بر صفحه آسمان کوبیده شده اند بهتر می توانست به عظمت خداوند پی ببرد یا نیوتن که می گوید کواکب دارای مدار معینی هستند که اگر هر کدام از آن ها از مدار خارج شوند جهان هستی از هم می پاشد کاملا روشن است آن کسی که جهان را عظیم و به همان نسبت، منظم و دقیق می داند ایمانش بیشتر از آن کسی که جهان را در قالبی کوچک ریخته و به همان نسبت محدود، به نظم و ترتیب عالم پی برده است.

بنابراین یکی از فواید تفکر در نظم جهان، آشنایی هر چه بیشتر با عظمت و قدرت پدید آورنده آن است که ایمان انسان را راسخ تر می گرداند علاوه بر این، مطالعه در نظم عالم، حس شکرگذاری را نیز در بشر تحریک می کند»(آفریدگار جهان / ص56)

اینجاست که شنیدن روایتی از امام رضا علیه السلام حلاوتی دوچندان به کاممان می نشاند که آن حضرت می فرماید :‌«عبادت، زیادی نماز و روزه نیست، بلکه تفکر در نشانه های خلقت خداست» (البرهان فی تفسیر القرآن / ج1 / ص 725)

پدیدآورنده: 
Share