اینفوگرافیک روایت ورود کاروان امام حسین‌ علیه السلام به کربلا

اینفوگرافیک روایت ورود کاروان امام حسین علیه السلام به کربلا

اینفوگرافیک روایت ورود کاروان امام حسین علیه السلام به کربلا

امام حسین (علیه السلام) روز دوم محرم سال ۶۱ ه.ق به سرزمین کربلا وارد شد که به همین مناسبت روز دوم محرم، روز ورود به کربلا نامگذاری شده است. روز دوم، نماد پایداری است؛ اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از همان آغاز حرکت با حوادث گوناگونی روبه رو شد که از جمله آنها بی وفایی کوفیان و تعقیب شدن از سوی سپاهیان دشمن بود. با این حال اباعبدلله الحسین (علیه السلام) از ادامه راه منصرف نشده و همچنان استواری ورزید.

در دومین روز از محرم، امام حسین (علیه السلام) پس از ورود به سرزمین کربلا، فرزندان، برادران و اهل بیت خود را جمع کرد؛ سپس نظری به آنها انداخت و گریست و فرمود: خدایا! ما عترت پیامبر تو، محمد (صلی الله علیه وآله) هستیم. بنی امیه ما را از حرم جدمان راندند و در حق ما جفا کردند. خدایا! حق ما را از ستم ران بستان و ما را بر آنها پیروز گردان.

نقل است امام حسین علیه ‏السلام چون به كربلا رسید، پرسید: نام این سرزمین چیست؟ همین كه امام نام كربلا را شنید فرمود: این مكان جای فرود آمدن ما و محل ریختن خون ما و جایگاه قبور ماست. این خبر را جدم رسول خدا صلی ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله به من داده است .

در این روز امام علیه‏ السلام به اهل كوفه نامه ه‏ایی نوشت و گروهی از بزرگان كوفه كه مورد اعتماد حضرت بودند را از حضور خود در كربلا آگاه كرد.

در همین رابطه می توانید در اینفوگرافی زیر روایت ورود به کربلا و نقشه حرکت امام حسین (علیه السلام) را به سمت این شهر مشاهده کنید:

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

Share