فیلم/ مقام محمود در دل شب - حجت الاسلام رفیعی

دریافت ویدئو
موضوع: 
حجت الاسلام ناصر رفیعی درباره مقام محمود در دل شب و توصیه های خداوند به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره عبادت در شب و اهمیت نماز شب را بیان میکند.

مقام محمود در دل شب - حجت الاسلام رفیعی

فیلم سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی درباره مقام محمود در دل شب که بوسیله نماز شب حاصل می شود. در این کلیپ ایشان توصیه های خداوند به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درباره عبادت در شب و اهمیت خواندن نماز شب را بیان می کند.

مقام محمود در دل شب - حجت الاسلام رفیعی

گزیده ای از بیانات حجت الاسلام دکتر رفیعی :

بیشتر مقامات معنوی و ارزشهای انسانی و الطاف الهی در دل شب به اولیای خدا داده شده است و این هم حکمت دارد که حالا حکمتش را می گویم. شما ببینید معراج پیامبر در شب است:

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى ... پیامبر در دل شب از مسجد الحرام معراجش  آغاز شد به مسجد الاقصی و از آنجا به آسمانها ...

خداى متعال در سوره «اسراء» خطاب به پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم مى فرماید: عَسَىٰ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَحْمُودًا ... می خواهی به شما مقام محمود بدهیم؟ راهش این است؛ «وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَهً لَکَ عَسى اَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً». و پاسى از شب را از خواب برخیز، و قرآن [و نماز] بخوان. این یک وظیفه اضافى براى توست؛ امید است پروردگارت تو را به مقامى در خورِ ستایش (مقام محمود) برساند ...

روایات فراوانى وجود دارد که مقام محمود را به مقام شفاعت، تفسیر کرده است.

هر که به هر کجا رسیده از بیداری شب رسیده، هر که به هر کجا رسیده از سَهَر رسیده ... یا ایها المزمل. قم الليل الا قليلا (مزمل، ۱/۷۳، ۲)

معراج پیامبر، در شب
مقام محمود در شب
بار رسالت در نماز شب ...

سخنان کامل حجت الاسلام دکتر رفیعی را در کلیپ ببینید ...

مقام محمود در دل شب - حجت الاسلام رفیعی

منبع : ایکنا

Share