ذره ذره عاشقی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل ذره ذره عاشقی37.14 مگابایت
این ویدئو بیانگر این است که اصل و ریشه‌ی بحث حجاب در بندگی خداست و برای این نوع بندگی الگویی هم از جنس خود انسان ها معرفی کرده، الگویی مثل فاطمه زهرا سلام الله علیها.

ذره ذره عاشقی

این فلت موشن با عنوان «ذره ذره عاشقی» به مسئله «پوشش و حجاب زنان» می پردازد. که به مناسبت ایام فاطمیه (سلام الله علیها) خدمت شما عزیزان همیشه همراه تقدیم میکنیم.

لطفاً نظرات و بازخوردهای خودتان را با ما و سایر کاربران سایت ضیاءالصالحین به اشتراک بگذارید....

✦✦ فرانتس فانون Ibrahim Frantz Fanon (نویسندهٔ فرانسوی زبان اهل مارتینیک، و یک فیلسوف مارکسیست، مقاله نویس، روانپزشک و انقلابی) درباره حجاب می گوید :

اگر تفکر غربی می دانست که زنان مسلمان با عفاف و حجابشان چه جوری دارند ذره ذره عاشقی و بندگی خدا را تمرین می کنند، ایستاده برایشان کف می زدند...

✦✦ فرانتس فانون، درباره نقش حجاب زدایی دولت استعمارگر فرانسه در كشور اسلامی الجزایر می گوید:

اوّلین اقدام ضد فرهنگی كه فرانسه در الجزایر صورت داد، تلاش برای از بین بردن حجاب بود، و در این كار موفق شد؛ و هر چه بدن زن الجزایری را بیش تر عریان كرد، چنگال استعمارگر، بیش تر به حلقوم الجزایری فرو رفت؛ اما مجدداً زن الجزایری شخصیت خود را بازیافت و مبارزه علیه مطامع استعمار نیز آغاز گردید.[روح الله حسینیان، حریم عفاف، حجاب و نگاه، ص 48، به نقل از: جنگ الجزایر، (فصل الجزایر بی حجاب).]

✦✦ همین نویسنده، در كلام دیگری، درباره نقش بی حجابی در تشدید حمله استعمارگر فرانسه به الجزایر گفته است:

هر چادری كه دور انداخته می شود، افق جدیدی را كه تا آن هنگام بر استعمارگر ممنوع بود، در برابر او می گشاید و بدن الجزایری را كه عریان شده است، تماماً به او نشان می دهد. پس از دیدن هر چهره بی حجابی، امیدهای حمله ور شدن اشغالگر ده برابر می گردد.[مینا هاشمی، «حجاب زیبایی شعار، كارآیی شعور»، سالنامه زن، بهمن ماه 1371، ص 34، به نقل از فرانتس فانون، سال پنجم انقلاب الجزایر یا بررسی جامعه شناسی یك انقلاب، ترجمه دكتر تابنده، ص 44.
2. برای آشنایی با گوشه هایی از این داستان غم انگیز ر.ك: غلامرضا گلی زواره، «استعمار و استبداد و هجوم به فرهنگ عفاف و حجاب» پیام زن، شماره های 70 و 71.
]

Share