توصیف لحظه دیدار حضرت حر با امام حسین علیه السلام

تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
توصیف لحظه دیدار حر با امام حسین علیه السلام
تجسم ادبی زیبا از لحظه دیدار حضرت حر با امام حسین علیه السلام تقدیم محبان اهل بیت علیهم السلام...

توصیف لحظه دیدار حضرت حر با امام حسین علیه السلام

نوشتار زیر با تجسم ادبی زیبا از لحظه شرمندگی حضرت حر در مقابل امام حسین علیه السلام، با قلم زیبای محمد کامرانی اقدام به رشته تحریر در آمده است. در ادامه توصیف لحظه دیدار حضرت حر با امام حسین علیه السلام را از نظر می گذرانید.

توصیف لحظه دیدار حضرت حر با امام حسین علیه السلام

توصیف لحظه دیدار حضرت حر با امام حسین علیه السلام

نگاه امام حسین علیه‏ السلام چونان آفتاب، بر نگاه جاری حرّ تابید. حرّ بی ‏قرار و بی ‏تاب، سر به زیر انداخت که آیا از این هزار توی شرمساری مرا توان گریزی هست؟!
چرخی زد و شمشیر را دایره کرد. چرخید و چرخید و چرخید. با شتاب از خویشتن برون زد؛ خالی از خویش شد و تهی از حضور پریشان و آشفته ‏اش. گریزان از خویش، پندارهای پوچ و پریشان را چون غباری پشت سر نهاد و رو در روی آفتاب، تمام شرمساری و پشیمانی‏ اش را به خاک افتاد.
حادثه در آستانه اتفاقی تازه ‏تر از خون رگ‏ های غیرت حرّ بود. حادثه در تماس تبسم‏ های امام حسین علیه‏ السلام و اشک‏ های حر، سرشار از شکوه شده بود. حادثه، چشم به راه یک اتفاق بارانی بود.
نگاه حسین علیه‏ السلام چونان آفتاب، بر نگاه جاری حرّ تابید. حرّ بی ‏قرار و بی ‏تاب، سر به زیر انداخت که آیا از این هزار توی شرمساری مرا توان گریزی هست؟!
آیا از این همه بی ‏قراری، به اندازه یک لبخند مهربانی، سهم من خواهد شد؟!
در اندیشه «آیا»ی دوباره ‏ای بود که شکفتن شانه‏ های خویش را در ناگهانی از گل و لبخند احساس کرد. هنوز به خویش نیامده بود که امام حسین علیه ‏السلام ، مهربانی خویش را به او بارید.
حر هنوز باور نکرده بود که عاشق شده است! حر هنوز باور نکرده بود که سرافراز شده است! حر هنوز باور نکرده بود که غرق در آغوش مواج حسین علیه ‏السلام شده است!
آفتاب روز عاشورا در امواج حرارت جنون بود، و شمشیر برهنه حرّ، چونان آینه ‏ای زلال و صیقل خورده، غیرت خروشان حرّ را به سماع برخاسته بود.
آفتاب روز عاشورا در اوج حرارت جنون بود و فرات، سرشار از نگاه سرشار حرّ.

توصیف لحظه دیدار حضرت حر با امام حسین علیه السلام

جهت مطالعات بیشتر در مورد ماه محرم، «ویژه نامه خون خدا (امام حسین علیه السلام)» را مشاهده نمایید.

منبع:
..........................
1. محمد کامرانی اقدام

Share