روشهای دشمن در بهره برداری از اینترنت، در کلام امام خامنه ای - بخش اول

تعداد کلمات 904 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
بهره برداری دشمن از فرصت فضای مجازی
حجم تبلیغات ضد جمهوری اسلامی ایران در فضای بین‌المللی ، روز به روز در حال افزایش است.

روشهای دشمن در بهره برداری از اینترنت، در کلام امام خامنه ای - بخش اول

اگرچه فضای مجازی ظرفیت عظیمی برای رشد و توسعه تفکرات اسلامی و شیعی ما ایجاد کرده است، اما در مقابل دشمنان از این موقعیت، در جهت تهاجم به این تفکرات، به نفع خود بهره ­بردای کرده اند. در مقاله زیر با مهم­ترین روشهای دشمن در بهره برداری از اینترنت، در کلام امام خامنه ای آشنا می­ شویم. با ما همراه باشید.

روشهای دشمن در بهره برداری از اینترنت، در کلام امام خامنه ای

راهکارهای دشمن در بهره برداری از اینترنت چیست؟

1. شبهه آفرینی

امروز نشر افکار باطل نه تنها به وسیله ابزارهای ارتباط جمعی فراوان مثل رادیو، تلویزیون، اینترنت و انواع و اقسام روشهای الکترونیکی انجام می گیرد بلکه از شیوه های هنری هم استفاده میشود... بر عهده ما طلبه هاست که این شبهه ها را با پیشگیری یا با درمان برطرف کنیم. چالش عمده امروز شما این است.[بیانات در دیدار علما و روحانیون استان همدان، (15/04/1383)]

آن روز اولاً آن انقلاب با آن عظمت و پرهیجان اتفاق افتاده بود؛ ثانیاً آن روز اینترنت نبود، ماهواره نبود، این همه تبلیغات گوناگون نبود، این جوان در معرض این همه آسیب نبود، جوان امروز در معرض این همه آسیب است؛ اینترنت جلوی او است، این همه تلاش دارد میشود برای اینکه این جوان را منحرف کنند، [اما] این جوان متدین باقی می ماند...[بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری پس از پایان پانزدهمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، (15/12/1392)]

2. ایجاد تشویش در ذهن جهانیان (خصوصا تبلیغ ضد جمهوری اسلامی ایران در فضای بین المللی)

حجم تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی یک حجم وحشت آوری است؛ تعداد رسانه ها با شیوه های گوناگون علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا یک تعداد نجومی عجیبی است. فلان جوانی که اهل فلان کشور آفریقایی است یا فلان کشور آسیایی است یا فلان کشور عربی و غیرعربی است، وقتی می نشیند پای اینترنت یا می نشیند پای فلان رسانه بین المللی یا در دست می گیرد فلان مطبوعه بین المللی را، از کجا بفهمد که آنچه در اینجا نوشته است نسبت به ایران اسلامی، خلاف واقع است؟ حضور شما در حج، در این عرصه بین المللی، این فرصت را به شما می دهد که حقایق را منتقل کنید؛ نه فقط با زبان بلکه با زبان و عمل؛ حقایق اسلام را بگویید، حقایق شیعه را بگویید، حقایق انقلاب اسلامی را بگویید، ماجراهایی را که امروز وجود دارد بگویید.[بیانات در دیدار کارگزاران حج، (20/06/1392)]

کسی که زمانه را می شناسد؛ یعنی وقتی اوضاع و احوال محیط خود و محیط پیرامونی اش و محیط جهان را می داند و می فهمد جریان های گوناگون جهانی کی هایند، کجایند، اهداف شان چیست، چه جور با هم مواجه می شوند، دچار اشتباه نمیشود؛ در قضایای گوناگون، قضاوت اشتباه نمیکند و دچار اشتباه نمیشود. البته دشمن مرتب دارد تحلیل باران میکند. این تعداد رسانه هایی که آمارش را چندی پیش اینجا آوردند و به ما دادند، اصلاً دهشت آور است. اینها غیر از رسانه های اینترنتی است اینترنت که دیگر یک دنیای بی مرز و خارج از محدوده ای است منظور، همین ماهواره ها و رادیوها و تلویزیون هاست. تحلیل هایی که در این رسانه ها مرتباً با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و ملت ایران داده میشود، سرسام آور است. حالا آنهایی که انبوه تولید میکنند، می دانند که مردم به همه اینها گوش نمی دهند. می گویند هر مقداری که میشود، باید تلاش کرد.[بیانات در دیدار جمعی از استادان دانشگاه ها، (02/06/1390)]

تهاجم فرهنگی یک واقعیتی است. صدها حالا من که می گویم صدها، میشود گفت هزارها؛ منتها حالا بنده چون یک خرده در زمینه های آماری دلم می خواهد احتیاط کنم، می گویم صدها رسانه صوتی، تصویری، اینترنتی و مکتوب در دنیا دارند کار میکنند با هدف ایران! با هدف ایران! نه اینکه دارند کار خودشان را میکنند. یک وقت هست که فرض کنید رادیوی فلان کشور یا تلویزیون فلان کشور یک کاری دارد برای خودش میکند؛ این نیست، اصلا هدف اینجاست؛ با زبان فارسی [برنامه می سازند]؛ آنرا با وقت استفاده فارسی زبان یا عنصر ایرانی تطبیق میکنند؛ مسائل ما را رصد میکنند و طبق آن مسائل، موضوعات و محتوا برای رسانه خودشان تهیه میکنند؛ یعنی کاملاً واضح است که هدف اینجاست. خودشان هم می گویند، انکار هم نمیکنند، بنابراین تهاجم فرهنگی یک حقیقتی است که وجود دارد؛ می خواهند روی ذهن ملت ما و روی رفتار ملت ما جوان، نوجوان، حتی کودک اثرگذاری کنند. این بازی های اینترنتی از جمله همین است...

خب در مقابل اینها باید چه کار کرد؟ در مقابل اینها دو چیز لازم است:

1. کار.

2. ابتکار.

این دو کار و این دو نقطه مهم را باید در نظر [داشت]؛ باید کار کنیم، کار هم باید کار ابتکاری باشد؛ البته در این مورد مسئولیت صدا و سیما خیلی سنگین است، مسئولیت وزارت ارشاد خیلی سنگین است... خب روی این زمینه کار بکنید؛ کارهای ابتکاری بکنید؛ اسباب بازی همین جور، بازی رایانه ای همین جور، عروسک همین جور، اینها چیزهایی است که لازم است.[بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، (19/09/1392)].

 

منبع: محمد حسین سیاح طاهری و دیگران؛ (1395)، حقیقت مجازی، انتشارات مرکز ملی فضای مجازی.

پدیدآورنده: 
Share