فیلم سینمایی حمله به اچ 3 (در سه کیفیت)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل دانلود فیلم سینمایی حمله به اچ 3 - کیفیت متوسط360.64 مگابایت
ستاد نیروهای هوایی عراق که برتری نیروی هوایی ایران را حس کرده است و شکست حصر آبادان را نزدیک می‌بیند جهت حفاظت از هواپیماهای استراتژیک خود در برابر حملات ایران، آن‌ها را به سه پایگاه دورافتاده در نزدیک مرز اردن منتقل می‌کند.

دانلود فیلم سینمایی حمله به اچ 3 

فیلم سینمایی حمله به اچ 3 نام فیلمی به کارگردانی شهریار بحرانی و محصول کشور ایران، تولید سال ۱۳۷۳ هجری شمسی می باشد. این فیلم با الهام از عملیات اچ ۳، که از عملیات های هوایی موفق و مهم در جریان جنگ ایران و عراق بود، ساخته شد.

دانلود: فیلمهای دفاع مقدس

فیلم سینمایی حمله به اچ 3 

خلاصه داستان فیلم سینمایی حمله به اچ 3

ستاد نیروهای هوایی عراق که برتری نیروی هوایی ایران را حس کرده است و شکست حصر آبادان را نزدیک می بیند جهت حفاظت از هواپیماهای استراتژیک خود در برابر حملات ایران، آن ها را به سه پایگاه دورافتاده در نزدیک مرز اردن منتقل می کند. در مقابل ستاد نیروهای هوایی ایران نیز برای بمباران این سه پایگاه که به نام پایگاه های اچ۳ معروفند طرحی در نظر دارد. سرانجام در سحرگاه ۱۵ فروردین ۱۳۶۰هجری شمسی هشت فروند جنگندهٔ بمب افکن فانتوم از پایگاه سوم شکاری جهت حمله به اچ۳ به پرواز درمی آیند…

کارگردان : شهریار بحرانی
تهیه کننده : روح الله برادری
نویسنده : سید ناصر هاشمی ، شهریار بحرانی

بازیگران فیلم سینمایی حمله به اچ 3

جعفر دهقان / محمد کاسبی / فرامرز شهنی / حسین یاری / حسن عباسی / سعید قائمی / سعید خوشدل / سید ناصر هاشمی / سید جلال طباطبایی

موسیقی : مجید انتظامی
فیلم برداری : رسول احدی
مدت زمان : ۹۳ دقیقه
کشور : ایران
زبان : فارسی

فیلم سینمایی حمله به اچ 3 

طراحی عملیات اچ 3

سرلشکر بهرام هوشیار، طراح عملیات اچ۳

سرلشکر جواد فکوری، فرمانده وقت نیروی هوایی

طراح این عملیات استراتژیک، سرهنگ فریدون ایزدستا و سرلشکر بهرام هوشیار بودند. متأسفانه سال ۱۳۶۰ هجری شمسی پس از تغییرات در فرماندهان نیروی هوایی و اتمام عملیات به اجبار بازخرید و بازنشسته شدن آن دو طرح حمله به پایگاه هوایی الولید را بصورت محرمانه با سرلشکر جواد فکوری فرمانده وقت نیروی هوایی و سرهنگ ستایش مطرح کردند که براساس طرح ابتدایی قرار بود که ۱۰ فروند فانتوم مسلح، ۸ فروند اصلی و ۲ فروند رزرو از پایگاه هوایی همدان به پرواز درآیند و نیز برای گمراه کردن دشمن، ۳ فروند F-5 دقایقی قبل از بمباران اچ-۳ توسط فانتوم ها، از پایگاه هوایی تبریز به پالایشگاه کرکوک حمله کنند.

تلفات ایران

این عملیات برای ایران تلفاتی در برنداشت.

تلفات عراق

خسارات و تلفات ارتش عراق بصورت تقریبی قابل برآورد است و حداقل تلفات این حمله بدین صورت است:

۶ فروند هواپیما آنتونوف-۱۲
۲ فروند بمب افکن توپولف-۱۶
۵ فروند سوخو-۱۷
۷ فروند میگ-۲۱
۳ فروند داسو میراژ اف۱
۱۰ فروند میگ-۲۳
۷ فروند هلیکوپتر

ضمناً یازده فروند هواپیمای دیگر به گونهٔ غیرقابل تعمیری خسارت دیدند که دو فروند از این یازده فروند بمب افکن توپولف -۱۶ بود. هم چنین سه خلبان عراقی و پانزده پرسنل دیگر عراقی و سه مصری و یک افسر آلمانی کشته شدند و نوزده عراقی، پنج مصری و سه اردنی به شدت زخمی شدند.

دانلود فیلم با کیفیت حجم
متوسط 360.64 مگابایت
خوب 627.09 مگابایت
عالی 1.02 گیگابایت

فیلم سینمایی حمله به اچ 3 

Share