تفسیر آیه 166 و 167 سوره آل عمران - استاد محسن قرائتی

موضوع: 
تفسیر صد و شصت و ششمین و صد و شصت و هفتمین آیه از سوره مبارکه آل عمران توسط حجت الاسلام استاد محسن قرائتی به مدت 10 دقیقه

تفسیر آیه 166 و 167 سوره آل عمران - استاد محسن قرائتی

در این بخش از ضیاءالصالحین، صوت تفسیر آیات صد و شصت و ششم و صد و شصت و هفتم سوره مبارکه آل عمران را در کلام حجت الاسلام استاد محسن قرائتی به مدت 10 دقیقه با شما قرآن دوستان عزیز به اشتراک می گذاریم.

◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉

متن آیه 166 سوره آل عمران:

وَمَا أَصَابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ

ترجمه آیه:

و آنچه روز مقابله‌ى دو گروه (كفر و ايمان در احد) به شما وارد شد، به اذن خدا بود (تا شما را آزمايش كند) و مؤمنان را مشخّص كند.

متن آیه 167 سوره آل عمران:

;وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا ۚ وَقِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا قَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا ۖ قَالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتَالًا لَاتَّبَعْنَاكُمْ ۗ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمَانِ ۚ يَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِمْ مَا لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يَكْتُمُونَ

ترجمه آیه:

و چهره‌ى منافقان معلوم شود، (كسانى كه چون) به آنها گفته شد: بياييد شما (هم مثل ديگران) در راه خدا بجنگيد و يا (لااقل از حريم خود) دفاع كنيد، گفتند: اگر (فنون) جنگى را مى‌دانستيم، حتماً از شما پيروى مى‌كرديم. آنها در آن روز، به كفر نزديك‌تر بودند تا به ايمان. با دهانشان چيزى مى‌گويند كه در دلشان نيست و خداوند به آنچه كتمان مى‌كنند، آگاه‌تر است.

◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉

جهت دسترسی به مجموعه صوتی تفسیر کل قرآن کریم کلیک کنید.

پدیدآورنده: 
Share