تلاش برای کاهش تاثیرگذاری ماه محرم بر ساکنان شمال ارس

تلاش برای کاهش تاثیرگذاری ماه محرم بر ساکنان شمال ارس

 در ادامه تلاش‌های گستردهٔ حکومتی (صهیونیستی) در جمهوری آذربایجان برای نابودسازی تشیع یا دست‌کم دگردیسی تشیع در این دیار، سایت آخار در مقاله‌ای به قلم زائور علی‌اف نوشت: برخی‌ها پیشنهاد می‌کنند، شهادت امام حسین (علیه‌السلام) در جمهوری آذربایجان فقط در یک روز (فقط روز عاشورا) برگزار شود!!

✔ در این مقاله به‌رغم اعتراف به برگزاری گسترده عزاداری ماه محرم در این سرزمین تا زمان اشغال توسط روسیه، ادعا شده است که ماتم نگه‌داشتن طولانی برای امام حسین (علیه‌السلام) متأثر از سنن فارس‌ها  و تاجیک‌ها در ماتم نگه‌داشتن برای شاهان خود بوده است!!

در این مقاله همچنین با آذربایجانگرایی دروغین ادعا شده است امام صادق (علیه‌السلام) در حدیثی فرموده‌اند: آذربایجان برای ما لازم است!! و حضرت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) می‌فرمایند: آذربایجان بهشت روی زمین است!!

نویسنده سایت آخار ضمن بازی با الفاظ و مغالطه و مخلوط کردن واقعیت و دروغ، به مخاطب تلقین می‌کند که با توجه به اهمیت ازدواج و افزایش نسل در اسلام و اینکه هیچ حرمتی برای ازدواج و نکاح در ماه محرم وجود ندارد و علما نیز فتوایی در این زمینه صادر نکرده‌اند، هیچ ایرادی در برگزاری مراسم عروسی و شادی در ماه محرم وجود ندارد و "ممنوع دانستن" برگزاری عروسی در ماه محرم خرافاتی است که فارس‌ها و تاجیک‌ها بافته‌اند!! و مردم جمهوری آذربایجان نباید پای‌بند این خرافات باشند!!

در جای‌جای این مقاله در ظاهر تعقل نمایی سعی شده است با اهانت‌هایی نظیر جاهل و نادان و خرافه‌پرست خواندن پای‌بندی به سنت‌های ماه محرم و وابسته به فارس‌ها و تاجیک‌ها قلمداد کردن مردم پای‌بند به عقاید و سنن شیعی در جمهوری آذربایجان، با احساسات قومی این مردم بازی بشود و این مردم را به دوری کردن از آیین‌های ماه محرم و نمادهای تشیع سوق دهد. در این مقاله توصیه شده است مردم جمهوری آذربایجان سخنان روحانیون را باور نکنند!

Share