استقلال ایران بهترین تیم فوتبال مجموع ادوار لیگ برتر تا مردادماه سال ۱۴۰۲

انجمن‌ها: 

بررسی آماری جدول مجموع ادوار لیگ برتر؛ تاج‌وتخت آبی! تا مردادماه سال ۱۴۰۲

استقلال در همه آیتم‌های مثبت جدول کلی لیگ برتر اول است.

چیزی تا شروع بیست و سومین دوره لیگ برتر نمانده است. از روز پنج‌شنبه هفته‌ای که در پیش داریم لیگ جدید آغاز می‌شود. بد نیست نگاهی آماری به جدول کلی همه ادوار لیگ برتر داشته باشیم. این بررسی فقط روی «جدول» کلی مسابقات و عملکردهای مثبت تیم‌ها صورت می‌گیرد.

استقلال ایران بهترین تیم فوتبال مجموع ادوار لیگ برتر تا مردادماه سال ۱۴۰۲

❖❖❖❖❖

بیشترین بازی مجموع ادوار لیگ برتر:

استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان تنها تیم‌هایی هستند که در هر ۲۲ دوره قبلی مسابقات حضور داشته‌اند و بنابراین بیشترین بازی را در همه ادوار لیگ انجام داده‌اند. این ۴ تیم هر کدام ۶۷۲ بازی در لیگ انجام داده‌اند. فولاد خوزستان که یک‌بار به دسته یک سقوط کرده هم ۶۳۸ بازی در لیگ ثبت کرده است.

❖❖❖❖❖

بیشترین برد مجموع ادوار لیگ برتر:

در این آیتم استقلال با ۳۳۸ برد بهترین تیم همه ادوار لیگ برتر است. پس از استقلال، دیگر تیم تهرانی یعنی پرسپولیس با ۳۳۲ برد در رده دوم است. فاصله دو تیم در این آیتم کم است. سپاهان هم با ۳۱۱ برد در رده سوم قرار دارد.

❖❖❖❖❖

کمترین شکست مجموع ادوار لیگ برتر:

استقلال در این آیتم هم بهترین است. آنها فقط ۱۲۲ باخت در کارنامه دارند. پرسپولیس هم با ۱۰ باخت بیشتر یعنی ۱۳۲ باخت دوم است. سپاهان هم ۱۴۵ باخت در کارنامه دارد و سوم است.

❖❖❖❖❖

بیشترین گل زده مجموع ادوار لیگ برتر:

استقلال تا پایان لیگ بیست و دوم ۹۹۵ گل زده و فقط به ۵ گل دیگر برای رسیدن به عدد ۱۰۰۰ نیاز دارد! در این آیتم سپاهان با ۹۷۱ گل دوم است و احتمال عبور از ۱۰۰۰ گل در لیگ جدید برای سپاهان وجود دارد. پرسپولیس هم ۹۵۷ گل زده و سوم است. اگر این تیم در این فصل بتواند حداقل ۴۳ گل بزند مثل استقلال و سپاهان از عدد ۱۰۰۰ عبور خواهد کرد.

❖❖❖❖❖

کمترین گل خورده مجموع ادوار لیگ برتر:

استقلال همچنان عنوان بهترین خط دفاع را در جدول مجموع ادوار لیگ برتر دارد. این تیم ۵۸۷ گل بار گل خورده است. پرسپولیس هم ۵۹۹ بار دروازه‌اش باز شده است. سپاهان هم با ۶۱۵ گل خورده سومین تیم برتر لیگ از نظر عملکرد دفاعی است.

❖❖❖❖❖

بهترین تفاضل گل مجموع ادوار لیگ برتر:

قطعاً تیمی که بیشترین گل زده و کمترین گل خورده را به نام خودش ثبت کرده بهترین تفاضل گل را هم به نام خودش خواهد زد. یعنی استقلال با تفاضل ۴۰۸! تیم دوم پرسپولیس است با تفاضل ۳۵۸ و سپاهان با ۳۵۶ تفاضل سایه‌به‌سایه پرسپولیس حرکت می‌کند.

❖❖❖❖❖

بیشترین امتیاز مجموع ادوار لیگ برتر:

بله درست حدس زدید. تیمی که بیشترین برد را دارد بیشترین امتیاز را هم کسب کرده. استقلال با ۱۲۲۶ امتیاز برترین تیم تاریخ لیگ برتر از این لحاظ است. پرسپولیس در مجموع ۱۲۰۴ امتیاز گرفته و دوم است. سپاهان هم ۱۱۴۹ امتیاز دارد و در جایگاه سوم قرار گرفته است.

Share