حکم شرعی صدقه طبق نظر آیت الله خامنه ای

انجمن‌ها: 

حکم شرعی صدقه طبق نظر آیت الله خامنه ای

در این نوشتار قصد داریم حکم شرعی صدقه را طبق نظر آیت الله خامنه ای حفظه الله برای شما عزیزان بیان کنیم. با ضیاءالصالحین همراه باشید.

حکم شرعی صدقه انداختن طبق نظر آیت الله خامنه ای

پرسش:

آیا دادن صدقات به گدایانی که درب منازل را می زنند یا در خیابان ها می نشینند جایز است یا این که بهتر است به یتیمان و مساکین داده شود و یا با ریختن آن ها در صندوق صدقات در اختیار کمیته امداد قرار گیرد؟

پاسخ:

صدقات مستحبّی بهتر است به فقیر عفیف و متدیّن داده شود و همچنین گذاشتن آن در اختیار کمیته امداد هرچند با ریختن در صندوق صدقات هم باشد اشکال ندارد، ولی صدقات واجب باید توسط خود شخص و یا به وسیله وکیل او به فقرایی که مستحق هستند داده شود و در صورتی که انسان بداند که مسئولین کمیته امداد پول های صندوق ها را جمع آوری کرده و به فقرای مستحق می دهند، ریختن آن در صندوق های صدقات اشکال ندارد.

حکم شرعی صدقه انداختن طبق نظر آیت الله خامنه ای

پرسش:

 اینجانب خادم مسجد هستم و کارم در ماه رمضان بیشتر می شود، به همین دلیل بعضی از افراد خیّر مبلغی به عنوان کمک به من می دهند، آیا گرفتن آن برای من جایز است؟

پاسخ:

آن چه که آنان به شما می دهند احسانی از طرف آنان به شماست، در نتیجه برای شما حلال است و پذیرفتن آن اشکال ندارد.

حکم شرعی صدقه انداختن طبق نظر آیت الله خامنه ای

Share

سلام.
بنده مبالغی رو عنوان بر صدقه از اطرافیان جمع میکنم واین مبالغ چون رقم بالایی می‌شود من به افرادی ک نیاز به پول دارند به صورت وام قرض الحسنه وبعضا افرادی ک واقعا شرایط بسیار بدی دارند به صورت بلاعوض میدم.ازنظر کسانی ک صدقه می‌دهند گفتن مشکلی نداره ک این پول صدقه کجا خرج میشه.
حالا سوالم اینه آیا استفاده از صدقه به عنوان وام درسته؟