Safe mode چیست و چگونه کار می کند؟

Safe mode چیست و چگونه کار می کند؟

در یک نگاه کلی ، سیف مود یک سیستم تشخیصی داخلی سیستم عامل ویندوز است که در تمام نسخه های آن وجود دارد و اگر ویندوز شما در این حالت راه اندازی شود فقط به برنامه ها و خدمات اصلی سیستم در فرآیند بوت شدن اجازه راه اندازی می دهد. این حالت به گونه ای طراحی شده که به کاربران کمک می کند تا اکثر مشکلات موجود در ویندوز را تشخیص داده و برای از بین بردن باج افزار ، بد افزار ، ویروس و ... نیز به طور گسترده در سیستم عامل استفاده شود.

همانطور که بیان کردیم ، در حالت ایمن ویندوز 10 ، سیستم عامل تنها با مؤلفه های اصلی شروع می شود و بسیاری از درایورها یا سرویس های غیر ضروری دیگر مانند درایورهای ویدیویی ، صدا و ... غیرفعال می شود. همچنین از راه اندازی برنامه های جانبی نیز جلوگیری می شود.و این باعث می شود جداسازی دلایل مشکلات سیستم عامل آسان تر شود.

علاوه بر این گاهی اوقات ممکن است شما نتوانید ویندوز را در حالت عادی و مثل گذشته راه اندازی کرد و سیستم تان را روشن کنید در این شرایط با استفاده از حالت ایمن ویندوز 10 یا سایر ویندوز ها مشکلاتی نظیر سیاه یا آبی شدن ویندوز ، ویروسی شدن سیستم و ... را نیز برطرف نمایید.

Safe mode چیست و چگونه کار می کند؟

Share