اهداف روانشناسی قبل از ازدواج

انجمن‌ها: 

اهداف روانشناسی قبل از ازدواج

در این نوشتار میخواهیم برخی از اهداف روانشناسی قبل از ازدواج را برای شما عزیزان بیان کنیم. با ضیاءالصالحین همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

اهداف روانشناسی قبل از ازدواج

تغییر نظر در رابطه:

 در طول فرایند درمانی، مشاور به هر شریک کمک می کند تا رابطه را به شکلی عینی تر بررسی کند و به زوجین کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه با یکدیگر تعامل داشته باشند .

درک کنید که چگونه مسائل فرهنگی بر یک رابطه تأثیر می گذارد : خانواده و عقاید فرهنگی بر چگونگی درک شرکاء از همه روابط در زندگی خود تأثیر می گذارد. همچنین بر رفتارهای روزمره مانند خوردن ، کار کردن و مدیریت پول تأثیر می گذارد. تفاوت در انتظارات فرهنگی می تواند باعث ایجاد مشکل در رابطه شود. هرچه زودتر زوجین یاد بگیرند که این اختلافات را شناسایی و مدیریت کنند ، بهتر می شوند. روانشناسی قبل از ازدواج می تواند به آشکار کردن این مشکلات کمک کند و به زوجین آموزش دهد که چگونه از هنر سازش استفاده کند.

اهداف روانشناسی قبل از ازدواج

بهبود ارتباطات:

 ارتباط موثر یکی از مهمترین عوامل ایجاد یک رابطه سالم است. روانشناسی قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند تا چگونگی صحبت صریح با یکدیگر را یاد بگیرند و افکار و احساسات خود را به صورت سالم بیان کنند.

اهداف روانشناسی قبل از ازدواج

شناسایی نقاط قوت: 

روانشناسی قبل از ازدواج می تواند به زوجین کمک کند نقاط قوت در رابطه به عنوان یک کل یا هر یک از شرکای شخصی خود را شناسایی کنند. درک کامل از جنبه های قوی تر اتحادیه به ایجاد انعطاف پذیری و پایه و اساس محکمی برای ایجاد ازدواج کمک می کند.

اهداف روانشناسی قبل از ازدواج

کاهش دادن انزوا و دوری عاطفی:

 بسیاری از افراد در بیان احساسات خود مشکل دارند ، بنابراین برخی از شرکا به سادگی از انجام این کار خودداری می کنند. این نوع انزوا تقریباً همیشه به مشکلات جدی در روابط منجر می شود. روانشناسی قبل از ازدواج  به زوجین کمک می کند تا یاد بگیرند چگونه احساسات خود را به روشی بیان کنند که آنها را به هم نزدیک کند نه اینکه از هم جدا شوند.

Share