توصیه به اصفهانی ها (در دیدار با گروهی از مؤمنین اهل اصفهان) / تمثیلات آیت الله حائری شیرازی

انجمن‌ها: 

توصیه به اصفهانی ها (در دیدار با گروهی از مؤمنین اهل اصفهان) / تمثیلات آیت الله حائری شیرازی

احوال همدیگر را بپرسید؛ در حل مشکلات همدیگر ملول نشوید؛ راز همدیگر را بپوشانید. با هم مجادله و ممارات نکنید. بچه های همدیگر را تربیت کنید. مثلاً ممکن است یکی از شما دوست داشته باشد بعضی تذکرات را به بچه اش بدهد. اما راه دستش نیست. اما شما راه دستتان است. به شما می گوید با بچه من رفیق بشو. بعد هم این نکات را به او بگو. گاهی هست که شما می توانید بچه او را تربیت کنید، او هم می تواند بچه شما را تربیت کند. این بهترین خدمتی هست که به هم می توانید بکنید. 

طبیعتاً یک عده ای که با هم «اخ» (برادر) هستند یک هدف مشترک بین خودشان تعریف می کنند. مثلاً شما اصفهانی ها فاصله تان با مسجد جمکران زیاد نیست؛ می توانید ماهی یک بار دست جمعی بیاید و در این حرکت دست جمعی، اُنستان با هم زیادتر بشود. پیش آقای [آیت الله] شوشتری بروید. آدم خوبی است. با آقای [آیت الله] ناصری بجوشید. اینها دنبال این هستند که آقا امام زمان حالش چطور است؟ چه کار دارد می کند؟ همین آقای ناصری خیلی در این حال خودش نور دارد. امام زمان علیه السلام، نفس دوست داشتنش سازنده است. اصلاً ذکرش سازنده است.

 به یاد اقا امام زمان، بصورت دورهمی دعای ندبه داشته باشید. بچه هایتان هم آرام آرام به خودتان ملحق می شوند. اصفهان ظرفیتش خوب است.

Share