خطرات استیکینگ و معایب و ریسک استیک کردن ارز دیجیتال کدامند؟

موضوع: 
خطرات استیکینگ و معایب و ریسک استیک کردن ارز دیجیتال کدامند؟
برای کسب درآمد غیرفعال از ارز دیجیتال استیکینگ می‌تواند راه مناسبی باشد اما خطرات و معایب خاص خودش را نیز دارد در این مقاله سعی می کنیم خطرات و معایب و ریسک‌های استیکینگ ارز دیجیتال را بیان کنیم.

خطرات استیکینگ و معایب و ریسک استیک کردن ارز دیجیتال کدامند؟

برای کسب درآمد غیرفعال از ارز دیجیتال استیکینگ می‌تواند راه مناسبی باشد اما خطرات و معایب خاص خودش را نیز دارد در این مقاله سعی می کنیم خطرات و معایب و ریسک‌های استیکینگ ارز دیجیتال را بیان کنیم.

خطرات استیکینگ و معایب و ریسک استیک کردن ارز دیجیتال کدامند؟

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

ابتدا بهتر است با مفهوم استیکینگ آشنا شوید. استیکینگ به عبارتی قفل کردن مقداری از ارز دیجیتال است که در مقابل این قفل کردن اجازه تایید کردن تراکنش ها به دست می‌آید. همچنین با استیکینگ می‌توان در شبکه بلاک چین بلاک‌های جدیدی را ساخت که از ساختن این بلاک‌‌ها می‌توان پاداش دریافت کرد. البته در شبکه‌های بلاک چین سودی که دریافت می‌کنید از نوع همان ارز دیجیتالی است که استیک می‌کنید.

محبوبیت استیکینگ

یکی از دلایل محبوبیت استیکینگ این است که فردی که استیک می‌کند امنیت و یکپارچگی شبکه را بالا می‌برد و به همین دلیل پاداش می‌گیرد. پاداشی که دریافت می‌کند بسیار بیشتر از خرید و فروش ارز دیجیتال است به همین دلیل افراد زیادی استیکینگ را می‌پسندند.

خطرات استیکینگ چیست؟

با تمام محبوبیت‌های استیکینگ، این روش با خطرات زیادی روبرو است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

قفل شدن دارایی ها

یکی از معایب استیکینگ دوره‌هایی است که دارایی در آن قفل می‌شود و ارز دیجیتال برای شما در دسترس نیست. این دوره از چند روز تا چند ماه متغیر است و برای هر ارز دیجیتال فرق می‌کند. توجه داشته باشید که اگر در این دوره ارز دیجیتال یک روند نزولی را طی کند شما نمی‌توانید آن را نقد کنید یا بفروشید چراکه ارز دیجیتال شما قفل شده است. این موضوع باعث می‌شود که ارزهای دیجیتال شما به خطر بیافتد. اما می‌توانید برای استیک کردن ارز‌های دیجیتالی را انتخاب کنید که قفل نشوند و اگر هم دوره قفل شدن دارد نسبت به بقیه ارزهای دیجیتالی کوتاه‌تر باشد.

دوره دریافت پاداش

دریافت پاداش در استیکینگ ممکن است کمی طولانی بشود. این در ارزهای دیجیتال مختلف فرق می‌کند. بعضی از ارزها ممکن است روزانه پرداخت کنند اما بعضی ممکن است این کار را انجام ندهد و در دوره طولانی مدتی پرداختی‌ها را انجام دهند. شاید این دوره طولانی مدت روی سود شما تاثیر نمی‌گذارد اما برنامه ریزی شما را برای سرمایه‌گذاری دوباره با آن پاداش به تعویق می‌اندازد. برای استیکینگ می‌توانید ارزهایی را استیک کنید که روزانه پاداش پرداخت کنند یا پرداخت آنها درکوتاه مدت باشد یا اگر ارزی را استیک می‌کنید که دور طولانی مدتی برای پرداخت پاداش دارد برنامه ریزی خود را برای سرمایه‌گذاری در همان دوره طولانی مدت تعیین کنید.

وضعیت بد ارز دیجیتال استیک شده

یکی از مهمترین خطراتی که برای استیکینگ وجود دارد روند نزولی آن ارز دیجیتال است. اگر ارز دیجیتالی که استیک می‌کنید روند نزولی داشته باشد حتی چنانچه از استیکینگ سود سالانه دریافت کنید باز هم ضرر می‌کنید چرا که ارزش ارز دیجیتال کم شده است. بنابراین شما نمی‌توانید هر ارز دیجیتالی را که دوست داشتید استیک کنید. باید ارز دیجیتال درستی را انتخاب کنید و تنها ملاک سود سالیانه استیکینگ را در نظر نگیرید.

شما می‌توانید در این لینک درمورد بهترین ارز دیـجیتـال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت بخوانید و تصمیم مناسبی در رابطه با انتخاب ارز دیجیتال برای استیکینگ بگیرید.

خطرات استیکینگ و معایب و ریسک استیک کردن ارز دیجیتال کدامند؟

امکان نقدینگی ارز دیجیتال

نقدینگی در استیکینگ یکی از خطراتی است که دارایی شما را تهدید می‌کند. اگر یکی از ارزهای دیجیتالی که نقدینگی محدود دارد و تقاضا برای آن پایین است استیک کنید هنگام تبدیل به ارزهای بهتر دچار مشکل خواهید شد. بنابراین قبل از استیک کردن سعی کنید ارزی را انتخاب کنید که نقدینگی بالایی داشته باشد.

هزینه های استیکینگ

برای اینکه استیکینگ انجام دهید باید امکاناتی همچون کامپیوتر و برق داشته باشید. فرایند استیک کردن هزینه بر است و زمان زیادی را از شما می‌گیرد اما برقی که در استیکینگ مصرف می‌شود بسیار کمتر از ماینینگ است. بعضی افراد تصمیم می‌گیرند که سرویس‌های دیگری برایشان این کار را انجام دهند اما این سرویس‌ها کارمزد خودشان را از پاداش استیکینگ بر می‌دارند. بنابراین چه خودتان استیک کنید چه به دست فرد دیگری بسپارید باید تمام هزینه‌های استیکینگ را در نظر بگیرید.

ارزهای دیجیتال کم ارزش برای استیکینگ

یکی از خطراتی که بعضی افراد برای استیکینگ انجام می‌دهند این است که سراغ ارزهای دیجیتالی می‌روند که آینده خوبی ندارند. هر چقدر شما از ارزی که پیشرفت و توسعه‌ای ندارد یا در حال کاهش ارزش است سود کنید باز در ضرر هستید چراکه ارزش کلی دارایی شما در جال پایین آمدن است. بنابراین باید سراغ ارزهای دیجیتالی بروید که تقاضا و عرضه بالایی دارند و همچنین برای آینده برنامه تعیین شده‌ای دارند.

ضرری به نام اسلشینگ

در فرایند استیک کردن نودها باید همیشه در دسترس باشند و اگر در زمانی که نیاز است آنلاین نباشند یا تراکنش را به اشتباه تایید کنند از طریق شبکه بلاک چین جریمه می‌شوند. این جریمه ممکن است به صورت اسلشینگ انجام شود که یعنی قسمتی از ارزهای قفل شده به عنوان جریمه برداشته می‌شود. بنابراین اگر خودتان دانش فنی این کار را ندارید بهتر است آن را به سرویس ماهری بسپارید. اکثر صرافی‌های بزرگ این کار را برای شما انجام می دهند تا شما متحمل ضرر نشوید.

خطرات استیکینگ و معایب و ریسک استیک کردن ارز دیجیتال کدامند؟

سو استفاده از دارایی ها

ارزهای دیجیتال از آنجایی که پشتوانه محکمی ندارند همواره خطر آنها را تهدید می‌کند. این خطرات می‌توانند گم شدن کلیدهای کیف پول باشد یا حمله هکرها و کلاهبرداران باشد. بنابراین سعی کنید از کلیدهای کیف پول خود مراقبت کنید و از آنها پشتیبان گیری کنید. برای استیک کردن کلیدهای خصوصی دریافت کنید که احتمال سوء استفاده از آنها بسیار کمتر است.

جمع بندی

استیک کردن به عنوان روشی که سود مطمئنی پرداخت می‌کند یک روش محبوب است. اما این روش مانند تمام روش‌های دیگر معایب خاص خودش را دارد. برای انجام استیکینگ در ازای امنیتی که برای شبکه ایجاد می‌کنید، پاداش دریافت می‌کنید. این یک معامله دو سر برد است چراکه به نفع بلاک‌چین نیز انجام می‌گیرد.

همه چیز در حرف ساده است. استیکینگ ریسک بالایی را می‌طلبد و بهتر است که آن را به یک شرکت باتجربه بسپارید. بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیـتال در ایران صرافی تبدیل است که به عنوان یک صرافی متمرکز شما را در امر استیکینگ یاری می‌دهد.

 

 

 

توجه: مطلب فوق آگهی تبلیغی می باشد و مطالب آن در سایت مقصد توسط ضیاءالصالحین رد یا تأیید نمیشود.

Share