کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 39) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۹

دانلود سی و نهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۹»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 39)

در این بخش، سی و نهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۹» را به مدت 11 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ اشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ...⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ سعه‌صدر در رهبر تشکیلات یک امر است و سعه‌صدر در فرد فرد تشکیلات امر دیگر است. باید همگان سعه‌صدر داشته باشند تا در یک کاروان عازم حق، مشکل و اختلالی رخ ندهد؛ اما رهبری تشیکلات به سعه صدری فراتر از افراد نیاز دارد.
 
◈ در یک تشیکلات همه افراد در یک مرتبه قرار ندارند. جدا از مراتب گوناگون ایمانی، برخی افراد روابط عمومی قوی دارند، برخی سرعت اقدام بالایی دارند، برخی تجارب اجرایی افزون‌تری دارند و به همین ترتیب، تمایزهای گوناگونی در تشکیلات وجود دارد که عده‌ای قوی و برخی ضعیف‌تر هستند.

⫸ رهبر تشکیلات باید بتواند ضمن رهبری افراد قوی، افراد ضعیف‌تر را نیز تدبیر کند. پـيـامـبر خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند: «هرگاه فردى از جماعت جدا شود شيطان او را مى ربايد، همچنان كه گرگ گوسفند جدا مانده از رمه را». درجای دیگر نیز فرمودند: «دست خدا بر سر جماعت است و شیطان باکسی همراه است که با جماعت ناهماهنگی کند.» با این بیان آنچه اهمیت دارد حضور افراد در یک جمع واحد است. شیطان نیز تفرق و تشتت را می‌خواهد لذا بدانیم زمزمه‌های تفرقه به بهانه‌های واهی از وساوس شیطان است.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 39) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۹

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share