کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 38) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۸

دانلود سی و هشتمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۸»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 38)

در این بخش، سی و هشتمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۸» را به مدت 11 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ أنا يا مولاي عبداللّه وزائرك، جئتك مشتاقا فكن لي شفيعا إلى اللّه، يا سيّدي، أستشفع إلى اللّه بجدّك سيّد النبيّين، وبأبيك سيّد الوصيّين، وباُمّك سيّدة نساء العالمين...⫷⫷⫷ 

⫸⫸⫸ السَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ...⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ از کربلا و حماسه اباعبدالله (علیه‌السلام) باید درس تشکیلات‌سازی آموخت. حضرت با رهبری یک کاروان از اقشار مختلف، از جون غلام و سردارانی چون حضرت قمربنی‌هاشم (علیه‌السلام) گرفته تا پیر و جوان و مرد و زن را راهبری می‌کنند و در نهایت این کاروان در مقصدی واحد به ماموریت خود در اربعین و در نهایت در ظهور به مقصد می‌رسد.
 
◈ اساسا قوام و پویایی در تشکیلات به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ یکی از این موارد، حضور افراد و اقشار مختلف در تشکیلات است. در تشکیلات از تحزب و حزب‌گرایی و از قشری عمل نمودن بپرهیزیم. اگر اقدامات یک تشکیلات منجر به حضور افراد خاصی در تشکیلات شود و مخاطبان را جهت‌دهی نماییم خطا است. این مطلب با تشکیلات و هیئتی که مخاطب خاص دارد متفاوت است.

◈ فرض کنیم یک هیئت مخاطب خاص خود را کودک و نوجوان و یا دانشجویان قرار می‌دهد و در این مسیر برنامه‌ریزی می‌کند؛ این اقدام ممدوح و احسن است اما جایی که یک هیئت همگانی و عمومی، تنها برای یک جمع خاص و قشری محدود تولید محتوا کند یا برخی افراد را طرد کند، اشتباه است.

⫸  تخصص‌گرایی را با حزب‌گرایی نباید خلط نمود. اساسا نگاه جمعی و کلان داشتن دستگیر تشکیلات است. باید تشیکلات ایمانی‌ ما به تمام فعالیت‌های تشکیلاتی خود به چشم یک اقدام جامع و جهانی نگاه کند.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 38) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۸

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share