کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 35) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۵

دانلود سی و پنجمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۵»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 35)

در این بخش، سی و پنجمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۵» را به مدت 10 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ وجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا...⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ اگر جماعتی با یک شعار واحد در کنار یکدیگر جمع شوند و دیده شوند، یقیناً گسترده خواهند شد؛ این مطلب یک قاعده تشکیلاتی را می‌رساند. این یعنی کلمه توحید و وحدت کلمه در تشکیلات اصل اساسی است. یعنی باور به توحید همراه با یکپارچگی در تشکیلات باید وجود داشته باشد.
 
◈ همچنین از این مطلب چنین استنباط می‌شود که گناه جمعی، توبه جمعی می‌خواهد. صحنه کربلا ، عرصه وقوع یک گناه جمعی بود؛ گناه نادیده گرفتن امام زمان. باید دانست گناه نادیده‌گرفتن ندای هل من ناصر امام زمان مراتب دارد. مرتبه اشد آن نعوذ بالله قتال با امام است. مراتب پایین‌تر آن است که ندای امام را با فعل خود به حاشیه توجه‌ها برسانیم.

◈ اگر در تشکیلات هدفی در طول زمینه‌سازی ظهور نداشته باشیم گویی ندای امام را نه تنها لبیک نگفته بلکه دیگران را از توجه به ایشان غافل ساختیم.

⫸ بکوشیم برنامه‌ها و اهداف تشکیلاتی ما در راستای نصرت امام و ولایت باشد. دوران غیبت سراسر ندای هل من ناصر امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) است. هر آینه عدم اقدام در این مسیر، عدم لبیک به ندای امام است. در کربلا گناه جمعی منجر به پشمانی بشریت در قرن‌های متمادی شد و توبه بشریت نیز امری ساده نیست. باید از اکنون برای فهم ندای امام در جامعه و تشکیلات ایمانی خود زمینه‌سازی کنیم.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 35) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۵

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share