کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 6) / ابراهیم علیه السلام در مسیر امت سازی

دانلود ششمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «ابراهیم علیه السلام در مسیر امت سازی»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 6) / ابراهیم علیه السلام در مسیر امت سازی

در این بخش، ششمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «ابراهیم علیه السلام در مسیر امت سازی» را به مدت 9 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ حضرت ابراهیم علیه‌السلام در مسیر امتحان الهی در چند مرحله مامور به هجرت می‌شود و حرکت کاروانی را در مسیر شکل‌گیری تمدن توحیدی آغاز می‌کند. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ اگر اجتماع مومنین در تشکیلات_ایمانی دایر مدار ولایت و محبت امام شکل گرفت، این جمع شدن‌ها هم حکم احیای امر ولایت ایشان و حکم مجالس اهل بیت علیهم‌السلام را پیدا می‌کند و همان ثواب و آثار به حسب مراتب شدت و ضعف توجه ما به تشکیلات ایمانی و روابط_ولایی مومنین در تشکیلات هم جاری می‌شود. البته گاهی این عدم توجه و عدم باورهای ما می‌تواند ما را از چنین آثار و برکاتی در روابط مومنین در تشکیلات ایمانی محروم نماید.

◈ این الگو در تشکیلات_اسلامی در جامعه دینی عصر غیبت نیز قابل تسری است. اگر افق حکومت جمهوری اسلامی را به تعبیر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی تمدن سازی نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور خورشید عظمای ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در عصر ظهور بدانیم، هر اقدام فردی و جمعی به خصوص در نهادها و تشکیلات انقلابی حرکت به سوی ظهور و زمینه‌سازی برای زیارت و ملاقات امام است.
 
پس هر قدمی که در راه پیشبرد این اهداف در تشکیلات برداشته شود گامی است به سوی زیارت و ملاقات امام و همان ثوابی که در روایات برای هر قدم حرکت به سوی امام وارد شده برای این تلاش‌ها نیز می‌تواند باشد. به شرط اینکه نیت ما در تشکیلات حرکت به سوی زمینه سازی ظهور باشد.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 6) / ابراهیم علیه السلام در مسیر امت سازی

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share