بیانیهٔ هیئت مدیره جنبش اتحاد مسلمانان باکو در پی شکنجه و قتل زندانیان

موضوع: 
تعداد کلمات 620 / زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
بیانیهٔ هیئت مدیره جنبش اتحاد مسلمانان باکو در پی شکنجه و قتل زندانیان
جنبش اتحاد مسلمانان باکو با افشاگری قتل‌ها و شکنجه‌های رژیم صهیونیستی الهام علی‌اف عليه دین‌داران و زندانیان در بند دیکتاتور باکو و در حمایت از حاج طالع باقرزاده نوشت:«حتی يزيد هم به امام سجاد علیه‌السلام اجازه دعا و مناجات می‌داد ولی در این دوره...

بیانیهٔ هیئت مدیره جنبش اتحاد مسلمانان باکو در پی شکنجه و قتل زندانیان

هیئت مدیره جنبش اتحاد مسلمانان باکو در پی شکنجه و قتل زندانیان توسط رژیم صهیونیستی الهام علی‌اف و در حمایت از حاج طالع باقرزاده بیانیه ای صادر کرد :« در زمان یزید به امام سجّاد (علیه‌السلام) اجازه دعا خواندن داده می‌شد؛ اما این رژیم (علی‌اف) به این هم اجازه نمی‌دهد!!! »

بیانیهٔ هیئت مدیره جنبش اتحاد مسلمانان باکو در پی شکنجه و قتل زندانیان

 علی‌رغم تلاش ما برای اطلاع‌رسانی به مردم، وضعیت چندان تغییری نکرده که هیچ بلکه بحرانی‌تر نیز شده است که باعث شد ما مجدداً بیانیه‌ای صادر کنیم:
در فضای بی‌قانونی کشور (آذربایجان)، موارد منفی مربوط به خودسری‌های رسمی افزایش غیرقابل تصوری داشته است. مقامات رسوای کشور با بی‌اعتنایی محض پشت شکایات شهروندان ایستاده‌اند و به نقض و زیرپا گذاشتن قوانین ادامه می‌دهند. 
به همین دلیل هر روز صدای اعتراضات حوزه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش است. بخش غم‌انگیز وضعیت کنونی این است که چنین بی‌عدالتی و ظلمی در حق مردم بی‌گناهی  اعمال می‌شود که قبلاً برای دفاع از مرزهای کشور می‌جنگیدند و اکنون در پشت دیوارهای زندان به‌سر می‌برند!
علاوه بر تحمل و تجربه تلخ دشواری‌های موجود در زندگی آزادانه، واقعیت‌های شکنجه توسط رئیس زندان که جان زندانیان را تهدید می‌کند، محیط غیرقابل تحمل زندان را تبدیل به مکانی غیرقابل حیات کرده است. چندی پیش ما را بر آن داشته بود تا خودسری‌های صورت‌گرفته در ندامتگاه شمارهٔ 12 را به اطلاع شما رساندیم. البته وضعیت هیچ ندامتگاهی امیدوار کننده نیست. اما در مرکز شماره 12 سختگیری‌ها کمی شدت گرفته و «رژیم» ایجاد شده زندگی زندانیان را به جهنم تبدیل کرده است.
با آغاز فعالیت‌های غیرقانونی در داخل زندان، از جمله؛ غذای غیرقابل قبول، شرایط نامناسب، قیمت‌های سرسام‌آور و موارد دیگر، تلاش مهمان علی‌اف رئیس این مؤسسه برای ایجاد تنش در داخل زندان با بکارگیری برخی زندانیان اراذل و اوباش، این مؤسسه را به یک شکنجه‌گاه نظامی رژیم علی‌اف تبدیل کرده است!
به‌ویژه تلاش برای کشاندن حاج طالع باقرزاده به درگیری و ضرب و شتم و شکنجه زندانیانی که با او رابطه خوبی داشتند از جمله جنایات مهمان علی‌اف و معاونش بابک اسکندروف است.  چند روز پیش، م.علی‌اف سیاوش اسدوف را در اتاقش به‌طرز فجیعی مورد ضرب و شتم قرار داده و به قتل رساند. روز بعد، معاون او بابک اسکندروف نیز به همان اندازه وحشیگری در سلول ادامه داده و اس.اسدوف را به‌طرز غیرقابل تصوری شکنجه کرد. دلیل این رفتار و وحشیگری آن‌ها دفاع طالع باقرزاده از اس.اسدوف بود. مدیریت همه آنها را بدون «بخشش» برای سیاوش به شدت تنبیه کرد. زندانی ابراهیم‌اف اسماعیل نیز به‌دلیل رابطه با طالع باقرزاده مورد شکنجه قرار گرفت و به 2 ماه حبس انفرادی محکوم شد. یکی دیگر از زندانیان به نام الوین محمدوف نیز  به‌طرز وحشیانه‌ای با قورت دادن قاشق شکنجه شده و سپس به انفرادی افتاد.  این همه شکنجه تا کی باید ادامه داشته باشد تا سران رژیم جلوی آن را بگیرند؟!
حجت‌الاسلام حاج طالع باقرزاده که به دعا و عبادت یومیه مشغول است، هر روز در دعا خواندن، دغدغه‌های مختلفی را تجربه می‌کند. حتی از دعای عادی نیز منع شده بود. رؤسای مؤسساتی مانند مهمان علی‌اف که مطمئن هستند در محیط بی‌قانونی مجازات نمی‌شوند، به اعمال خود ادامه می‌دهند؛ حتی یزید نیز امام سجاد علیه‌السلام را از دعا خواندن منع نکرده بود، اما این رژیم پا را از یزید فراتر گذاشته و اجازه دعا خواندن را هم نمی‌دهند!! تا این حد سکوت مسئولان و حمایت از مدیریت ندامتگاه ما را بر آن داشت تا بار دیگر به این موضوع بپردازیم.
ما از همه سازمان‌های بین‌المللی، مدافعان حقوق‌بشر، از جمله نمایندگان حزب و جامعۀ مدنی درخواست می‌کنیم و از آن‌ها می خواهیم که صدای خود را در برابر خودسری‌های موجود بلند کنند.
درخواست تجدیدنظر رسمی تهیه و خطاب به واحد خدمات ندامتگاهی وزارت دادگستری، کمیسر حقوق‌بشر جمهوری آذربایجان و سازمان‌های بین‌المللی ارسال خواهد شد.
تأخیر در حل مسائلی که منجر به یک بحران عمیق شود، علاوه بر تأثیر بر روابط مدنی و دولت‌ها، همچنان به اعتبار بین‌المللی آذربایجان آسیب خواهد زد.

هیئت مدیره جنبش اتحاد مسلمانان باکو

بیانیهٔ هیئت مدیره جنبش اتحاد مسلمانان باکو در پی شکنجه و قتل زندانیان

Share