اذعان ناآگاهانه رسانۀ غیررسمی رژیم علی اف

تعداد کلمات 966 / زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
اذعان ناآگاهانه رسانۀ غیررسمی رژیم علی‌اف
اذعان ناآگاهانه رسانۀ غیررسمی رژیم علی‌اف به دروغین بودن اتهامات وارد شده به ایران‌دوستان دستگیرشده در جمهوری آذربایجان

اذعان ناآگاهانه رسانۀ غیررسمی رژیم علی اف

در این بخش از ضیاءالصالحین، اذعان ناآگاهانه رسانۀ غیررسمی رژیم علی اف به دروغین بودن اتهامات وارد شده به ایران‌دوستان دستگیرشده در جمهوری آذربایجان را می خوانید.

اذعان ناآگاهانه رسانۀ غیررسمی رژیم علی اف

دستگیری گستردۀ شهروندان جمهوری آذربایجان به‌خاطر ایران‌دوست بودن، حاکمیت باکو را بی‌آبرو کرده است، به‌نحوی‌که حتی ینی مساوات، رسانۀ غیررسمی ریاست‌جمهوری آذربایجان در مقاله‌ای به‌طور ناخواسته به دروغین بودن اتهام "شبکه جاسوسی" به ایران دوستان دستگیر شده در جمهوری آذربایجان اعتراف کرد!

ینی مساوات در این مقاله نوشت: «در میان جامعه دربارۀ دستگیری‌های گسترده طی دو ماه اخیر، دو دیدگاه وجود دارد. اکثریت از حبس‌شدن این افراد با اتهام جاسوسی برای ایران راضی است! و حتی خواهان سرکوب کامل این "شبکه جاسوسی" است! افراد زیادی هم که البته نمی‌توان آنها را حتی به‌عنوان اقلیت قبول کرد، قانونی‌بودن این دستگیری‌ها را مورد تردید قرار می‌دهند و ادعا می‌کنند که بی‌عدالتی روی داده است! این گروه منتقد را نیز به دو گروه می‌توان تقسیم کرد:

یک: کسانی که از منظر برتری حقوق موضع می‌گیرند.

دو: کسانی که این شبهه را عمداً و به‌عنوان طرف‌دارای منافع مطرح می‌کنند و از دستگیرشدگان حمایت می‌کنند.»

✔ ینی مساوات در تقسیم‌بندی دلخواه و مغرضانه خود افزوده است: «در اصل دستگیرشدگان را نیز می‌توان به سه قسمت تقسیم کرد:

یک: کسانی که مشغول جاسوسی کلاسیک هستند!

دو: کسانی که در گروه‌های تمایل جمع می‌شوند و خرابکاران بالقوه‌ای هستند که منتظر رسیدن دستور از ایران هستند!

سه: کسانی که به خریدوفروش مواد مخدر ارسالی از ایران مشغول‌اند!!»

✔ رسانه غیررسمی ریاست‌جمهوری آذربایجان در ادامه این اهانت‌های خود به شهروندان دستگیر شده جمهوری آذربایجان که از صادق‌ترین و اصیل‌ترین شهروندان این کشور هستند، افزوده است:

«اگر علیه گروه نخست به‌اندازه کافی سند و مدرک وجود نداشت، این کار (دستگیری آنها) انجام نمی‌شد! گروه دوم به علت اینکه در شبکه‌های اجتماعی و جامعه در فعالیت هستند، هویتشان و گروه‌ها و محافلشان از خیلی قبل مشخص بود. گروه سوم می‌تواند خارج از این روند کلی دیده شود، اما نمی‌توان اعضای آن را دستکم گرفت و آنها را خارج از جنگ جاسوسی و مطبوعاتی که میان ما و ایران جریان دارد، فرض کرد!!»

✔ رسانه غیررسمی ریاست‌جمهوری آذربایجان در ادامه تحلیل و تقسیم‌بندی توهمی خود از ایران‌دوستانی که با اتهام واهی مواد مخدر دستگیر شده‌اند، این اتهام واهی را متوجه دولت ایران نیز کرده و افزوده است:

«چطور می‌شود کشوری (ایران) که شدیدترین مجازات‌ها را برای خریدوفروش کنندگان مواد مخدر اعمال می‌کند، با کسانی که این همه مواد مخدر به کشور همسایه (جمهوری آذربایجان) منتقل می‌کنند، کاری ندارد؟!! چنین چیزی اصلاً امکان‌پذیر نیست.»

✔ ینی مساوات در جملاتی که خود رژیم باکو را رسوا می‌کند، افزوده است: «اکنون آن تاجران مواد مخدر که برای ایران پول کسب می‌کردند و جوانان کشور ما را تباه می‌کردند، دسته‌دسته دستگیر می‌شوند! هیچ‌کس وجود ندارد که از اینها دفاع کند!... خریدوفروش کنندگان مواد مخدر آن قدر زیادند که نمی‌توان آنها را رها کرد و به روی فرد بی‌گناهی شرّ انداخت!! (برای فرد بی‌گناهی پاپوش دوخت).»

ینی مساوات توضیح نمی‌دهد که اگر خریدوفروش کنندگان مواد مخدر در جمهوری آذربایجان که به خیال باطل این روزنامه به امر ایران این کار را می‌کنند، تا این حد زیاد بوده‌اند، چرا حاکمیت علی‌اف تا قبل از بحران در روابط با ایران برای دستگیری گستردۀ آنها اقدامی نمی‌کرد؟!!

✔ رسانۀ غیررسمی ریاست‌جمهوری آذربایجان مجدداً به نارضایتی عمومی مردم این کشور به‌خاطر دستگیری‌های بی‌حساب و بی‌منطق شمار زیادی از شهروندان این کشور به‌خاطر ایران‌دوستی، ناخودآگاه اذعان کرده، افزوده است: «کسانی که به‌طور آشکار و پنهان و جدی و ملایم از دستگیرشدگان با اتهام جاسوسی حمایت می‌کنند نیز کم نیستند. مسئله‌ای روشن است:

شبکۀ مرتبط با ایران با پیوندهای مختلف، خیلی بزرگ بود و بخشی از خیل هواداران هنوز در آزادی به‌سر می‌برند. اکنون آنها گرچه به‌طور انفعالی هم باشد، از هم‌مسلکانشان حمایت می‌کنند! اگر یک وجه این حمایت، ابراز تردید دربارۀ سوءقصد تروریستی به فاضل غضنفراوغلو، نمایندۀ مجلس بود، اکنون نیز وجه دیگری از این حمایت شروع شده است. این نیز تحریک تمامی مؤمنان در این کشور با این جمله است که: "با این روند، تمامی نمازخوانان و روزه گیران در این کشور را دستگیر خواهند کرد! " کسانی هم وجود دارند که این ادعای واهی را ناآگاهانه منتشر می‌کنند.»

✔ رسانه غیررسمی ریاست‌جمهوری آذربایجان در وعده‌ای میان‌تهی و دروغین به دین‌داران برای ساکت کردن آنها نوشته است: «در این کشور صدها هزار نفر اهل عبادت وجود دارند که با ایران هیچ رابطه‌ای ندارند، اما زندگی مؤمنانۀ خود را دارند که هیچ‌کس نمی‌تواند به آنها بگوید "بالای سرت قرآن وجود دارد!

اما اشخاصی که با سازمان‌های ویژۀ ایران تبادل اطلاعات می‌کنند و آموزش و پول دریافت می‌کنند و به حرف تهران و قم عمل می‌کنند و خواهان برقراری رژیم شریعت در کشور هستند و در یک‌کلام به سیاست دشمنی با آذربایجان کمک می‌کنند، به سازمان‌های انتظامی و امنیتی دعوت خواهند شد! پس، در این زمان آتش قانون تر و خشک را با هم خواهد سوزاند؟ این یکی از مسائل اساسی است. سازمان‌های انتظامی و امنیتی باید تلاش کنند که دقت و عدالت داشته باشند و با کسانی را که به‌عنوان فرد مظنون دستگیر می‌شوند، بی‌عدالتی نکنند! در غیر این صورت، برخی‌ها به بی‌عدالتی‌ها و جنایاتی که در پرونده "ترتر" (دستگیری گسترده نظامیان و شکنجۀ آنها به اتهام جاسوسی برای ارمنستان که در سال ۲۰۱۷ روی داد)، اشاره می‌کنند. اما، این دو پرونده مشابه نیستند. امیدوار باشیم که بازجویان از اشتباهاتی که در پرونده ترتر مرتکب شده‌اند، درس عبرت گرفته باشند و این دفعه دچار اشتباهی نشوند!»

✔ گفتنی است در شبکه‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان، دستگیری گسترده دین‌داران ایران‌دوست جمهوری آذربایجان با اتهامات واهی و شکنجه آنها را به برخوردهای جنایت‌کارانه با نظامیان دستگیر شده در پروندۀ ترتر تشبیه کرده‌اند. (در پرونده ترتر، مقامات نظامی جمهوری آذربایجان چنان شکنجه‌های وحشیانه و شرم‌آور و ضدانسانی را به نظامیان محبوس داده‌اند که در دنیا بی‌نظیر یا کم‌نظیر است! و نام رژیم بی‌رحم حاکم بر جمهوری آذربایجان را از این نظر در ردیف وحشی‌ترین مافیاها ثبت کرده است.)

اذعان ناآگاهانه رسانۀ غیررسمی رژیم علی اف

Share