دانلود آلبوم غروب مسعود شعاری + متن

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل تکنوازی سه تار - 19.31 مگابایت
فایل قطعه به‌یاد طلوع31.05 مگابایت
فایل تکنوازی سه تار - 28.74 مگابایت
فایل قطعه بی کلام ديدار18.43 مگابایت
فایل تکنوازی سه تار - 311.58 مگابایت
فایل قطعه غروب38.66 مگابایت
فایل قطعه نقش خیال32.12 مگابایت
فایل قطعه چرخ گردون36.18 مگابایت
فایل تکنوازی سه تار - 45.38 مگابایت
فایل تصنیف کوچ عاشقان36.56 مگابایت
آلبوم "غروب" با همنوازی سه تارها خلق گردیده و علاوه بر سه تار رایج و معمول از چند سه تار ابداعی دیگر نیز استفاده شده است.

دانلود آلبوم غروب مسعود شعاری

آلبوم غروب هم‌نوازی سه‌تار است که علاوه بر سه‌تار رایج و معمول از چند سه‌تار ابداعی دیگر نیز استفاده شده است. از جمله سه‌تار زیر با گسترهٔ صوتی بالاتر از سه‌تار رایج. سه‌تار بم با محدودهٔ صوتی پایین‌تر و سیم‌های متفاوت با سه‌تار معمول و نوع چهارم سه‌تاری با نام دلربا که شش سیم داشته و کمی بزرگ‌تر از سه‌تار عادی است. قطعات این آلبوم توسط مسعود شعاری و برخی از شاگردان پرتلاش و پرتوانش در گروهی به نام سه‌تار نوازان همساز و در دو بخش با کلام و بی‌کلام اجرا شده است که طبق معمول، نگرش خلاقانه آهنگ‌ساز در آن موج می‌زند. در ادامه از سانگ سرا می‌توانید این آلبوم را با بهترین کیفیت ممکن به‌صورت اختصاصی دریافت نمایید.

شعر خوانی: فرحناز صاحب قلم آهنگساز و سرپرست گروه: مسعود شعاری  میکس و مسترینگ: امید نیک‌بین  تاریخ ضبط: ۱۳۸۸ • تاریخ نشر: ۱۳۸۹

♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬

درباره آلبوم غروب:

از روایات شفاهی تاریخ موسیقی ایران چنین بر می‌آید که از دیرباز سه‌تار ساز خلوت اهل موسیقی بوده است و به صورتی خصوصی و فردی حکایت حال دل می‌کرده است شاید بتوان گفت این ساز به دلیل حجم کم صدایش در میان استادان به‌عنوان ساز دوم مطرح بوده و کمتر به‌عنوان ساز اصلی و تخصصی نواخته یا موردتوجه قرار می‌گرفته است و چنین بوده که می‌گفته‌اند سه‌تار" سازی است برای دو نفر زیاد و برای سه نفر کم اما با تولید وسایل و امکانات صوتی در دهه‌های اخیر که بهبود ضبط و پخش صدا را میسر ساخت و تلاش و جدیت برخی از اساتید استفاده از این ساز رونقی دوباره یافت و به ساز اصلی بسیاری از اهالی موسیقی تبدیل گشت و آثار زیبایی نیز با آن خلق گردید و به طور خلاصه امروزه چه در روش آموزش و چه در وجوه نوازندگی هویتی مستقل و مجزا یافته است. 

شایان‌ذکر است این نگرش و استفادهٔ جدید از سه‌تار بیشتر مختص تک‌نوازی‌ها بوده و در گروه نوازی‌ها - به جز چند اثر و تجربهٔ محدود - کمتر مورداستفاده قرار گرفته است. اما در این اثر که با هم‌نوازی سه‌تارها خلق گردیده علاوه بر سه‌تار رایج و معمول از چند سه‌تار ابداعی دیگر نیز استفاده شده است از جمله سه‌تار زیر با گسترهٔ صوتی بالاتر از سه‌تار رایج سه‌تار بم با محدودهٔ صوتی پایین‌تر و سیم‌های متفاوت با سه‌تار معمول و نوع چهارم سه‌تاری با نام دلربا که شش سیم داشته و کمی بزرگ‌تر از سه‌تار عادی است. (که پیش‌تر در آلبوم "در سایه باد" قطعه‌ای تصویری از تک‌نوازی دلربا منتشر شده است.)

قطعات آلبوم حاضر با همکاری شاگردان پرتلاشم در گروه سه‌تار نوازان همساز و در دو بخش بی‌کلام و باکلام اجرا شده است.

 اشعار قطعات باکلام از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، است شاعر و عارفی که شعرش موسیقی مجسم است نه به زمان تعلق دارد و نه به مکان و راز جاودانگی‌اش در همین است که هنوز پس از قرن‌ها مترنم و جاری است و حاوی نکته‌ها و رازهای فراوان سخن از عشق می‌گوید و وارستگی و گسستن بندهای این‌جهانی و در یک‌کلام سخن از آزادگی 

مؤسسهٔ فرهنگی - هنری آوای باربد

مسعود شعاری

♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬

نوازندگان:

وصال عرب زاده: سه تار | سیامک صالحی: تمبک |  رضا صانعی فر: سه تار  | ليدا عباسی: سه تار  | نوشین طغیان: سه تار  | سیاوش کرمی: سه تار  | حمیدرضا صنیعی پور: سه تار بم |  مازیار کلانتریان: سه تار زیر  | فرزام اعتمادی: سه تار بم  | سينا شعاری: عود  | مسعود شعاری: سه تار /سه تار زیر، دلربا

♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬

نوازندگان مهمان:

هومن توتونچیان: کوزه  | فرزاد خورشید سوار: دف

♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬

همخوانان:

فرحناز صاحب قلم و حسین بهاربین

♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬♬

تصنیف کوچ عاشقان از مجموعه غروب (شعر: مولوی)

دزدیده چون جان می روی اندر میان جان من
سرو خرامان منی ای رونق بستان من

چون می روی بی‌من مرو ای جان جان بی‌تن مرو
وز چشم من بیرون مشو ای شعله تابان من

وز لطف تو چو جان شدم وز خویشتن پنهان شدم
ای هست تو پنهان شده در هستی پنهان من

بی‌پا و سر کردی مرا بی‌خواب و خور کردی مرا
سرمست و خندان اندرآ ای یوسف کنعان من

♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪

ای عاشقان ای عاشقان هنگام کوچ است از جهان
در گوش جانم می رسد طبل رحیل از آسمان

این بانگ‌ها از پیش و پس بانگ رحیل است و جرس
هر لحظه‌ای نفس و نفس سر می کشد در لامکان

هفت آسمان را بردرم وز هفت دریا بگذرم
چون دلبرانه بنگری در جان سرگردان من

وز چشم من بیرون مشو ای شعله تابان من

♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪

تو گِل بدی و دل شدی جاهل بدی عاقل شدی
آن کو کشیدت این چنین آن سو کشاند کَش کشان
 

اندر کشاکش‌های او نوش است ناخوش‌های او
آب است آتش‌های او بر وی مکن رو را گران

ای عاشقان ای عاشقان هنگام کوچ است از جهان
در گوش جانم می رسد طبل رحیل از آسمان

این بانگ‌ها از پیش و پس بانگ رحیل است و جرس
هر لحظه‌ای نفس و نفس سر می کشد در لامکان

 

بیوگرافی مسعود شعاری :

مسعود شعاری در سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شد.موسیقی را از کودکی و با فراگیری سنتور نزد «منیژه علی‌پور» آغاز کرد.سپس نزد «داریوش طلایی» به فراگیری سه‌تار پرداخت و از سال ۱۳۶۱ آموزش ردیف موسیقی ایران و فراگیری تار را نزد «محمدرضا لطفی» آغاز نمود. او با مکاتب مختلف سه‌تارنوازی قدما مانند «ابوالحسن صبا»،«سعید هرمزی»،«یوسف فروتن» و «احمد عبادی» آشنا است و نزد اساتید بزرگی چون «محمدرضا لطفی»،«حسین علیزاده»،«داریوش طلایی» و دیگران به هنرآموزی پرداخته‌است.او علاوه بر آنکه شیوه قدما را می‌داند در موسیقی امروز دست به نوآوری زده و تجربیات خوبی در زمینه موسیقی تلفیقی به دست آورده‌است و از بزرگ‌ترین تک‌نوازان و بداهه‌نوازان ساز سه‌تار به شمار می‌رود.

 

منبع: به نقل از "تاپ پرشین موزیک"

پدیدآورنده: 
Share