ریشۀ دشمنی فرانسه با علی و آل علی علیهم‌السلام

به مناسبت اهانت نشریۀ شارلی ابدو به مرجعیت شیعه؛
ریشۀ دشمنی فرانسه با علی و آل علی علیهم‌السلام
تاریخ همواره تکرار می‌شود و شگفتا که چه بسیار است عبرت‌ها و چه کم است عبرت گیرندگان!!!

ریشۀ دشمنی فرانسه با علی و آل علی علیهم‌السلام

این نوشتار به مناسبت اهانت نشریۀ شارلی ابدو فرانسه به ساحت مرجعیت جهان اسلام با عنوان «ریشۀ دشمنی فرانسه با علی و آل علی علیهم‌السلام» تقدیم حضورتان میگردد...

 

❖ اشاره :

تاریخ همواره تکرار می‌شود و شگفتا که چه بسیار است عبرت‌ها و چه کم است عبرت گیرندگان!!! [1]

نزاع حق و باطل از ازل بوده و تا ابد هم خواهد بود، بنابراین هر زمان و زمانه‌ای امامی دارد و منسوب به امامی و هر دوره‌ای در تقابل آن اموی‌ها و یزیدیانی دارد، ازاین‌رو باید دید که جبهۀ ما و جبهۀ دشمنان ما در تاریخ چگونه توصیف شده است؛

اقدامات اسلام‌ستیزانۀ فرانسوی‌ها در طول سالیان متمادی به‌کرّات مشاهده شده و امروزه به‌خاطر جایگاه رفیعی که انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب به‌عنوان پرچمدار جهان اسلام در دنیا برای خود پیدا کرده، یهودیان را به‌شدّت عصبانی کرده و برای همین استیصال خود در مقابل این نور جهان‌گیر هیچ اقدامی جز اهانت و اظهار درماندگی ندارند.

امام علی علیه‌السلام در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه خطاب به فرزندش امام حسن علیه‌السلام می‌فرمایند: «... أَيْ بُنَيَّ، إِنِّي وَ إِنْ لَمْ أَكُنْ عُمِّرْتُ عُمُرَ مَنْ كَانَ قَبْلِي فَقَدْ نَظَرْتُ فِي أَعْمَالِهِمْ وَ فَكَّرْتُ فِي أَخْبَارِهِمْ وَ سِرْتُ فِي آثَارِهِمْ حَتَّى عُدْتُ كَأَحَدِهِمْ ...»؛ فرزندم، اگرچه من به‌اندازۀ پیشینیان عمر نکرده‌ام، ولی در کارهایشان نگریسته‌ام و در سرگذشتشان اندیشیده‌ام و در آثارشان سیر کرده‌ام، تا آنجا که گویی خود یکی از آنان شده‌ام. [2]

در جریان تاریخ و با حضور در تاریخ به مسائل امروز نگاه می‌کنیم و سابقۀ دشمنی با علی و آل علی (علیهم‌السلام) را در تاریخ جستجو می‌کنیم و می‌بینیم که این مسئله بارهاوبارها در بیان دیگر و در اشکال دیگری خود را نشان داده است، و اکنون اگر نشریۀ کذایی «شارلی اِبدو» فرانسه را بررسی کنیم درخواهیم یافت که این هتاک دست‌آموز یهود اولین‌بار نیست که به مقدسات توهین می‌کند و قطعاً آخرین بار نیز نخواهد بود.

 

❖ تاریخچۀ توهین به مقدسات در نشریات فرانسه:

جالب است بدانید که نشریۀ «شارلی اِبدو» جانشین مجلهٔ «هاراکیری» شده است که به‌خاطر توهین به ارزش‌های ملی فرانسه تعطیل شد، حالا چگونه است که فرانسوی‌ها اهانت و جسارت به مقدسات دیگران را «آزادی بیان» می‌نامند؟!

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اساساً این نشریه دارای خط‌مشی الحادی و ضددینی است و در سال‌های اخیر نیز در اقداماتی مشابه به ساحت مقدس پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز جسارت کرده بود که کاریکاتوریست آن از جمله افرادی بود که در حادثۀ پاریس[3] کشته شد.

ریشۀ دشمنی فرانسه با علی و آل علی علیهم‌السلام , کاریکاتوریست و خبرنگاران شارلی ابدو

از سمت راست: تایناوس، شاربونیه، جین کابوت و جورج وولینسکی چهار کاریکاتوریست و خبرنگار شارلی ابدو که به قتل رسیدند.

به نظر می‌رسد که این نشریه نزدیک به جناح راست افراطی فرانسه خود را ملزم به توهین به مقدسات و مخالفت با مذاهب و اعتقادات کرده و از ابتدا فریاد بی‌دینی و لائیسیته سر داده است. آنها با انتشار تصاویری مستهجن از حضرت مسیح (علیه‌السلام)، حضرت مریم (سلام‌الله‌علیها)، پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه و آله)، طرح‌های موهن نسبت به مسلمانان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی دنیا بارها ثابت کرده که به هیچ دین و مذهبی قائل نیستند.

 

❖ چند کاریکاتور موهن از شارلی ابدو :

به‌عنوان نمونه چند کاریکاتور موهن از این نشریه تقدیم حضورتان می‌گردد تا بیشتر با سبک اهانت‌های این نشریه آشنا شوید. هدف تبیین است و پیشاپیش به دلیل نمایش این کاریکاتورها عذرخواهی می‌کنیم.

کاریکاتور موهن شارلی ابدو

کاریکاتوری موهن که یک عضو داعش در حال بریدن سر پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله) است

کاریکاتور اهانت‌آمیزبه حضرت مریم (سلام‌الله‌علیها) و حضرت عیسی (علیه‌السلام)

کاریکاتوری بسیار زننده و اهانت‌آمیز نسبت به حضرت مریم (سلام‌الله‌علیها) و حضرت عیسی (علیه‌السلام)

کاریکاتوری در توهین به مسلمانان

کاریکاتوری در توهین به مسلمانان

کاریکاتوری از پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان

کاریکاتوری از پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان

 

این نشریه به‌نوعی در شعاری که در بالای صفحۀ اول هر شماره نوشته به بی‌قیدی خود در قبال تولید محتوای اهانت‌آمیز نسبت به ادیان و پیروان آنها اشاره کرده است.

Journal Irresponsable) با مفهومی نزدیک به «مجلۀ بی‌مسئولیت» , هفته‌نامه شارلی ابدو

(Journal Irresponsable) با مفهومی نزدیک به «مجلۀ بی‌مسئولیت»
یعنی اینکه هفته‌نامه شارلی در هر شماره تأکید می‌کند که مسئولیت مطالب و تصاویر منتشرشده را برعهده نخواهد گرفت.

 

❖ ریشه‌یابی اهانت به مقدسات:

آمارها نشان می‌دهد که تمدن نکبت غرب و علی‌الخصوص کشورهایی چون فرانسه در زنازادگی و حرام‌زادگی دارای رکوردی عجیب هستند. [4] این آمارها نشان می‌دهند که کشور فرانسه با رقمی بالغ بر ۶۰ درصد فرزندان نامشروع در رتبۀ نخست اروپا قرار دارد؛ لذا هتاکی‌ها و اهانت‌های رسانه‌ها و نشریات این کشور به مقدسات و مرجعیت و مقام ولایت چیز عجیبی نیست و اینها خیلی زمان‌های پیش در روایات اسلامی ما تبیین شده‌اند:

حافظ طبری در کتاب «الولایة» با استناد به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) این روایت را نقل کرده است:

«لاَ يُحِبُّنِي ثَلاَثَةٌ: وَلَدُ زِنًا، وَ مُنَافِقٌ، وَ رَجُلٌ حَمَلَتْ بِهِ أُمُّهُ فِي بَعْضِ حَيْضِهَا»؛ مرا سه نفر دوست ندارند: زنازاده و منافق و کسی که مادرش در حال حیض به او حامله شده باشد. [5]

باتوجه‌به روایت فوق شما خودتان قضاوت کنید که هتاکان فرانسوی جزو کدام دسته از دشمنان محسوب می‌شوند؟!

ریشۀ دشمنی فرانسه با علی و آل علی علیهم‌السلام

آمار کودکان نامشروع در دنیا , فرانسه

و این آمار بسیار تکان‌دهنده است که در یک کشور بیش از نیمی از جمعیت آن زنازاده باشند و از این به بعد وقتی می‌بینید که فرانسه با دشمنان دین و نظام و انقلاب اسلامی همدستی می‌کند، به یاد بیاورید که بروز این قبیل اعمال و رفتارها از نطفه‌های ناپاک و فرزندان نامشروع تمدن نکبت دور از انتظار نیست ...

اما آنچه بر ما مسلّم است، دشمنان دین و فرزندان شیطان از نفوذ و گسترش اسلام هراس دارند که با اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در صدد مبارزه با انوار حق و آیات الهی هستند و برای همین روزی به قرآن و روز دیگر به پیامبر و هرازگاهی بر ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان اهانت و جسارت می‌ورزند؛ ولی به آنها یادآوری می‌کنیم که:

«يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»؛ آنها می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند درحالی‌که خدا کامل‌کننده نور خود است، گرچه کافران خوش نداشته باشند. [6]

و امروز این انقلاب اسلامی همان ادامۀ انقلاب و نهضت نبوی است و به حول و قوۀ الهی مرزها را در خواهد نوردید و بر قلب‌ها حکومت خواهد کرد تا اینکه خورشید عالم‌تاب اسلام از غرب طلوع کند؛ بنابراین دود هر آتشی که به پا کنید ابتدا در چشم خودتان خواهد رفت و ما به شما و همفکرانتان که مخالف حق و حقیقت و راه حق هستید و به بهانۀ جادۀ یک‌طرفهٔ «آزادی بیان» استکبار درونتان را می‌خواهید جبراً به کل دنیا دیکته کنید، خاطرنشان می‌سازیم که با این اقدامات و هیچ اقدام دیگری نخواهید توانست به اهداف شوم و پلید خود دست یازید، لذا؛

مه فشاند نور و سگ عوعو کند
هرکسی بر طینت خود می‌تند؟[7]

❖ فرانسوی‌ها و آزادی بی‌بیان:

  • اگر شما حقیقتاً طرف‌دار «آزادی بیان» بودید و یا هستید، چرا در مکتب شما هرگونه اظهارنظر و سخن از حقیقت و یا افسانۀ «هولوکاست» [8] (Holocaust) جرم تلقی می‌شود؟!
  • اگر شما طرف‌دار حق و حقیقت بودید چرا با نسل‌کشی مسلمانان در فلسطین و تعرض به حقوق مسلمانان به‌راحتی کنار آمدید و یک رژیم جعلی و غاصب را به رسمیت شناخته‌اید؟ آیا حق و آزادی برای همه است یا دستاویزی است برای سوءاستفاده‌های بیشتر شما و یا اصطلاحاً آزادی هم باید در خدمت امیال و هوس‌های شما باشد؟!
  • مدعیان حقوق بشر که بیشتر به طنز حقوق فشل شبیه است، چرا در قبال گسترش ناتو و جنایت‌های ناتو ساکت مانده است و در آنجا بیانی برای خود نمی‌بیند و آزادی خاصی برای ملل دیگر قائل نمی‌شود؟!
  • مردمی که در کف خیابان‌های شما به‌صورت مسالمت‌آمیز هم اعتراض کنند، شماها آنها را به باد کتک و حبس می‌گیرید، چگونه این «آزادی بی‌بیان» را برای خود توجیه می‌کنید؟!

سخن بسیار است؛ ولی حقیقت امر این است که شماها اگر به یکی از پرسش‌ها بتوانید پاسخی درخور دهید، می‌توانیم باب گفتگو و آزادی بیان را از جانب شما مفتوح فرض کنیم ...

والسلام علی من اتبع الهدی

 

⮟ پی نوشت:


[1] عنه علیه‌السلام : ما أكثَرَ العِبَرَ، وَ ما أقَلَّ المُعتَبِرينَ!؛ امام علی علیه‌السلام: وه که چه بسیار است عبرت‌ها و چه اندک‌اند عبرت گیرندگان! [بحار الأنوار: 78/69/22.]

[2] نامه 31 نهج‌البلاغه (نامه امام علی علیه‌السلام به امام حسن علیه‌السلام)

[3] در هفتمین روز از سال 2015 میلادی، دو فرد مسلح، تحریریه «نشریه‌»ای را به رگبار می‌بندند. شعارهای «الله‌اکبر» سر می‌دهند. و بعداً داعش مسئولیت این حادثه را به عهده گرفت.

[4] طبق برآورد ورد فامیلی‌مپ، ۴۰ درصد تولدها در آمریکا خارج از ازدواج هستند. در کانادا ۳۳، در فرانسه ۵۷، در آلمان ۳۵، در انگلیس ۴۸ و در سوئد ۵۵ درصد است. به‌راستی که واژۀ تمدن حرام‌زاده مناسب تمدن غرب است! (در کل دنیا کلمبیا رتبۀ نخست حرام‌زادگی و فرانسه رتبۀ دوم دنیا را به خود اختصاص داده است.)

[5] شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار، جلد ۱، صفحه ۱۵۲. (نقل روایت از اصبغ بن نباته).

[6] آیه 8 سوره صف.

[7] مولانا، مثنوی معنوی، دفتر ششم.

[8] هولوکاست (Holocaust)، به معنای «سوزاندن با آتش است که به طور کامل از میان برود» و واژه‌ای است یونانی که از دو واژه Holos به معنی همه وKaustus به معنی سوزاندن و نابودکردن ترکیب شده است و در لغت، به معنای «همه‌سوزی» است.

یهودی‌ها ادعا دارند که در جنگ جهانی دوم، شش میلیون یهودی توسط نازی‌ها کشته شده‌اند، چون هیتلر جنایات زیادی انجام داده، لذا ممکن است که واقعاً کشتاری هم صورت‌گرفته باشد؛ ولی قطعاً این رقم دروغی بیش نیست و برای همین هم هرگونه اظهارنظر و تحقیقات دربارۀ این مسئله توسط یهودیان و غربی‌ها به‌گونه‌ای جرم تلقی می‌شود و علت طرح این مسئله گسترش تفکرات صهیونیست‌ها در کل دنیاست و انگیزۀ غربی‌ها هم در بال‌وپر دادن به این دروغ تاریخی تمرکزدهی به یهود در خاورمیانه و به‌خصوص در کشورهای اسلامی است.

Share