آسیبهای مؤمنان در آخرالزمان - استاد عالی (بخش 2) + متن

دومین جلسه از بیانات ارزشمند و معرفتی حجت الاسلام مسعود عالی با موضوع "آسیب های مؤمنان در آخرالزمان"

آسیبهای مؤمنان در آخرالزمان - استاد عالی (بخش 1) + متن

در این بخش از ضیاءالصالحین، دومین جلسه از بیانات ارزشمند و معرفت افزای حجت الاسلام مسعود عالی را با موضوع "آسیب های مؤمنان در آخرالزمان" به مدت 51 دقیقه با مخاطبان عزیز به اشتراک می گذاریم.

آسیب های مؤمنان در آخرالزمان - استاد عالی

خلاصه بخش دوم : آسیب های مؤمنان در آخرالزمان / حجت الاسلام عالی

بنا بر روایات، شیطان در آخرالزمان با تمام قوا به انسان حمله می کند تا او را نابود کند. این دوران به نام دوران حیرت نامگذاری شده است که انسان ها در دریافت حق و باطل دچار حیرت و سردرگمی می شوند. مادی نگری و تغییر ارزش های اخلاقی و عوض شدن جای منکر و معروف از جمله اتفاقات بد این زمان است. در این زمان، مقدسات ساختگی ایجاد شده و مفاهیم تغییر می کنند. این در حالی است که امام حسین علیه السلام برای دفاع از ارزش ها جان خود را فدا کرد و ما نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.
بنا بر روایات، در اسلام هیچ بنیانی ارزشمندتر از خانواده وجود ندارد و هیچ امری محبوب تر از ازدواج در نزد خدا وجود ندارد. گفته می شود که حتی عبادات ما بعد از ازدواج دارای ثوابی هفتاد برابر قبل خواهد شد. اگر زنی در خانه لیوان آبی به دست مرد خود بدهد که نشانه ی دوستی باشد، گویی شبانه روز در حال عبادت است و اگر مردی در امور خانه به همسرش کمک کند از هزار سال عبادت برتر و بالاتر است. بوسیدن فرزندان، هدیه خریدن برای همسر و گفتگوی نیکو نیز از اموری است که بسیار بر آن سفارش شده است. زن و مرد بهتر است در محیط خانه نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و اگر ضعفی هست آن را اصلاح نمایند.
عبادت انسانِ مجرد و انسان متأهل با هم تفاوت دارد. گاهی انسان در تنهایی و تجرد به عبادت می پردازد اما این امر در دوران تأهل چندان ارزشی ندارد چرا که انسان متأهل مسئولیت های دیگری نیز دارد. ایجاد صمیمیت در خانواده یکی از راههای مبارزه با شیطان است که نمونه ی روشن آن زندگی ارزشمند حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها است.

آسیب های مؤمنان در آخرالزمان - استاد عالی

جهت دسترسی به مجموعه بیانات حجت الاسلام مسعــود عالی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share