داعش سازی در جامعۀ اسلامی

یادداشتی از سردبیر سایت ضیاءالصالحین؛
داعش سازی در جامعۀ اسلامی
کافران به شریعت الهی همواره زورگویان و مبلغان ظواهر خود بوده‌اند، که یکی از دست‌آوردهای آن حکومت باطن خبیث آنها بر جامعۀ مسلمین شده است.

داعش سازی در جامعۀ اسلامی

در این نوشتار کوتاه که با عنوان «داعش سازی در جامعۀ اسلامی» تقدیم حضورتان می گردد، مختصراً به برخی مشکلات زیرساختی کشور و راه صحیح و برون رفت آن اشاره می شود​...

داعش سازی در جامعۀ اسلامی

در جامعه ای که دین درست فهم نشود و افراد آن جامعه تعریف دقیقی از دین نداشته باشند؛ برخی افراد به ظاهر متدین با باطنی داعشی و ظاهری دینی، امورات را به دست می گیرند...

فرهنگ اجباری،

تدین اجباری،

قوانین اجباری

دست آورد نگاه غیرتخصصی به دین است.

دین مظهر زیبایی هاست؛

لذا اگر اصل دین به مردم و دنیا ارائه شود، مردم عاشقانه دین را می پذیرند و به دستورات آن عاشقانه عمل می کنند.

اهل بیت علیهم السلام فرموده اند که شما محاسن کلام[1] ما را به مردم بگویید کفایت می کند تا آنها با آغوش باز دین را بپذیرند، این را مقایسه کنید با بی فرهنگی دینی که به اسم فرهنگ به خورد مردم و ملت داده شده تا بجای عشق ورزی دینی و اسلامی شاهد نفرت و دین گریزی باشیم.

هزار بار هم پرسیده شود، بنده متولیان امورات دینی و فرهنگی[2] را مقصر وضع کنونی می دانم...

زمانی که باید خود می فهمیدند و بعد ارائه می کردند ولی مع الأسف نفهمیده و درک نکرده دیکته ها گفته و نفرتها کاشتند.

منابر باید جای جریان و شریان اصول دین باشد تا مردم عاشقانه به جستجوی فروعات بپردازند.

اخلاق و معنویت باید در رأس امورات در خود بزرگان حوزه های علمیه یک اصل باشد نه اینکه ما امروزه شاهد برخی عدم التزامات عملی به دین مبین اسلام در آن سطوح بالا باشیم.

کافران به شریعت الهی همواره زورگویان و مبلغان ظواهر خود بوده اند، که یکی از دست آوردهای آن حکومت باطن خبیث آنها بر جامعۀ مسلمین شده است.

در نیابد حال پخته هیچ خام
پس سخن کوته باید والسلام

داعش سازی در جامعۀ اسلامی

پی نوشت:
[1]. امام رضا (علیه السلام): «رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا قُلْتُ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا اَلْحَدِيثَ»؛

ترجمه :

عبد السلام بن صالح هروى گوید كه از ابوالحسن الرضا عليه السلام شنيدم كه مى فرمايد: «رحمت خدا بر آن بنده اى كه قضيّه ما را زنده گردانَد!». گفتم: چگونه قضيّه شما را زنده مى كند؟ فرمود: «تعاليم ما را فرا مى گيرد و آنها را به مردم مى آموزد؛ زيرا مردم اگر زيبايى هاى سخن ما را بدانند، بى گمان، از ما پيروى مى كنند».(معانی الأخبار، شیخ صدوق، ص 180؛ عيون أخبار الرضا(علیه السلام)، شیخ صدوق، ج 1، ص 307؛ بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج 2، ص 30)

برای گسترش معارف اهل بیت هیچ لازم نیست شما به این در و آن در بزنید؛ هیچ نیازی ندارد به بداخلاقی کردن و متعرض این و آن شدن؛ همین اندازه کافی است که معارف اهل بیت را درست فرا بگیریم، آن را به دیگران منتقل کنیم. این معارف توحیدی، این معارف انسان شناسی، این معارف فراگیر نسبت به مسائل زندگی بشر، خود جذاب است، دلها را جذب می کند، آنها را دنبال راه ائمه به راه می اندازد. (بیانات رهبر انقلاب در دیدار طلاب غیرایرانی حوزۀ علمیۀ قم - 1389/08/03)

[2]. منظور از متولیان، افراد اجرایی مثل روحانیت و طلاب نیستند، بلکه افراد حاکمیتی امور مثل مراکزی که تصمیم گیری های اصلی و برنامه ها از آنجا صادر می شود که مصداق آن در حوزۀ علمیه، مرکز مدیریت و در فرهنگ امثال شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهادهای ذی ربط است.

Share