مضحکه ای به نام رزمایش «مشت برادر» در جمهوری آذربایجان

موضوع: 
یادداشتی از سردبیر سایت ضیاءالصالحین؛
مضحکه ای به نام رزمایش «مشت برادر» در جمهوری آذربایجان
جمهوری آذربایجان و ترکیه طی روزهای گذشته اقدام به برگزاری رزمایشی با عنوان «مشت برادر» در کنار رود ارس کردند.

مضحکه ای به نام رزمایش «مشت برادر» در جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان و ترکیه طی روزهای گذشته در سواحل رود ارس در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران، رزمایشی نظامی با عنوان «مشت برادر» برگزار کردند.

مضحکه ای به نام رزمایش «مشت برادر» در جمهوری آذربایجان

 «مشت برادر» به ایران خورد

این عنوان یک رپرتاژ خبری است که گوینده ی خبر شبکه تلویزیونی آی تی وی (itv) آذربایجان با ذوق زدگی زایدالوصفی به تشریح دستاوردهای رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه موسوم به «مشت برادر» پرداخت.

داستان اینها شبیه کسانی است که با یک کودک خردسال (ارمنستان) کشتی گرفته و فاتح نبرد شده و خود را جهان پهلوان نامیده اند!!!
از نامی که برای رزمایش خود انتخاب کرده بودند می شد فهمید که بازهم توهّم زده اند، اعتیاد به قمار علی اف را می دانستیم ولی به نظر میرسد اخیراً دچار سایر اعتیادها نیز شده و «مشت برادر» را برای رزمایش خود نامگذاری کرده اند و به قول آذری ها «قونشو گه ساواشاخ» (یعنی همسایه! بیا دعوا کنیم)

اما بازهم چند نکته را جهت اطلاع هم میهنان عرض می کنیم:

1. اولاً نامگذاری این رزمایش نهایت گستاخی این دلقک صهیونیستی را می رساند که با عنوان «مشت برادر» تهدید کشور همسایه را میکند و نمیداند که در ادبیات نظامی جمهوری اسلامی ایران این قبیل موارد بیشتر به مضحکه شبیه است که کسی بخواهد به این دلقک بازی دلخوش کرده و انگشت تهدید به سوی ایران تکان دهد. صد البته پیشتر نیز رهبر معظم انقلاب به این موضوع اشاره کرده بودند که «و آن کسانی که با توهّم تکیه‌ی به دیگران، و با تکیه‌ی به دیگران گمان میکنند که امنیّت خودشان را میتوانند تأمین کنند، بدانند که سیلیِ این را بزودی خواهند خورد. یکی از فاجعه‌بارترین مصیبت‌ها برای کشورهای دنیا این است که بیگانه‌ها در مسائل امنیّتی آنها دخالت کنند...»[۱۴۰۰/۰۷/۱۱] حالا مترسک و پدرخوانده جمهوری آذربایجان بداند که با اتکا به ترکیه و رژیم صهیونیستی با طناب پوسیده به چاه ویل میرود.

2. ثانیاً این ادعا و جسارت که اگر لازم باشد به آن سوی ارس هم می آییم، نشان میدهد که لابی داخلی جمهوری اسلامی ایران خوب به آنها خط داده که ایران به هیچ وجه حاضر نیست حتی یک تیر به سمت آذربایجان شلیک کند و لذا آنها از این فرصت نهایت سوء استفاده را کرده و به این گزافه گویی ها ادامه می دهند.

3. اینکه این دلقک از اف16 های ترکیه نامبرده و میگوید که فعلا اینها در روی زمین هستند و اگر لازم باشد، آنها را در آسمان هم خواهید دید، یا نمی داند و یا تضمین و امان داده شده به او که این حرفها را در مقابل جمهوری اسلامی ایران به زبان بیاورد.

ایران اگرچه کل حاکمیت ترکیه و آذربایجان را آدم حساب نمیکند ولی بد نیست بدانند که به قول شهید عزیز حاج قاسم رضوان الله تعالی علیه، «ایران اسلامی حرم است و والله هرکس تیر به سمت این نظام انداخت آواره شد...» به نظرم دیپلماتهای ایران در جمهوری آذربایجان بجای تعارفات عوامانه؛ سرنوشت امثال صدام را به آنها یادآوری کنند.

4. تهدید یکی از ابرقدرتهای نظامی، علی الخصوص قدرت بلامنازع هوا و فضای دنیا با اف 16 ترکیه را میتوان جوک قرن نامگذاری کرد، آنها بهتر است از دلقک دیگر صهیونیستی، زلنسکی اکراین از پهبادهای رده 20 به پایین جمهوری اسلامی ایران، یعنی شاهد 136 بپرسند که وقتی به پرواز در می آید، شنیدن صدای آن در آسمان هر کشوری چه آثاری در شنونده دارد. حال اگر بگوییم که آنها در قبال آنهایی که ایران برای خود دارد، هیچ عددی محسوب نمی شوند و اگر کل دنیا در مهار همین شاهد 136 حیران و عاجز مانده ولی ایران اگر آفندی را دارد، بهتر از هرکسی به فناوری پدافندی آن هم مجهز و مسلط است و این را فقط ژنرالهای کارکشته دنیا می فهمند که چه عرض کردم. با بیان ساده بگویم، کشتی گیری که یک فنی را ابداع میکند، خودش بهتر از هرکسی به آن فن تسلط دارد و نقاط ضعف و قوت آن را بهتر میشناسد...

5. خیلی صریح و بی پرده بگویم علی اف این بار به سراغ بد قماری رفته است و نرد جنگ طلبی با ایران می تواند حکم باخت سرنوشت او را رقم بزند هرچند که مرور سابقه او در قماربازی هم نشان داده که هرگز دست خوبی در قمارها نداشته و در نهایت ناموس خود را باخته، لذا توصیه ما به ایشان و سایر نوچه های نان به نرخ روزخورش در داخل و خارج این است که شما بیش از هرکسی به قدرت نظامی ایران واقف هستید و از این غلطها نمیکنید که بخواهید جری تر از این شوید و نیز بد نیست که بدانید ایران تنها در بخش نظامی ابرقدرت دنیا نیست، بلکه شطرنج باز بی رقیب دنیای سیاست و کیاست هم هست که کل دنیا در این همه سال نتوانسته است حتی به جمهوری اسلامی ایران کیش دهد، تا سودای کیش دادن به ایران به سرشان زده، پیش تر از آن مات شده اند.

6. نکته آخر، قدرت ایمان و ایثار و شهادت را در ایران و ایرانی جماعت به همۀ دنیا اعلام میکنیم، زمانی که در دوران هشت سالۀ دفاع مقدس هنوز جمهوری اسلامی ایران دوران ابتدایی انقلاب خود را می گذراند، با دستان خالی توانست در مقابل زورگویان و مستکبرین دنیا که با هر ابزار و ناجوانمردی به ایران هجوم آورده بودند، ایستاد و کمرش خم شد ولی نشکست و آنقدر استقامت ورزید که کمر دشمنان خود را شکسته و پوزه آنها را به خاک مالید و این از عمق ایمان و فرهنگ شهادت ایرانیان خبر میدهد. لذا ضمن یادآوری آن مسائل متذکر میشویم، زمانی که ما سلاح نداشتیم، کل دنیا نتوانست ما را مغلوب سازد، اکنون تمام هراس دنیا از سلاحهای نظامی و ایمانی ماست و به حول و قوۀ الهی هر صدای گوش خراشی مثل صدای علیف را به صدای پشه و مگس تشبیه میکنیم و با این شعر از مثنوی معنوی مولوی به مطالب امروز بسنده میکنیم:

پشه کی داند که این باغ از کی است
کاو بهاران زاد و مرگش در دی است‏

گر چه عقلت سوی بالا می‏پرد
مرغ تقلیدت به پستی می‏چرد

مضحکه ای به نام رزمایش «مشت برادر» در جمهوری آذربایجان

همچنین بینید | رزمایش اقتدار 1401 سپاه در حاشیه رود ارس

 

Share